Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noise controller på Rockford?


Kmo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

kjøpte en Rockford forsterker i sommer her og holder på å montere den...så kommer jeg over en slik "noise controller", en liten boks som jeg skal koble inn signalkabelen fra cd-spilleren på ser det ut som...det er jo greit

 

Men så er det en ledning med ei sikring som går ut fra den kontrolleren..ledningen slutter i ei kabelsko...også er det også en ledning som bare er 10-15cm som ikke har noen ende eller noe, den er bare avisolert på tuppen..(kjøpte forsterkeren brukt)..

 

Så spørsmålet mitt er hvor de ledningene skal? Noen som vet?

Endret av Kmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, noise controller? den forsterkeren har ikke mye egen støy så det som er mest sansynlig at tidligere eier har kjøpr den "noise gate" pga støy som ble generert i spilleren. Eller at han hadde en eller annet form for støy før forsterkeren. Tror ikke du har bruk for den, prøv å koble opp uten den først...

 

Hvis du vil koble den opp så er den ledningen med sikringen + (batery) og den andre er nok jord (som zupreme sier). Men ville nok vært det beste å koble inn på en relle for å slå den av og på med Remote fra spilleren ellers vil noise gaten være på hele tiden og trekke strøm av bateriet...

 

Noise gaten fungere slik at når inn signalen går under en hvis nivo (når det blir null musikk og bare sus i lyden feks) så blir utgangen "kortsluttet" til jord ved help av en relle eller FET transistorer. og i tilleg er det nok en opamp ic som føler på innsignalen og slår av/på felt effekt transistorerne. Derfor er viktig med en Head Unit med høyt utgangs spenning/signal feks 2volt eller mer -gjerne 4-6volt- og gjerne med lav utgangs impedans også!...

 

mvh

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...