Gå til innhold

Firefox bug! Faxcolumns - Boyband(tulle)side


Anbefalte innlegg

God morgen.

 

Trenger hjelp med Firefox bug'en. Hvorfor funker ikke FaxColumns i Firefox?! Se lenger nede.

 

Noen venner av meg og jeg skal starte et boyband (parodi) som skal være et oppvarmingsband for et annet lokalt band i første omgang. I denne sammenhengen har jeg fått i oppgave å sette sammen en liten hjemmeside for bandet vårt, EasyChoice.

 

http://home.no.net/owlsonly/easychoice/PHP/index.php

 

Kritikk ønskes. Hva kan forbedres? Kan jeg gjøre noe slik at den virker mer "tullete" (ikke så seriøst)? Andre tips?

 

Takk på forhånd.

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den siden var jo seriøst stilig :o

Skjønner ikke helt hvordan du skal få en side til å se useriøs ut, uten at det blir skrevet mye tull. En veldig useriøs side er vel http://www.hw-clanen.tk/, men den er jo laga på freewebs for å få useriøs.

 

Forresten, så bugger siden din i firefox. innholds-diven går ikke helt ned til bunnen.

Syns siden var ganske tøff jeg.

Takk. Jeg vet om buggen. Var meningen at jeg skulle spør om den også :blush:

 

Er det noen som vet hva som må til for å få innholds-diven til å strekke seg helt ned?

Buggen dukker opp i både IE og Firefox. Har ikke testet med Opera.

Lenke til kommentar

Tja, kommer jo litt ann på hvordan man bestemmer seg for å fikse problemet, egentlig. Han kan jo bare legge "custom-borderen" på container-diven og. Så lenge han har divs over containeren på de stedene hvor det skal se annerledes ut så skal man ikke merke noe til det.

 

Edit: jeg er vel egentlig en av de få som ikke støtter Faux columns.

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Tja, kommer jo litt ann på hvordan man bestemmer seg for å fikse problemet, egentlig. Han kan jo bare legge "custom-borderen" på container-diven og. Så lenge han har divs over containeren på de stedene hvor det skal se annerledes ut så skal man ikke merke noe til det.

 

Edit: jeg er vel egentlig en av de få som ikke støtter Faux columns.

Kan han vel ikkje, da vil det bli feil uansett så lenge ikkje både sidebaren og innholdsfeltet er nøyaktig like lange - prøv, så skal du sjå ;)

 

Det er en grunn til at faux columns har blitt en så vanlig teknikk.

Lenke til kommentar

Vanligvis pleier jeg å gjøre det på en litt annen måte. Så lenge menyen ofte er statisk, pleier jeg å gjøre det jeg akkurat gjorde på #left, på #right isteden. Og bruke min-height-trikset på #left.

 

edit: men faux colums er absolutt ingen dum idè, men vil bare fremme at det eksistere andre måter og.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

  1.  
     
  2. Bare så du vet det så er det ikke nødvendig å bruke JavaScript til å få til de MouseOver effektene du bruker på websiden. Les mer her
     

Hvordan får jeg hele div'en til å bli en link?

Hvis du hadde skrevet semantisk korrekt HTML så ville ikke det vært en div, det skal ikke være en div. Heller ikke IMG-taggen skal brukes som du bruker den der.

 

Egentlig så burde du slutte å la Dreamweaver lage kodene for deg og heller lære deg å gjøre det selv. Fordi Dreamweaver ikke aner hva den holder på med og lager en kode som ser skitt ut! Selv om du sannsyneligvis ikke gidder dette så skal jeg anbefale deg å gå til HTMLdog og lære deg HTML.

 

Etterpå kan du kan du f. eks. finne en meny-teknikk på List-o-Matic og bruke den på websiden din.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til at mouseoveren (css mouseover) funker i IE.

 

#r_om {
width:179px;
height:26px;
background-image:url(r_om.jpg);
}

 #r_om:hover{
 background-image:url(r_om_mouseover.jpg);
 }

 

Funker i FF though.

 

Jeg har bare prøvd ut dette på det øverste menyvalget (der det står Om EasyChoice i svart). Det skal dukke opp en liten prikk til høyre når man "hover" over div'en.

Endret av alex100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...