Gå til innhold

Litt av hvert (Filosofi og tanker rundt mennesker)


Anbefalte innlegg

Litt av hvert og spytt i panne;)

 

Folk sier religion er usaklig og urealistisk, men hva med vår egen eksistens da?

Vi vet ikke snurten av hva vi kommer fra, hvor vi kommer fra, hva vår mening eller hva vi befinner oss i er, men fremdels tar vi den for gitt.

 

Vi tror vi er intelligente og er en overlegen rase, egentlig vil jeg si at vi er noe av det dummeste som er skapt, løper rundt og prøver å løse alle verdens gåter og tror vi er nær svaret når det er milevis unna, om det engang er mulig og finne svaret på:)

 

Folk vil ha bevis for at en gud eksisterer fra folk som tror mens de selv løper rundt og tar alt ting for gitt og at et Big Bang skapte folka på jorden og ikke eier snevet av bevis for det selv.

 

 

 

Bare noen få tanker jeg spytta i panna;)

Noe inspirert av religions tråden her.

 

 

mvh.

Snabben

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg egentlig synes er det verste med folk er at alt er nødt til å ha en mening... Hvorfor i alle dager er alt nødt til å ha en mening?

 

Hvorfor trenger vår eksistens å bety noe i det hele tatt? Er dette viktig?

 

Er det fullstendig umulig for folk flest å bare være glad for at de lever og gjøre det beste utav det den tiden de er på jorden? Alt trenger ikke ha en høyere mening eller skjult hensikt. Noen ganger er det bare sånn det er.

 

Det er jo svært få som stiller spørsmålstegn ved en maurs liv og høyere mening. Hvorfor er det da bare mennesker som har en høyere mening ved livet sitt og ikke alt som lever?

 

Nei, mennesker er svake dyr som syter i ett sett.

Lenke til kommentar
Er du i det heletatt klar over at menneskerasen er den eneste rasen på jorda som faktisk HAR løst gåter og avdekker stadig svar på mange av livets/universets gåter?

 

 

Nja, jeg er ikke enig i at folk "må" ha en mening så henger mer på din side der SBS:)

 

Men personlig så liker jeg å filosofere og tenke på ting og tang;))

Det vet vi ikke, vi vet ikke hvordan andre dyr på jorden kommuniserer? :)

Vi er ikke på langt nær og ha oppdaget alle rasene i havet, bare en brøkdel av dem.

 

Hva slags av universets gåter har vi egentlig løst? :)

 

- - -

 

Edit:

Quote Bug;)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Uh, "Big Bang" skapte ikke noen som helst mennesker. De ble skapt gjennom millioner av år med evolusjon. Og det er vel de færreste (som har nogenlunde rasjonelle evner mellom ørene) som bestrider evolusjonsteorien og dens beviser.

Og det finnes da haugevis med avhandlinger på feks. hvordan dyr kommuniserer.

Og når det gjelder uoppdagede dyr i havet, så er det vel mest ressursprioritering som hindrer oss der. Det kreves enorme ressurser for å komme seg ned til de vanvittige dype områdene de befinner seg på.

:shrug:

Lenke til kommentar
Uh, "Big Bang" skapte ikke noen som helst mennesker. De ble skapt gjennom millioner av år med evolusjon. Og det er vel de færreste (som har nogenlunde rasjonelle evner mellom ørene) som bestrider evolusjonsteorien og dens beviser.

Og det finnes da haugevis med avhandlinger på feks. hvordan dyr kommuniserer.

Og når det gjelder uoppdagede dyr i havet, så er det vel mest ressursprioritering som hindrer oss der. Det kreves enorme ressurser for å komme seg ned til de vanvittige dype områdene de befinner seg på.

:shrug:

Men uten Big Bang så ville ikke vi eksistert, om man følger den logikken, har selv ingen tro på Big Bang, skaperen av teorien sa jo vel såvidt jeg husker i ettertid at det var delvis en spøk, utrolig at den kan ha utspilt seg så mye:)

 

Evolusjonsteorien er en hypotese, vi stammer fra apene osv, den sterkeste overlever osv, vi vet ingenting for sikkert.

 

Tror du missforstod hva jeg mente med dyreliv etc i havet, men jo, det er nok ressursprioriteringer som hindrer.

 

 

-----

 

Stemmer med at vi landet på månen, men det gjør oss ikke akkurat smarte, er et under at vi greide og komme oss til månen i den blikkboksen ;) [Disser ikke månelandinga, nydlig jobba:]

 

Det jeg vil frem til er at vi tror vi vet så mye, mens vi egentlig er ganske små og vet veldig lite, vi er en ung rase også:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...