Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Nå har jeg opplevd det også....noen som har samme erfaring?

 

I desember la jeg inn en (negativ) karakter på netshop på webshopgiden - den kom aldri frem på webshopguiden.

 

Ok - feil med overføringen eller lignende tenkte jeg.

 

Den 18.1.2005 la jeg inn erfaringene igjen, og heller ikke denne gangen kommer de frem? Ser at erfaringer fra 19.1.2005 har kommet frem nå.

 

Har netshop en avtale med hardware.no teamet om å slette negative karakterer, for at netshop skal fremstå som bedre enn de er? I så fall vil det være useriøst fra både hardware.no og netshop.no sin side og gi et uriktig bilde av denne butikken.

 

Eller er det en person i hardware.no teamet som sitter med ansvaret for å godkjenne webshoperfaringene som har interesser i netshop.no og derfor stoppet erfaringene fra å komme frem under webshopguiden?

 

En forklaring på dette hadde vært fint.

 

Har lagt inn erfaringer på andre butikker (blant annet komplett.no og ndsdirekte.no) - både positive og negative og disse kommer frem under disse webshoppene en dag etter eller rundt det etter at jeg har lagt de inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker jo litt rart da at slikt skjer, men det kan være tilfeldigheter!

 

Må man ikke legge inn telefonnr. og andre personalia når man legger inn erfaringer / karakterer på web butikkene?

 

Tror ikke at NetShop ville gjort noe slikt, da synker de seriøst i aktelse hos meg og sikkert hos en del andre oxo! Samme går for HW.no

 

Men selv tror jeg ikke det er annet enn tilfeldigheter! PS. Har du prøvd å legge inn en positiv merknad der? Så kanskje ser man om det er noe med din konto eller om det er "sortering" som skjer!

 

Selv stoler jeg ikke mye på de omtalene der, da det virker litt rart at enkelte butikker som får en negativ anmerkning plutselig får veldig mange positive (da av høy karakter)

 

HW.no har stengt negative tråder før, men den jeg kjenner til var på en useriøs tråd fra en despo forhandler!

Lenke til kommentar

Heisan ! Vil gjerne oppklare denne med en gang, da jeg kjenner denne saken. Det er vi som har bedt Hardware.no om å vente noen dager med å publisere disse to enerne dine, da vi ville sjekke de opp litt. Den ene har du nemlig lagt ut tidligere:

 

Karakter: 2

Fikk et BRUKT (i det minste brutt forsegling på antistatisk pose samt krøllete antistatisk pose og kabler osv var bare slengt hulter i bulter i esken) Connect3D Radeon X800PRO. Bestilte og betalte nesten 4000,- for NYTT kort og da forventer jeg NYTT kort. Har kontaktet Netshop - men vedkommende som svarte meg var lite imøtekommende og lite serviceinnstilt og jeg kom ingen vei der i gården!! + for rask levering og snop - ellers har jeg ikke mye positivt å si nei.

 

Innsendt av: NN, 10/10-2004

 

Den ligger der ferdig publisert og fin fra før, og vi syns ikke det er riktig at du skal kunne legge ut to negative kommentarer på samme sak. Det forstår sikkert du også ?

 

Den andre 1-eren du har lagt inn nå er vi vel egentlig nokså uenig i, så vi ville gjerne få anledning til å sjekke dette opp litt før de ble lagt ut, eller i hvertfall legge inn en kommentar på den.

 

At du i tillegg jobber hos en annen forhandler, og har søkt jobb hos oss uten å få det får oss til å ønske å sjekke dette opp litt ekstra. Syns rett og slett hele greia smaker litt guffent for å si det som det er.

 

P.S. din erfaring fra desember aner jeg ikke noe om.

 

Vil samtidig avkrefte at vi eller noen andre butikker kan få Hardware til å la være å publisere negative karakterer, da skal det i hvertfall være beviselig løgn for at det skal kunne gjøres. Så tror ikke dere skal være for redde for akkurat det.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

 

 

*Fjernet navn*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
At du i tillegg jobber hos en annen forhandler, og har søkt jobb hos oss uten å få det får oss til å ønske å sjekke dette opp litt ekstra. Syns rett og slett hele greia smaker litt guffent for å si det som det er.

jeg viste ikke at det var greit å kommentere rimelige private forhold som hvem som søker jobber hos dere i et offentlig forum, hvis personalpolitikken deres er lik servicenivået deres så har dere med dette mistet en kunde i meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tja, når OC-Freak har lyst til å ta opp dette her på et offentlig forum må han nå forvente at dette kan komme frem i lyset da.

 

Edit: Akk, jeg hater når jeg senere innser at jeg skulle tatt med denne setningen fra pkt. 1: Jeg representerer *ABSOLUTT IKKE* HW.no her nå. Jeg sier dette som privatperson som diskuterer emner på et offentlig forum som alle dere andre. Jeg er ikke HW.no, jeg kjenner ikke folka bak HW.no og hadde det ikke vært for at jeg legger til linker i Prisguiden og kaster ut tullinger fra forumet hadde jeg bare vært en som alle dere andre.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Heisan ! Vil gjerne oppklare denne med en gang, da jeg kjenner denne saken. Det er vi som har bedt Hardware.no om å vente noen dager med å publisere disse to enerne dine, da vi ville sjekke de opp litt. Den ene har du nemlig lagt ut tidligere:

 

Karakter: 2

Fikk et BRUKT (i det minste brutt forsegling på antistatisk pose samt krøllete antistatisk pose og kabler osv var bare slengt hulter i bulter i esken) Connect3D Radeon X800PRO. Bestilte og betalte nesten 4000,- for NYTT kort og da forventer jeg NYTT kort. Har kontaktet Netshop - men vedkommende som svarte meg var lite imøtekommende og lite serviceinnstilt og jeg kom ingen vei der i gården!! + for rask levering og snop - ellers har jeg ikke mye positivt å si nei.

 

Innsendt av: NN, 10/10-2004

 

Den ligger der ferdig publisert og fin fra før, og vi syns ikke det er riktig at du skal kunne legge ut to negative kommentarer på samme sak. Det forstår sikkert du også ?

 

Den andre 1-eren du har lagt inn nå er vi vel egentlig nokså uenig i, så vi ville gjerne få anledning til å sjekke dette opp litt før de ble lagt ut, eller i hvertfall legge inn en kommentar på den.

 

At du i tillegg jobber hos en annen forhandler, og har søkt jobb hos oss uten å få det får oss til å ønske å sjekke dette opp litt ekstra. Syns rett og slett hele greia smaker litt guffent for å si det som det er.

 

P.S. din erfaring fra desember aner jeg ikke noe om.

 

Vil samtidig avkrefte at vi eller noen andre butikker kan få Hardware til å la være å publisere negative karakterer, da skal det i hvertfall være beviselig løgn for at det skal kunne gjøres. Så tror ikke dere skal være for redde for akkurat det.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

litt guffent av deg og legge ut hele navn og jobb saker og alt når du ikke legger ved ditt hele navn.

 

 

btw: når du søker på personen hos google så finner vi fort ut hvor han jobber også da..

 

 

 

http://www.google.no/search?client=firefox...Google-s%C3%B8k

 

 

 

du som representer en butikk bør ikke opptre barnslig når kunden gjør det..

 

bare sann det er det.. du kan ikke bare få fornøyde kunder. men trikset er å ordne opp og opptre seriøst, noe som du i dette tilfellet ikke gjør.

 

 

Jeg jobber ikke for noen, men villet ikke ha gjort det på den måten du gjør nå.

 

*Fjernet navn i quoting og link*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Tja, når OC-Freak har lyst til å ta opp dette her på et offentlig forum må han nå forvente at dette kan komme frem i lyset da.

ja den var jo saklig, han tar opp at dere sensurerer negative poster vedrørende deres antagelig største sammarbeidspartner. Og ditt svar er da: "ja vi er korrupte og sensurerer negative poster hos de som ber om det fordi vedkommende har søkt jobb der" :thumbdown:'

 

hvordan fikk i det hele tatt Netshop vite om disse negative postene før de er lagt ut er for meg en gåte varsler dere andre nettshoper tilsvarende?

Endret av Grokster
Lenke til kommentar
Den ligger der ferdig publisert og fin fra før, og vi syns ikke det er riktig at du skal kunne legge ut to negative kommentarer på samme sak. Det forstår sikkert du også ?

 

Det er jeg helt enig i - jeg lette og lette men kunne ikke finne den, men ser nå at den lå enda lenger tilbake enn jeg trodde.

 

Bøyer meg i støvet for det - min feil!

 

Angående den andre karakteren, jeg har mailene fra Knut hos dere liggende enda - grei kar Knut forresten, ikke noe å utsette på kundebehandlingen fra ham. Men å bruke 3 uker på å feilsøke et hovedkort (ikke medregnet postgang) + ikke klare å skaffe nytt/tilsvarende kort er ikke spesielt bra i min bok. Har enda det "dårlige" erstatningskortet jeg fikk som mangler så mye som det gamle hadde.

 

Har aldri formelt søkt på noen jobb utlyst hos dere - men ser nå at jeg ikke har noen mulighet for å få jobb hos dere uansett. ;)

 

Ja jeg er knyttet til en annen butikk - men ikke av samme art som netshop.no. At jeg er tilknyttet en annen butikk (dog ikke direkte konkurrent) har ikke hatt noe å si for karaktergivningen overfor dere eller holdningen overfor dere.

 

Holdningen/karaktergivingen er basert på at jeg har lest så utrolig mye bra om dere her og blir svært skuffet av å oppleve det stikk motsatte når jeg handler hos dere og har supportsaker hos dere.

 

Hadde dere blitt omtalt dårlig her hadde jeg kanskje ikke forventet det store heller (men dette hadde ikke påvirket karaktergivingen så klart), men det er jo ikke tilfellet - snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke muligheten til å røre webshoperfaringene og har heller ikke sagt noe om korrupsjon eller sensur. Jeg er heller ikke ansatt i HW.no på noen annen måte enn at jeg legger til linker til Prisguiden fr en slant penger, så Netshop.no er like mye en samarbeidspartner for meg som julenissen er for deg.

 

Jeg sier heller ikke at "vi" gjør noe som helst fordi OC-Freak søkte jobb hos Netshop, det er noe jeg ikke bryr meg om. Det jeg sa var at når OC-Freak tar opp slikt offentlig kan han ikke forvente at Netshop ikke skal forsvare seg, med det de trenger. Men please, la nå partene som faktisk er involvert her få ta opp saken sin i fred.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Forøvrig må jeg legge til min første negative erfaring med Netshop:

 

Sendte inn hovedkort, ram og cpu for en tid siden, den pakken ble hentet 11/1-05, det skjedde ikke noe på noen dager og jeg sendte en mail der jeg etterlyste tilbakemeldinger. Fikk da beskjed om at på grunn av sykdom var ting en del forsinket, men de jobbet i helgen og regnet med at de var i rute igjen i begynnelsen av denne uken.

 

Sendte en ny mail og fikk til svar at på grunn av mye pågang på epost og telefon ble varer bare testet på kvelden. Fortsatt har jeg ikke sett snurten av en behandlet retur og damen som eier maskinen begynner å bli utålmodig.

 

Jeg hadde håpet på at det ble brukt litt mer ressurser på det her, andre steder blir det leid inn vikarer. Om ikke det skjer noen ting innen rimelig tid begynner jeg å bli for utålmodig, da maskinen trengs fort. Kjøpsloven sier innen rimelig tid. Jeg har, med postgang, vært uten den pcen siden 08.1-05.

Lenke til kommentar
Tja, når OC-Freak har lyst til å ta opp dette her på et offentlig forum må han nå forvente at dette kan komme frem i lyset da.

OC-Freak la hverken ut navnet sitt eller noe om at han har søkt jobb i Netshop. Han har altså ikke tatt opp noe som skulle gi Netshop noen som helst grunn til å ta opp dette på forumet.

 

Tåpelig av Netshop, men det kan vel ses som en tabbe dersom de faktisk trykker på edit-knappen og fjerner det tullet i posten. Det har absolutt ingenting med noe av det OC-Freak skriver om å gjøre.

Lenke til kommentar
ja den var jo saklig, han tar opp at dere sensurerer negative poster vedrørende deres antagelig største sammarbeidspartner. Og ditt svar er da: "ja vi er korrupte og sensurerer negative poster hos de som ber om det fordi vedkommende har søkt jobb der" :thumbdown:'

 

hvordan fikk i det hele tatt Netshop vite om disse negative postene før de er lagt ut er for meg en gåte varsler dere andre nettshoper tilsvarende?

Hmmm, ingen korrupte her etter mitt syn. Alle erfaringene som blir lagt inn ligger i en slags "godkjenningsdatabase" som butikkene kan se en dag eller to før de blir lagt ut, for å luke ut åpenbare feil som den karakteren om skjermkortet over. HW lar ikke være å publisere karakteren, men i dette tilfellet ba vi om ett par dager for å få ordnet opp i den dobbeltposten. Det vil selvsagt bli publisert uansett, men ikke to på samme sak vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det som var interessant også i denne saken er at NETTBUTIKKENE godkjenner karakterene - dette var jeg ikke klar over.

 

Trodde det fungerte slik at karakterene ble lest av hw.no teamet og så lagt ut men at butikkene så klart kunne lese erfaringene etterpå som vanlige brukere og så komme med kommentarer/henvendelser til hw.no i etterkant hvis de mener det er noe feil.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Jeg har ikke muligheten til å røre webshoperfaringene og har heller ikke sagt noe om korrupsjon eller sensur. Jeg er heller ikke ansatt i HW.no på noen annen måte enn at jeg legger til linker til Prisguiden fr en slant penger, så Netshop.no er like mye en samarbeidspartner for meg som julenissen er for deg.

 

Jeg sier heller ikke at "vi" gjør noe som helst fordi OC-Freak søkte jobb hos Netshop, det er noe jeg ikke bryr meg om. Det jeg sa var at når OC-Freak tar opp slikt offentlig kan han ikke forvente at Netshop ikke skal forsvare seg, med det de trenger.

En evt jobb-søknad er et privat anliggende, og ikke noe de har noe med å legge ut på et forum uten tillatelse fra den det gjelder. Det gjelder andre regler for hav en bedrift kan gjøre og si en hva en privat-person kan.

At hverken du (som første hw.no-representant i denne tråden) eller Netshop synes klar over det er ikke særlig betryggende.

Og i likhet med Grokster lurer jeg på hvordan/hvorfor Netshop fikk tilgang til å lese de negative postene før de ble publisert, og endatil holde dem tilbake.

Synes ikke dette:

Det er vi som har bedt Hardware.no om å vente noen dager med å publisere disse to enerne dine, da vi ville sjekke de opp litt.

og dette:

Vil samtidig avkrefte at vi eller noen andre butikker kan få Hardware til å la være å publisere negative karakterer, da skal det i hvertfall være beviselig løgn for at det skal kunne gjøres. Så tror ikke dere skal være for redde for akkurat det

henger helt på greip.

Lenke til kommentar
Tja, når OC-Freak har lyst til å ta opp dette her på et offentlig forum må han nå forvente at dette kan komme frem i lyset da.

OC-Freak la hverken ut navnet sitt eller noe om at han har søkt jobb i Netshop. Han har altså ikke tatt opp noe som skulle gi Netshop noen som helst grunn til å ta opp dette på forumet.

 

Tåpelig av Netshop, men det kan vel ses som en tabbe dersom de faktisk trykker på edit-knappen og fjerner det tullet i posten. Det har absolutt ingenting med noe av det OC-Freak skriver om å gjøre.

Enig i det, og hvis man ville så kunne man gå hard mot hardt på netshop for å gå ut med personalia opplysninger som strengt tatt skal være konfidensielle.

 

Men jeg ser på meg selv som en åpen og ærlig person - så jeg har ingen problemer med det her og nå ihvertfall :).

Lenke til kommentar

Synes det høres helt ok ut, jeg. Det finnes folk som er ute etter å sverte butikker. Om et innlegg har ligget ute noen dager kan det allerede ha hindret mennesker i å handle i den aktuelle butikken.

 

Vil da tro at butikken må komme med GOD begrunnelse før noen erfaringer blir stoppet i sensur.

 

 

EDIT: Jeg er enig i at NetShop burde hold en eventuell jobbsøknad unna denne tråden.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...