Gå til innhold

xmms-mp3 i FC3-64 bit


Anbefalte innlegg

Jeg har i hele kveld og natt prøvd å få tak i mp3 support for xmms til FC3 64-bit.

Har også prøvd å finne en bra yum.conf fil (fedorafaq.org) uten hell.

Er det noen som har FC3-64 bit og xmms med mp3 støtte som kan forklare meg hvordan i alle dager jeg skal få det til?

 

Azper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er liksom det som er problemet, jeg finner ikke noen patch. Hadde ikke problemer med det før på FC2, men jeg har ikke greid det på fc3-64bit

 

Den kommandoen du foreslo Goebbels, jeg fikk bare "command not found"

Endret av Azper
Lenke til kommentar
Det er liksom det som er problemet, jeg finner ikke noen patch. Hadde ikke problemer med det før på FC2, men jeg har ikke greid det på fc3-64bit

 

Den kommandoen du foreslo Goebbels, jeg fikk bare "command not found"

legg inn denne pakken først.. da kan du bruke apt-get..

 

 

edit:

etter installasjon så kjører du: apt-get update

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

*IKKE* legg inn APT på et 64-bit system!

 

apt har ikke støtte for multilib - dvs. at et 64-bit system bruker både 32 og 64 bits programmer => trenger både 32 og 64 bit biblioteker. Yum har dette. Bruk yum. Ikke apt.

 

Når det gjelder mp3-støtte, har dette blitt tatt opp i en tidligere tråd. Jeg kan si så mye som at hvis xmms er kompilert for 64-bit (sjekk om det står noe med x86_64 eller i386 ved "rpm -qa | grep xmms") trenger du en 64-bits xmms-mp3, hvis 32-bit en 32-bit xmms-mp3.

 

Hvis du skal ha 64-bit og ikke finner dette, burde det være mulig å avinstallere xmms 64 bit og installere en 32-bit versjon.

 

64-bit/multilib skakk'e værra lett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...