Gå til innhold

6600GT vs 6800GT

giggs11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe HK som støtter PCI-E

Ser det er flere påstander hvorvidt 2 6600GT yter bedre/dårligere enn 1 6800GT kort.

Lurer således på hva folk ville køpt hvis totalbudsjett for skjermkort er 4000 kr?

Håper på assistanse :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal kjøpe skjermkort til rundt 4000 kr ville jeg gått for et x800 xt pe.

De har noen på lager hos netshop.no nå. Jeg mener jeg så at de kostet 4 295,-

Da har du et sykt bra kort, men betaler også prisen for det. :thumbup:

Ellers er også 6800 gt et meget bra kort.

Skrevet
Hei, jeg lurte egentlig på det samme som giggs11

er 2x 6600gt bedre en et 6800gt?

snakker om spilling her..

tror i noen tilfeller... menne ikke når man setter på AA og AF, da rykker 6800gt ifra tror jeg.

Skrevet

tror i noen tilfeller... menne ikke når man setter på AA og AF, da rykker 6800gt ifra tror jeg.

så du ville kjøpt et 6800gt kort? føler at jeg liksom aldri kommer til å legge ut 4000 nye får å få sli hvis jeg kjøper 6800gt..

Skrevet

Nummer1: Det er ikke alltid SLI-oppsett funker (gir bedre ytelse)

Nummer2: I blant vil SLI gi DÅRLIGERE ytelse

Nummer3: Et enkelt 6800GT er som regel bedre enn 2x6600GT, minst like bra om ikke annet. Eneste unntaket er Gigabyte sitt triks med 2x6600GT på samme kort (3D1), denne er litt spesiell.

Skrevet

så du ville kjøpt et 6800gt kort? føler at jeg liksom aldri kommer til å legge ut 4000 nye får å få sli hvis jeg kjøper 6800gt..

Du slipper å betale så mye for et 6800GT-kort til. Du venter til du ikke er fornøyd med ytelse lenger og kortene har detti i pris, kanskje du gir bare 1500-2000 for det neste 6800GT.

Skrevet

Jeg ville kjøpt et 6800GT! Dette er jo mer oppgraderingsvennlig, hvis du sier at du kjøper et 6800GT nå, også velger du å kjøpe et til når prisene synker, f.eks et til om 1 år eller noe sånt. (Må være helt identisk!) Hvis du kjøper 2 x 6600GT, har du ikke de samme oppgraderingsmulighetene du ellers ville fått!

Ytelse er kommer vel ann på hvilke applikasjoner du kjører, om det er mye som skal rendres osv... Noen ganger yter vel 6800GT bedre enn 2 x 6600GT men i de fleste tilfeller yter 6600GT bedre. (TROR jeg - Tror jeg leste det på AnandTech)

-MortenGj

Skrevet

2x 6600GT er definitivt ikke lurt å kjøpe. SLI er ikke noe særlig _enda_ da det støtter noen få spill. Og i de spillene det støtter er det ikke alltid man klarer å få like god ytelse som en 6800GT.

Her er det som støttes av SLI foreløpig. Og hvis du spiller noe annet så får du NULL fordel av SLI som om du hadde bare 1 kort.

Se også på denne artikkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...