Gå til innhold

Dell 600m 13.000 nok?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en laptopp.

Fikk tilbud om en 2 uker gammel Dell 600m med følgende

specs til 13.000 NOK....

 

- Dell Inspiron 600m

- Intel Pentium M 745, 1.8 GHz

- 14.1? SXGA+ skjerm

(1400 x 1050 piksler oppløsning)

- 1024 MB DDR RAM (1 GB Minne!)

- 60 GB harddisk

- 8x DVD+RW/ +R med CDRW Combo

Drive (intern CD- og DVD brenner)

- 64 MB ATI RADEON 9000 skjermkort

- Internt Dell 1450 (802.11 a/b/g) Mini-

PCI trådløst nettverkskort

- Internt 10/100/1000 Mbps Ethernet

LAN (1 GB LAN)

- Internt 56.6 Kbps modem

- Infrarød port

- Microsoft Windows Prof

Den veier 2.3 Kg og har ca 3 timers batterilevetid....

 

Det jeg lurte på om dette var et godt tilbud? :ermm:

Endret av Devil-Teddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14.1? SXGA+ skjerm (1400 x 1050 piksler oppløsning)

Den veier 2.3 Kg og har ca 3 timers batterilevetid....

 

Høres veldig ut som jobb-laptopen min. (DELL Latitude D600).

 

På DELL sine sider, må du gå inn på bedriftskunder-delen, for å få velge denne modellen. Da kan du jo sjekke nypris selv.

 

- kikk her.

Lenke til kommentar

Det ser nok ut til å være en Laditude D600 ja. Maskinen med de specsa koster vel over 20000 og er en tvers gjennom solid og god laptop. Anbefales på det sterkeste. Ikke utpreget spillmaskin, men meget gjennomført god. Dell har ikke noen modell som heter Inspiron 600m såvidt meg bekjent, enten er det en Latitude D600 eller en Inspiron 510m. Er det den første er det et kupp, er det den siste er det et bra kjøp.

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

Beklager at vi plager deg med dette D600 greiene. Jeg var ikke klar over at lappen var kjøpt hos DELL utenlands, prøvde derfor å finne "din" laptop, for å finne nypris (og den lignet jo svært). Du har helt rett, det er en Inspiron, og de stiller ikke i klasse med Latitude modellene (etter min mening), den er imidlertid grei spesifikasjonsmessig, og til 13k får du en fin laptop. Regner med at du allerede har ordnet norsk tastatur (eller forrige eieren har ordnet det).

 

- Lykke til

Lenke til kommentar

Denne maskinen kan ikke kjøpes i Norge. Det er stor mulighet til at den ikke har norsk tastatur. I tillegg er 13000 ganske lik nypris pluss norsk moms. Synes ikke tilbudet er så bra.

 

Da kan du like greit bestille deg en 510m med samme specs og spare penger.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

- Forskjellen på Latitude og Inspiron, er som forskjellen mellom HP/Compaq sine NX/NC vs Pavillion. Latitude er laget for bedriftsmarkedet, med de industrikrav / standarder som følger. Jeg har erfaring med både Inspiron (i8600) og Latitude (D600, D800) og det er etter min mening en kvalitetsforskjell mellom disse.

 

- Jeg synes da allikevel at du får bra specs på denne 600M for 13k, og tror at kjøpet er helt greit. Som tidligere nevnt, bør du passe på at du får norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Forresten, hvem i all verden kjøper ny PC i USA og selger brukt 2 uker senere? Er han så overimpulsiv og gjør noe dumt, får han ikke pengene sine igjen for det.

 

Jeg hadde i alle fall ikke betalt 13000 for den. Den er uansett brukt. Og han har sikkert ikke betalt moms på den, dvs. at den nok ikke er deklarert på vei inn i Norge, og han bare prøver å tjener penger på den. Og du vil kanskje ha problemer om det viser seg at den må sendes inn til reparasjon.

 

Disse er bare noen ting jeg tenker først på mht. denne maskinen. Avgjørelsen til slutt er din.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
- Forskjellen på Latitude og Inspiron, er som forskjellen mellom HP/Compaq sine NX/NC vs Pavillion. Latitude er laget for bedriftsmarkedet, med de industrikrav / standarder som følger. Jeg har erfaring med både Inspiron (i8600) og Latitude (D600, D800) og det er etter min mening en kvalitetsforskjell mellom disse.

 

- Jeg synes da allikevel at du får bra specs på denne 600M for 13k, og tror at kjøpet er helt greit. Som tidligere nevnt, bør du passe på at du får norsk tastatur.

Og denne maskinen er Inspiron. (Bare slik andre lesere ikke misforstår)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...