Gå til innhold

SATA driver problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg kjøpte seg nettopp en ny pc med et ASUS A8N-SLI Delux HK og 2 seagate barracuda 200 gb HD SATA.

Når vi hadde satt alt sammen og var klar til å installere windows fikk vi selfølgeli problemer med SATA driverne. Problemet er at d følgte ikke med disketter med "Silicon Image 3114 64 bit", men du kunne lage fra en cd som fulgte med, men ingen disketter ville ta imot dette. Nå har jeg lastet ned Driverne, men er det bare å legge inn driverne på diskett eller er det noe spesielt jeg må gjøre for at windows skal klare å finne driverne på disketten under installasjonen? :hmm:

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

når du booter fra Windows CDen, og installasjonen begynner å loade inn et par filer står det "Press F6 for installation of third party SCSI/RAID controllers" (Eller noe lignende.) Trykk tasten den spør etter og sett i disketten. Så skjønner du sikkert resten etter det :)

EDIT:

Jeg _TROR_ du bare trenger å legge inn driverne på rota på en diskett, utpakket selvsagt. Hvis dette ikke fungerer, må du nok lage en slik diskett fra CDen som fulgte med.

Endret av Vaffelkake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...