Gå til innhold

Floppy Drive - Dette er nummer to som ikke funker.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Bestilte en Sony MPF920 floppy drive hos komplett med resten av maskina her. Jeg konkluderte med at den var fucked, da min gamle funker som bare det(skal ikke ha den gamle fordi den er hvit og kabinettet er svart) Så skrev jeg mail til komplett.no om at den var fucked og jeg ville reklamere. Inget problem sa de. Sender en ny i retur med én gang og den jeg hadde kunne jeg bare kaste. Ok, da ordner det seg jo da tenkte jeg. Så fikk jeg nummer to idag. Stapper den i, prøver ledningen begge veier, men denne funker HELLER ikke :wallbash: Er det bare jeg som har uflaks eller er det der bare søppel. Jeg vet at med nåtidens brennere og USB-keys så trenger man strengt talt ikke floppy drive,men jeg kjøpte det så har jeg det i tilfelle den ene dagen kommer hvor jeg faktisk behøver den(trengte den forøvrig til innstallasjon av S-ata drivere)

 

Da kommer spørsmålet: Trenger jeg noe drivere til denna skiten eller hur ? Trenger jo ikke til den gamle floppy driven og jeg har vært inne på Sony sine sider og der står det heller ingenting om dette ? Har jeg bare hatt så uflaks jeg kan ha, og at faktisk begge er fucked ? (Snart starte lagersalg her :whistle: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit nå i hvordan jeg formulerer det da. Dere skjønner jo hva jeg mener. Og til nummer 1 så har jeg skrevet at jeg har prøvd begge veier. Har lest >>>> DEN HER <<<< men det hjelper ikke. Den ene ledningen kan bare STAPPES i én vei og den andre kan stappes i begge veier. Når jeg da har prøvd begge veier så er ihvertfall min konklusjon klinkende klar. Enten er den fucked eller så er det no drivere eller whatever som jeg aldri har hørt om før...

 

Noen som kan hjelpe meg denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Drit nå i hvordan jeg formulerer det da. Dere skjønner jo hva jeg mener. Og til nummer 1 så har jeg skrevet at jeg har prøvd begge veier. Har lest >>>> DEN HER <<<< men det hjelper ikke. Den ene ledningen kan bare STAPPES i én vei og den andre kan stappes i begge veier. Når jeg da har prøvd begge veier så er ihvertfall min konklusjon klinkende klar. Enten er den fucked eller så er det no drivere eller whatever som jeg aldri har hørt om før...

 

Noen som kan hjelpe meg denne gangen ;)

Du kan jo være skikkelig uheldig å ha en eller annen feil på hovedkortet. STAPP kabel og floppy i en annen maskin, og kryss fingre for at det ikke virker der heller :-) Forresten, du har ikke endret instilliger i bios eller noe som kan påvirke floppy'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...