Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reset av SMC Barricade Wireless G 54


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan en SMC Barricade Wireless G 54 Resettes til fabrikkinnstilling?

 

Jeg har slått av dhcp og den fungerer nå kun som ap og switch. og jeg kommer ikke inn i admin på den. Den har antakelig vis ingen Ip-adresse lengre og eneste løsning er reset.... :blush:

 

Jeg har trykket på resetknappen bakpå med binders, kulepenn osv mange ganger og i diverse varianter.. :hmm: Det virker som om routeren resetter seg, men da skal den gjenoppstå med fabrikkinnstillinger, og det gjør den ikke.

 

Er det en spesiell prosedyre som skal til? Trykke inn x anatall sekunder, trykke flere ganger, ta ut strømmen og sette den inn mens knappen holdes inne.. Noen som vet?

 

Ikke mye å finne i manualen om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg har trålet allt jeg kan av dokumentasjon, det nærmeste jeg kommer er manualen med bilde av resetknappen og en forklaring at den resetter routeren til fabrikkinnstilling. :thumbdown:

 

Sender en mail til komplott.no avventer svar derifra. Finner jeg ikke ut av dette blir det retur av varene dit...

Lenke til kommentar
Hehe, jeg har trålet allt jeg kan av dokumentasjon, det nærmeste jeg kommer er manualen med bilde av resetknappen og en forklaring at den resetter routeren til fabrikkinnstilling. :thumbdown:

 

Sender en mail til komplott.no avventer svar derifra. Finner jeg ikke ut av dette blir det retur av varene dit...

Si ifra om hva du får til svar i mailn. Jeg klarte ikke å komme meg på internett p.g.a at jeg har stillt inn masse greier på rutern(sikkert feil). Derfor trengte jeg å resette den. Men jeg klarte å få tilbake internett ved å kjøre cden jeg fikk med ruteren........

Lenke til kommentar

Ring 800 nummeret til SMC support, der får du god hjelp. Har selv brukt dem en del i forbindelse med en SMC ruter som mistet hastigheten på den trådløse delen.

De konkluderte til slutt med feil i ruter og Komplett byttet den i en nyere SMC ruter som har fungert prikkfritt.

Lenke til kommentar

Viste det var noe sånn styggedom som skulle til... Hva om de hadde skrevet det i manualen...

 

En lignende prosedyre på en av adsl routerene til Telenor...

 

Takker og bukker skal teste men jeg tar noen dager uten internett på fjellet først :thumbup:

Lenke til kommentar

Står 5 sekunder i manualen min...

 

Har hatt bruk for det en gang, jeg skal ikke garantere at det funket som avertert men jeg fikk da kontakt med boksen igjen.

 

Har noe av samme problemet du har nå. Jeg får ikke konfigurert boksen men så lenge den virker som AP/switch gidder jeg ikke gjlre noe med det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...