Gå til innhold

Bærbar og WOW


MalvinP

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en green551 1400 laptop. Er med i Final Beta på World of Worldcraft. Spillet går helt fint å spille på laptopen min (vet at det ikke er noe spillmaskin), men når jeg kommer inn i byer (steder med mye folk) lagger det voldsomt. Jeg har da tenkt et det er fordi jeg bare har et 64mb skjermkort, men etter å ha spilt enstund merker jeg at det er harddisken som jobber (4200 rpm) på spreng da laggingen er som verst. Så jeg lurer på om det den som flaskehalsen i systemet.

 

Så det jeg tenkte er om jeg kjøper en ekstern firewiredisk og spiller fra denne om det kunne økt spill opplevelsen og senket laggen i byene. Er det noen som har erfaring om dette?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei, nå er det jo snart retail tid i WOW, så jeg tenkte jeg skulle prøve å blåse liv i denne tråden igjen.

 

Du kan jo prøve å defragmentere.

 

Jeg har defragmenter og det hadde ikke store nytten. Ellers takk for tipset ;)

 

Er det noen der ute som har erfaring med firewire disker, og som kunne ha fortalt meg om ytelsen hadde blitt bedre hvis jeg hadde gått for en 7200 rpm firewire disk?

Lenke til kommentar

hei

 

jeg har kjørt CoD på usb2 disk på min bærbare uten probs

 

så jeg tviler ikke et sekund på at du vil få meget mye bedre ytelse i et spill som krever endel loading med å gå over på firewire, ettersom jeg har forstått krever firewire mindre cpu tid enn usb2 oxo.

 

Så svaret mitt er JA du kan spille fra extern disk uten problem, og siden du har 4200rpm disk så er jeg sikker på at ytelsen din vil gå mye opp også. spesielt med tanke på at du kjører systemet ditt på den 4200 disken i tillegg.

 

edit: mer ram? på hva da? har ikke den pcen 512Mb ram? det er jo gfx kort han nevner at det skorter på rammen på. Jeg kjører en laptop med gforce 4200 GO 64Mb ram på her og det funker fett som pokker.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Hva slags spesifikasjoner har maskinen din ellers? Du bør ha minimum 512 mb ram, helst det dobbelte. Du trenger en ganske heftig maskin for å unngå lag helt. Hvis du har for lite ram må harddisken jobbe ekstra mye for å kompensere for dette. Hva slags eyecandy har du stilt inn i videooptions, en reduksjon her kan jo hjelpe.

 

Edit: Lastetid, feks. fra ett område til et annet vil bli merkbart bedre med en raskere harddisk men vil nok ikke hjelpe så mye på lagg.

Endret av cremaster
Lenke til kommentar

Vel når jeg spilte betan fra min disk 5400rpm så lagga det litt i darnassus men mest i ironforge

 

jeg installerte da på usb2 disken og problem solved no more lag

 

jeg har 512Mb 333Mhz ram og som tidligere nevnt Gforce 4200 GO 64Mb ram

 

og ja loade tiden mellom area's ble meget mye kjappere oxo

Lenke til kommentar

hehe, takker for raske svar

 

Når det gjelder det med ram'en, så har jeg en kompis som sitter maskin med ganske like specs. Han oppgraderte til 1024 ram (jeg har 512 333 mhz) det gav selvfølgelig bedre ytelse, men ikke så mye som forventet han tror og at det er disken som er flaskehalsen.

 

så jeg tviler ikke et sekund på at du vil få meget mye bedre ytelse i et spill som krever endel loading med å gå over på firewire, ettersom jeg har forstått krever firewire mindre cpu tid enn usb2 oxo.

 

Dette er kult å lese. Saken er at maskinen min holder mer enn nok til mitt bruk, untatt å spille wow. Og wow MÅ jeg bare spille ( er blitt super hektet). Så alternative er å kæsje ut en ny desktop, noe jeg egentlig verken har råd eller plass til. Så hvis det funker med en ekstern disk så er jo det helt topp.

Det er ikke grafikken jeg er ute etter det er gameplay'en som teller samt at det går ann å være med på et raid eller to uten at man får 10 sec lag innemellom.

 

Har tenkt litt på denne Maxtor

Endret av MalvinP
Lenke til kommentar
Har tenkt litt på denne Maxtor

Jeg har selv den og er veldig fornøyd med den. Vet ikke hvordan man skal teste en ekstern hdd, men funker supert til mitt formål(ha filmer på, SNES, dl prog osv)

 

Jeg tenkte også på det å spille på en ekstern hdd, men har ikke testet dette enda da jeg er litt fattig på spill atm. Skulle ikke tro det ville bli et for stort problem though.

 

En ting jeg har å utsette bare er at den blir litt varm når den har stått å jobbet en hel dag(som kanskje hvilken som helst annen hdd?) og hvis du vil ha det helt musestille i det rommet du spiller så bør du få med deg at det kommer en svak durrelyd av den. Ikke et problem for meg da jeg blir vant til det og har på meg headsett(som fjerner durrelyden...)

Lenke til kommentar

Har lest at Lacie diskene er ganske raske, de gir oxo masse GB for pengene i forhold til WD og Maxtor

 

Jeg har selv en WD special edition med neon lys etc, den blir null varm uansett hvor lenge den har stått på, dvs lunken blir den. Den støyer litt rett etter oppstart så roer den seg til et så å si nullstøy område.

 

Har også en selvbygd disk med et @big kabbis fra psdata, dette kabbiset er ikke å anbefale, det blir GLOvarmt, faktisk så varmt at jeg brenner meg. Lar denne disken stå frakoblet så mye som mulig.

 

Maxtor har jeg hørt delte meninger om men de jeg kjenner som har maxtor har kun godord å komme med.

 

Men alt i alt tror jeg det faller mest ned på smak å behag spesielt om man prater

 

WD vs Maxtor vs Lacie

 

Andre merker er jeg mer tvilsom til men det kan jo hende du finner et kupp der oxo.

Lenke til kommentar

ingen som har sagt at mer ram ikke vil kunne hjelpe, men jeg vet av faktisk erfaring at en extern disk hjelper på ytelsen i det spillet. 7200rpm kontra 4200rpm er MYE i denne sammenhengen.

 

vis han har som jeg tror 512mb ram så burde det holde i massevis til WoW, jeg spiller det da uten probs på min maskin med 512Mb ram.

 

Eneste han må huske med det skjermkortet er å slå av og kanskje stille ned litt på effekter, spesielt vertical sync.

 

edit: skal ikke trenge å bruke disken? haha tullball.. pokker skal man med disk om den ikke trengs? Du har tross alt 3gb av et spill lagret på disk der det er masse komprimerte greier som skal loades og crunches.. ja du får lagt mer i minne om du har mer minne men det vil alltid være loading fra disk uansett, å så lenge det står mellom en 4200 disk på loadingen vs en 7200 disk så er vel ytelse økelsen bevist i seg selv. Ja mer minne hjelper mye, men det koster oxo flesk, han har mest sannsynlig 2x256 brikker i den pcen, det betyr 2x512 brikker eller no om han skal øke rammen, det blir fort endel penger det.

 

WOW requirements:

 

Minimum Requirements:

Intel Pentium III 800Mhz, 256Mb Ram, 32Mb GFX (nvidia Gforce2 and above)

 

Recommended specifications:

Intel Pentium 4 1.5Ghz, 512Mb Ram, 64Mb Gfx (gforce fx5700 and above)

 

Ser ut som han ligger godt innenfor det som er satt opp spør du meg.

 

Disse tallene er tatt rett ifra WoW boxen ^^

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...