Gå til innhold

Blir du tatt for fildeling?


Anbefalte innlegg

Her er et par spørsmål:

 

1. For et par dager lastet jeg ned "Meet the parents" fra torrent. Er det lovlig å laste

ned så lenge man ikke deler?

 

2. Er det ulovlig å føre over 30gb med musikk på LAN?

 

3. Blir jeg tatt hvis jeg har 40bg musikk, 3 filmer, og 2 piratkopierte spill. Hvis jeg ikke deler noe av det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er lov så lenge du ikke deler ja.(det gjelder KUN musikk og filmer. IKKE spill og anen proramvare)

2. Tror det er lov for den som laster over men ikke for den som lar deg eller andre laste musikken over fra seg..

3. Spillene er ulovlige å laste ned. Men filmene og musikken er lov så lenge du ikke deler den med andre..

 

Si fra hvis det er feil da noen..

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Her er et par spørsmål:

 

1. For et par dager lastet jeg ned "Meet the parents" fra torrent. Er det lovlig å laste

ned så lenge man ikke deler?

 

2. Er det ulovlig å føre over 30gb med musikk på LAN?

 

3. Blir jeg tatt hvis jeg har 40bg musikk, 3 filmer, og 2 piratkopierte spill. Hvis jeg ikke deler noe av det? :hmm:

1.hvis du laster ned fra torrents så laster du samtidig opp også...

 

og er det noen som vet om usenet blir rammet av lovforslaget? siden det i utgangspuntet ikke er noe fildelingsnettverk...?

Lenke til kommentar
Har sittet på DC++ på skolenettet 1/2 år nå....Ikke engang admin tar meg....Sier litt om Itansvarlig

Ikke veldig smart av deg.

 

En som gikk medielinjen i Seljord fikk i fjor trusler om anmeldelse på grunn av deling på DC++, dvs. det var skolen som fikk trusselen, sporet opp hvem det var og han fikk sin straff fra skolen tror jeg.

Lenke til kommentar

pepsico: Hvis det står i skolens reglement at det ikke er lov til å koble på egne datamaskiner (noe jeg regner med at det gjør), så vil det høyst sannsylig gå ut over skolen først, så deg.

 

Hva med å bare bruke vnc eller noe og laste ned ting hjemme? Ha nå litt respekt for offentlige nett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...