Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus, NAT'ing problem


Anbefalte innlegg

Heisann.. enda en av de mange Azureus postene om porting å NAT'ing :innocent:

 

Jeg har søkt rundt i to dager nå men skjønner ikke en drit enda. Jeg klarte å åpne portene "tror jeg" se bilde.. men de smiler dumt på meg med de dumme smileyene FORTSATT.. Så har jeg gjort feil?

 

Er det no mer jeg må gjøre? prøvde å skru av brannmuren på routoren i en stund å men funka jo ikke det heller.. skrudde av hele NAT og brannmur men fortsatt gule smileys? hvorfor?

 

bruker foresten belkin wireless routor..

Endret av potetgull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. skrev inn det du sa.. å tok enable.. men nå fikk jeg feilmelding når jeg åpna azureus:

 

 

Too many successive failures occurred on port 6881, tcp - processing abondoned. please check firewall settings for this port to ensure that it is enabled for reciving connections.

 

Har ikke no branmur på pc'n her.. tror jeg.. om den ikke er usynlig :(

Lenke til kommentar

da var nok ikke det riktige for å åpne filter/firewall settings....

fjern det du gjorde....

 

da er jeg nødt til å få model på belkin så jeg kan finne en bruksanvisning på din ruter, for evnt. og finne ut hvor du skal sette inn..

 

kjører ikke belkin ruter selv...

 

så fin ut hva ruter heter du, så skal vi se om vi ikke kan få hjulpet deg :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder port så kjører jeg selv med 6881, og jeg bruker Azureus og ligger for det meste +-120KB/s i download og 24KB/s uppload... men hastighet kommer jo litt av hva slags hastighet de på andre siden har også :D

 

men tilbake til ruteren din...

det kan se ut som om du bare trenger og gjøre dette på belkin ruteren: http://www.portforward.com/belkin/f5d6230-...tforwarding.htm

det såg jo egentlig ut som slik du hadde gjort før(nå ser jeg jo ikke bilde lenger)..

det jeg lurer på er om du hadde lagt inn ip til ruter og ikke til din maskin i portfowardingen..

 

men du kan jo begynne helt fra start i den guiden jeg sendte deg link til og se om du for satt opp riktig :D

 

prøv og skulle det være noe så for du bare spørre :D

Lenke til kommentar

Etter ha lest innlegget så lurte jeg på hvilken ISP er det du har og om du har åpnet porten på "modemet" som fulgte med fra dem? Slik som det høres ut som er det at du har et oppsett som ser slik ut:

 

Internett ------ "Modemet"/ruter ------ Belkin ruter ------- Din maskin

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å gjøre dette med mitt netopia-modem. Logget inn, åpnet portene fra 6881-6889 eller noe slikt. Da får jeg bare masse feilmeldinger i Azerus. Prøvde å sette modemet tilbake, men får fortsatt feilmeldinger. Rare greier.

 

Edit: Feilmeldingene er UPNP: port 6881 error ettellerannet o.l

Endret av schwin
Lenke til kommentar
Etter ha lest innlegget så lurte jeg på hvilken ISP er det du har og om du har åpnet porten på "modemet" som fulgte med fra dem? Slik som det høres ut som er det at du har et oppsett som ser slik ut:

 

Internett ------ "Modemet"/ruter ------ Belkin ruter ------- Din maskin

cabel i veggen----Modem(terayon tj720)----belkin ruter---min maskin

 

 

sånn ?

 

Jeg tror jeg må ha en Static IP Address

Endret av potetgull
Lenke til kommentar

Til schwin.

 

den feilmeldingen du for er fordi du har en plug in aktivert i azureus som heter uPNP ta vekk krysset ved denne... og du blir kvitt feilmeldingen..

 

uPnp plug in skal gjøre så azureus åpner de portene den trenger i ruteren... men siden du for den feilmeldingen så har du ikke støtte for det på ruter/modem eller det er ikke konfigurert for det...

 

 

Og til Potetgull:

 

cabel i veggen----Modem(terayon tj720)----belkin ruter---min maskin

ergo du har åpnet i belkin for portene men det er antakeligvis ikke åpnet i Modem...

 

når det gjelder static ip så trenger du egentlig ikke dette siden du som regel vil få samme ip fra ruter... men for å være på den sikre siden at du støtt vil ha samme ip kan det være greit og sette denne til static.

 

det er som regel bare vis det er flere maskiner koblet til en ruter det vil skje oftere at man for en annen ip fra den.... dette har med Lease periode og sånt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...