Gå til innhold

- Fiks det, eller legg det ned!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siemens var først ute, det som teller, uansett hvor elendig skjermen måtte være.

Makes no sense, må si meg uenig.

 

Men du har sikkert rett, ingen andre hadde kommet på idé'en med fargeskjerm hvis det ikke hadde vært for Siemens, garantert :roll:

Er enig med Remerser der. Noen må jo starte med ny teknologi/teknologi i ny form, uansett hvor dårlig det er.

 

Siemens har også hatt originale designideer, de hadde den første slide-telefonen (SL10), første telefonen med knappene på siden av skjermen (SX1) og den første telefonen med QWERTY-tastatur som man roterte ut 90 grader (SK65). Slide-telefoner har jo blitt veldig populært nå for tiden...

Lenke til kommentar
Poenget er at Siemens alltid er tidlig ute med ny teknologi, og at de fortjener honør for det.

Kanskje det er nettopp derefor siemens sin mobilavdeling går med underskudd. Det koster tross alt mye penger å utvikle, implentere og markedsføre nye løsninger. Når 7650 kom på markedet var det store spørsmålet om vi virkelig trenger kamera på mobilen. Alle vet jo hvordan det gikk.

Poenget mitt her er at andre produsenter kan leve av siemens sine pioneer virksomheter og kopiere de når patenten er gått ut, så ja vi kan gi siemens sin del av æren for at det vi har 65 000++ farger på mobilskjermene våre i dag. Denne utviklingen hadde nok kommet uansett, men Siemens var først ute.

 

Bare en teori fra min side...

Lenke til kommentar

Siemens har hvert fall fått ny sjef nå:

 

http://www.businessweek.com/magazine/conte...04/b3917026.htm

 

At a November dinner in Munich with business journalists, one Italian scribe waved his Nokia (NOK ) mobile phone in Kleinfeld's face and demanded to know how Siemens can compete with the handset industry's market leader. Kleinfeld replied by snatching the Nokia phone and dropping it in a glass of water. The message: We'll drown the competition. (Kleinfeld later gave the journalist a waterproof Siemens phone instead.)

:w00t:

Lenke til kommentar
Det vil være synd om siemens legger ned nå. De har tatt mange skritt i riktig retning i det siste. Min mening er at hvis siemens øker oppløsningen på skjermene og kanskje endrer designet (mener noen. det er kanskje litt sant) vil de være kanskje det beste merket i europa. De er flinke på utvikling og software. Bare øk pikseltettheten, så tror jeg de er langt på vei!

Tror du at ved at de øker pikseltettheten så er problemet borte?

Avdelingen taper over 1 milliard kroner pr. kvartal så tror du at det er løsningen..... :thumbup:

 

Hvem som var første ute med fargeskjem først betyr nada (nå).

Tror du at noen bryr seg om det?

Ære og honør, det hjelper dem lite nå.

 

Selvfølgelig hadde utviklingen kommet uansett, man skal argumentere godt for noe annet alternativ.

 

Skal bli spennende å se hvilken retning utvikling tar. Det er ganske tøft å gå ut med trusler om nedleggelse. Man kan jo tenke seg hva forskjellige mennesker tenker om det utspillet.(ansatte, opratører, grossister, forbrukere)

 

Har "mobil-avdelingen" tjent noen penger noen gang, og hvis de har gjort det når var det alt snudde?

Lenke til kommentar
Tjent penger har de nok gjort selvsagt. I enkelte områder, f.eks Norge gjør jo Siemens det veldig bra :)

 

Får nok se flere innovasjoner fra Siemens dette året tipper jeg.

Jeg tenkte mer på hele mobilenheten (hele verden)under ett?

Ikke bare enkelte markedsområder.

Lenke til kommentar
Det er feil å gi Siemens æren for at mobiler i dag har fargeskjerm

Du har vell komt med nok usakeligheter no. Siemens var først ute med fargeskjerm, punktum. Det blir det samme som at Volvo begynte først med trepunkts-belter. Sette standardar, utfordre konkurrentar!

 

Det er sånn man kjem seg framover i utviklinga, og poenget til tidligare debattantar er nok at fargeskjermen kanskje kom før enn det den ville ha gjort viss Siemens ikkje hadde tatt initiativet.

 

Sjølv har eg en Siemens S55, og eg kan ikkje sei eg har noke imot den telefonen, eller skjermen sjølv om den ikkje har 65k farga eller meir.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...