Gå til innhold

Anarchy Online - Elsk og hat...


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg falt nylig for fristelsen å installere Anarchy Online, og må si jeg har fått et merkelig forhold til dette spillet.

 

Det er første gang jeg har prøvd ett spill av denne typen, men ble unektelig veldig fascinert av hele konseptet, og for å være brutalt ærlig, det er nesten bare det som holder meg gående i AO. Tidligere følte jeg litt at MMORPG måtte være en smule oppskrytt, og ergret meg over at det så ut til å være mye fokus på dette i forhold til enspiller-opplevelser (som jeg jo har vokst opp med). Dog, etter å ha spilt noen timer AO, og forsøkt å leve meg inn i den ganske fascinerende historien, dype virkelighetsfølelsen og miljøet, må jeg si denne typen spill unektelig har en enorm ekstra dimensjon som jeg absolutt elsker.

 

Problemet er at spillet hakker noe forferdelig ved grafisk tunge plasseringer som byer etc., selv om min maskin* fint takler Half-Life 2 på nesten maks innstillinger, og Far Cry like så. Hakkingen foregår kun når spillet trenger å tegne opp en bys ”skyline”, så jeg tipper det er et grafikkteknisk anliggende mer enn ett nettverksproblem.

 

Men spillet lugger oxo ganske mye av den grunn av og til, særlig i form av små ”stopp” når mange personer kommer inn i bildet. Jeg er på en ADSL linje, men er litt usikker på specs for denne linjen. Tror jeg ser en nedlasting på 100k/s+ ofte.

 

Det finnes vell ikke noen triks, eller noe jeg bør vite om den grafiske hakkingen her? Er det slik på alle maskiner? (har vanskelig for å tro det).

 

Jaja…

 

Anarchy Online har i allefall fornyet en litt rusten spill-lyst hos denne karen, og trist nok for FunCom var AO det som tippet meg over til å bestille World of Warcraft. Jeg kan knapt vente, til tross for at jeg frykter dette vil gå hardt løs på lommeboken til en stakkars sivilarbeider… :cry:

 

*Sukk*

 

Mvh,

. Knut S.

 

* Specs:

AMD 2800+ XP

512MB RAM

ATI Radeon 9800 Pro

(husker ikke flere detlajer enn dette i farten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta dette med hakking når mye grafikk skal tegnes først. AO er laget på en directx 7 motor, så den bruker svært mye CPU for å tegne ting, og ikke grafikkkortet ditt.

Det er ikke så mye som hjelper, mener å huske at å senke viewdistance og drawdistance til ca 50% hjalp godt.

 

Når det gjelder den luggining du beskriver, så spiller det ingen rolle hvilken hastighet du har på din ADSL linje, da de aller fleste mmogs er laget for at en skal kunne spille over vanlig telefon modem.

Så du kan ha 10mbs linje fra Brebåndsbolaget, uten at det hjelper det døyt, siden du ikke får sendt mer data.

 

Hyggelig at du har tatt steget ut i mmog verdenen da, det åpner seg en helt ny dimensjon til spilling når du spiller mot flere tusen mennesker :) Så det å vende tilbake til enspiller blir ganske så traurig :p

Lenke til kommentar

Kjøpte netopp AO jeg og, og jeg er ikke så imponert som jeg trodde at jeg skulle bli. Det tok meg minst 2 timer å lære grunnreglene i spiller (alt om magien, angrep, oppdrag, movement osv. osv.), og så er det litt tamt føler jeg! Når jeg spillte WoW (som tok meg 5 min å lære) så føler jeg at det skjer mye mer, mer action hele tiden osv.

Lenke til kommentar

Knutsi, ser du bare har 512 Mb ram. For MMO's er det lurt å ha 1024 da det som regel trenger mer ram en solo rpgs. Dette da du ikke bare "kaster" rundt deg med grafikk, men du må også ha med all infoen om hvem som er hvor o.l. Noe du ikke trenger i et solo rpg.

 

Jeg la i allefall merke til bedreing på online spill med 512 ekstra ram. Jeg har Intel marskin men specsen er ellers lik deg.

 

Anarcy Online er crapp. Det er jo bare grinding og ikke noe annet :(

Så ta heller å prøv World of Warcraft... Du kan muligen få tak i en Final Beta Phase 2 Key snart. Da får du prøvd spillet gratis

http://en.wow-europe.com/

Lenke til kommentar

LOBOS og si at AO er crap er en drøy påstand. Burde vel heller si at du ikke likte hvordan spillet var kanskje?

men AO begynner vel å vise alderen sin, har jo tross alt eksistert lenge nå.

Jeg spilte SWG etter AO må si jeg syns AO ga meg mer moro for penga gitt og jeg er ivrig Star Wars fan også.

Hilsen meg tidligere Veteran Advisor i AO.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at AO er crap, men at det føles en smule gammelt er sant. Det treffer nok oxo en annen gruppe enn WoW, de som virkelig liker å fordype seg i rollespill. Historien er dypere enn Sognfjorden. har ett lite håp om å få et Tolkien spill av samme klass før etter siden.

 

Det som var mest turnoff for meg var den grafiske luggingen (grafikk-tekniske, ikke at personer hoppet frem og tilbake etc.). Hadde det ikke vært for dette, er det godt mulig jeg hadde spilt det fortsatt.

 

Anyway.... i dag fikk jeg tak i WoW FBP2, og jeg må si førsteintrykket er helt helt suverent! Kan virkelig ikke vente med å spille dette utover kvelden... har trippet etter det mens jeg jobbet i dag (=

 

Ironien var såklart at jeg måtte slette AO for å få plass til WoW.

 

Men, da er det tilbake til WoW. Føler for første gang på lenge at jeg har en lang og givende reise foran meg... siste jeg følte dette må har vært FF8, som jeg ventet på som en gal etter FF7 fra julen før (=

 

Da vil jeg utbringe en lørdags-skål for World of Warcraft. Blir ikke dette årets spill blir dette et spillår uten like! (for hva kan slå det??) :dribble:

 

Mvh,

. K

Lenke til kommentar
Gjest medlem-51140

det har vel ikke noe å si om spillet er gammelt eller ei!!!

starcraft er gammelt, hundre vis som spiller det, diablo er gammelt mange som spiller det og, gamplay som telles etter min menning!!!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-51140
Problemet er at spillet hakker noe forferdelig ved grafisk tunge plasseringer som byer etc., selv om min maskin* fint takler Half-Life 2 på nesten maks innstillinger, og Far Cry like så. Hakkingen foregår kun når spillet trenger å tegne opp en bys ”skyline”, så jeg tipper det er et grafikkteknisk anliggende mer enn ett nettverksproblem.

 

Men spillet lugger oxo ganske mye av den grunn av og til, særlig i form av små ”stopp” når mange personer kommer inn i bildet. Jeg er på en ADSL linje, men er litt usikker på specs for denne linjen. Tror jeg ser en nedlasting på 100k/s+ ofte.

hmmm... hakker lite hos meg, selv om jeg spiller på laptop....

 

 

 

paddington2004 : hva er TFS? :blush:

Lenke til kommentar

World of Warcraft er nok en del mer tiltalende enn hva AO er pga hvor simpelt og enkelt WoW er i forhold.

Men etterhvert så vil man fort gå lei WoW pga at det blir for simpelt å spille i lengden.

AO der i mot er veldig mye mer komplisert og avansert enn hva WoW har å by på. Så hvis man skal begynne å spille et MMORPG spill som byr på mer utfordinger så er absolutt AO tingen.

 

Selv har jeg spilt AO siden starten (27/6-2001) og har flere high level karakterer, hvor av main karakteren min er en 216 Martial Artist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...