Gå til innhold

Canon 20D -Kit eller ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt kamera sitter enten den 50mm-linsen eller en Sigma 28-135mm-linse. Kitlinsen har jeg ikke brukt siden jeg kjøpte 50mm-linsen, og skulle jeg kjøpe kameraet på nytt, hadde jeg heller valgt kamera + den linsen. Kitlinsen har grei vidvinkel, men det er relativt uinteressant for meg.

 

Fordelen med 50mm f/1.8 er lysstyrken. Det er fantastisk kjekt å ta bilder av folk uten å nødvendigvis blitze dem halvt i hel.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt kit-linsen til å begynne med, dersom du ikke helt vet hva behovet ditt er. En helt ok linse, som er billig. Kjekk å ha til senere som reservelinse, siden den er så kompakt og billig. Synes at man bør ha såpass med vidvinkel. En 28mm ville ikke gitt meg nok vidvinkel til typiske familiebilder ved festlige anledninger.

 

Eneste grunnen jeg ser til å droppe kit-linsa, er at du har tenkt til å kjøpe en bedre vidvinkel (som f.eks 17-40L eller lignende)

 

50mm bør stå på ønskelisten som et av de første objektivene du kjøper ved siden av. Det er billig, kompakt, tar gode bilder og er svært lyssterkt. Eneste minus er at det er elendig fokusring, men hva kan forvente av noe som er nesten gratis....

 

Siden både kit-linsa og 50mm f1.8 er så billig, så ser ikke jeg noen grunn til å velge enten eller. Det er vel derfor jeg bruker begge til min 20D...

Lenke til kommentar

Jeg kjøptemed kit linse og en 50 mm 1.4 linse. Bruker 50 mm mest men når jeg trenger vidvinkel så kommer kit linsa fram. Også greit som backup etterhvert om du kjøper bedre linser senere). Dessuten så synes jeg den tar relativt gode bilder. Kit linsen funker dessuten greit som "vandrelinse(spesielt på dagtid. Skal hente min tamron 28-75 idag som vil ta over plassen til kitlinsa, men vil uansett beholde den som backup

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...