Ballmenace Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Mitt system: MSI K8N NEO platinum amd athlon 64 3200+ Thermalright SLK-948-U kjøler med 80mm vifte GeIL Ultra Platinum PC3200 2x512mb i slot 1 og 2 (anbefalt i manual) Sapphire Radeon 9600 atlantis pro 2x western digital 200gb SATA 8mb cache disker Western digital raptor SATA 36gb Plextor 12x DVD-brenner ATA Hyper 525watt PSU Floppy disk stasjon Ingenting er overklokket Feil: Systemet fryser "av og til" (tilfeldig) når bios når "detecting ide drives" med bruk av Western Digital 200gb SATA disker. Da er eneste utvei ctrl-alt-del. Systemet fryser hver gang ved "detecting ide drives" ved bruk av min Western Digital raptor 36gb disk. Systemet er forøvrig stabilt så sant jeg kommer forbi "detecting ide drives". Har prøvd: - Flashet bios til siste versjon - Byttet minne Har funnet andre tråder med samme problem, men ikke funnet en løsning som fungerte for meg. Kan hovedkort være defekt? Noen forslag? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/367979-bios-post-frys/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå