Gå til innhold

Trenger litt hjelp med min første side.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok.. skal prøve meg litt frem. men må jeg lage innhold diven på nytt i alle dokumentene eller kan jeg få det til slik at bare teksten inni den fornyes. Blir dette riktig?:

1)Jeg lager et dokument som heter php.html hvor bildet og menyen ligger.

2)Jeg lager et nytt dokument hvor jeg helt øverst innenfor body taggene legger inn denne koden: <?php include 'php.html'; ?>

3) Under <?php include 'php.html'; ?> lager jeg en innhold div hvor jeg putter inn innholdet som skal være i det dokumentet.

Så gir jeg den et filnavn og linker til den i php.html dokumentet(en av linkene i menyen)

 

Ble dette helt feil eller...

ser riktig ut det. bortsett fra at phpfiler må ha .php endelse og ikke .html

Lenke til kommentar
Ok.. skal prøve meg litt frem. men må jeg lage innhold diven på nytt i alle dokumentene eller kan jeg få det til slik at bare teksten inni den fornyes. Blir dette riktig?:

1)Jeg lager et dokument som heter php.html hvor bildet og menyen ligger.

2)Jeg lager et nytt dokument hvor jeg helt øverst innenfor body taggene legger inn denne koden: <?php include 'php.html'; ?>

3) Under <?php include 'php.html'; ?> lager jeg en innhold div hvor jeg putter inn innholdet som skal være i det dokumentet.

Så gir jeg den et filnavn og linker til den i php.html dokumentet(en av linkene i menyen)

 

Ble dette helt feil eller...

ser riktig ut det. bortsett fra at phpfiler må ha .php endelse og ikke .html

Okey.. så jeg lagrer bare php.html filen som en php fil, ikke som n html fil:-p

Skal prøve meg frem litt i morra jeg..l

Endret av Eirikg89
Lenke til kommentar

Han har ikke brukt include nei, men bare linker til forskjellige like HTML-dokumenter.

 

Å inkludere filer har mange fordeler, bl.a. at ting blir mye mer oversiktlige, og ikke minst enklere å redigere. Dessuten slipper du å endre alle dokumentene om du vil gjøre en liten endring i oppsettet.

 

Men klart, det er du som bestemmer.

Lenke til kommentar
Han har ikke brukt include nei, men bare linker til forskjellige like HTML-dokumenter.

 

Å inkludere filer har mange fordeler, bl.a. at ting blir mye mer oversiktlige, og ikke minst enklere å redigere. Dessuten slipper du å endre alle dokumentene om du vil gjøre en liten endring i oppsettet.

 

Men klart, det er du som bestemmer.

Ok.. skal gå for den include greia. Mne kan noen liksom gi meg en opppskrift på hvordan det skal gjøres?

Jeg har et php dokument med alt det som skal være der hele tiden. Inkludert den innhold diven der innholdet skal være. Hvordan kan jeg få det til så dette blir liggende hele tiden mens linken gjør at innholdet i innhold diven skiftes?

Lenke til kommentar

Sikker på at det holder med bare denne koden: <?php include 'eksempel.php'; ?> ??

eksempel.php er urlen/href'en til php dokumentet ikke sant..... Så <?php include 'eksempel.php'; ?> betyr egentlig bare at eksempel.php skal settes inn der?

 

Kan eksempel.php være laget som et html dokument(lagret som php) eller hvordan er det.

Lenke til kommentar
Sikker på at det holder med bare denne koden: <?php include 'eksempel.php'; ?> ??

eksempel.php er urlen/href'en til php dokumentet ikke sant..... Så <?php include 'eksempel.php'; ?> betyr egentlig bare at eksempel.php skal settes inn der?

 

Kan eksempel.php være laget som et html dokument(lagret som php) eller hvordan er det.

JA.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...