Gå til innhold

oppgradere en 2 år gammel dell


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å oppgradere pc'en. Det er en Dell pc med 2.4 ghz, 128mb rdram (2*64) minne, geforce 4 420mx. Så jeg håpet at dere her på forumet kunne komme med forslag. Oppsettet skal ikke overstige 4000,-

Kan jeg alternativt beholde cpu'en og kjøpe nytt hk, ram og grafikkort?

 

EDIT: Pc'en kommer til å bli brukt til lettere spill, word, msn messenger og surfe på internett.

Endret av p3azemaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en ting med dell er at hovedkortene må hvære slik at ram slotsa ligger sidelengs får  ikke treffe kabbis døra så hviss du skal ha nytt hovekort må du ha nytt kabbis å. :thumbdown:

du tuller nå eller? jeg synes dell kabinettene ser ut som helt normale midi towers jeg... :/

Uanz; nytt kabinett, nytt grafikkort, nytt minne og nytt hovedkort.

Dette er en stramt budsjett men jeg regner med at den kan ta lettere spill, msn (uten å kræsje) og slike ting som er viktig for meg ang. denne pc'en

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt: RD-RAM er dyrt og lite fremtidsrettet. Dessuten MÅ du ha to og to like brikker på disse Dell-maskinene.

 

Jeg ville altså gått for nytt HK, CPU, RAM og skjermkort, som de sier over her :) Det med nytt kabinett vet jeg faktisk ikke :hmm: Det ville jo vært veldig dumt ja.

Lenke til kommentar
en ting med dell er at hovedkortene må hvære slik at ram slotsa ligger sidelengs får ikke treffe kabbis døra så hviss du skal ha nytt hovekort må du ha nytt kabbis å. :thumbdown:

Jeg er ikke helt sikker på at det du sier er riktig, siden jeg netopp åpnet kabinettet og skjekket hovedkortet, og det så veldig likt ut som mange andre socket 478 hovedkort. Så jeg tviler på at det blir noe problem med minne brikkene.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å oppgradere pc'en. Det er en Dell pc med 2.4 ghz, 128mb rdram (2*64) minne, geforce 4 420mx. Så jeg håpet at dere her på forumet kunne komme med forslag. Oppsettet skal ikke overstige 4000,-

Kan jeg alternativt beholde cpu'en og kjøpe nytt hk, ram og grafikkort?

 

EDIT: Pc'en kommer til å bli brukt til lettere spill, word, msn messenger og surfe på internett.

Selg denne Pc`n og kjøp ny hvis du skal bruke 4000 kr.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å oppgradere pc'en. Det er en Dell pc med 2.4 ghz, 128mb rdram (2*64) minne, geforce 4 420mx. Så jeg håpet at dere her på forumet kunne komme med forslag. Oppsettet skal ikke overstige 4000,-

Kan jeg alternativt beholde cpu'en og kjøpe nytt hk, ram og grafikkort?

 

EDIT: Pc'en kommer til å bli brukt til lettere spill, word, msn messenger og surfe på internett.

Selg denne Pc`n og kjøp ny hvis du skal bruke 4000 kr.

tror ikke det.....

 

Målet er å beholde så mye som mulig, og bytte ut gamle deler som virkelig sliter og lager flaskehals på ytelsen

Endret av p3azemaker
Lenke til kommentar

Dell og andre "idiot" pcer er generelt vriene å oppgradere. Mer minne må jo være førsteprioritet, 128 Mb ram holder hvis du kjører DOS men er altfor lite til å få litt sig i moderne operativsystemer. Et nytt skjermkort er heller ikke dumt hvis du trenger bedre grafikk i spill.

 

Ellers hadde jeg ikke ville kostet noe mer på den, du ender ikke opp med "hel ved" uansett. Hovedkort osv. er som regel semre saker på low-mid range Dell pcer.

Lenke til kommentar

Rammen er vel den største flaskehalsen her. Du trenger minst 512 til. Problemet med Rd ram er at det er fremdeles forbanna dyrt. Man må ut med 1800 kr for 2x256 brikker. Dermed så blir det veldig vanskelig å gjøre en fornuftig upgraderinge i henhold til pris/ytelse.

Oppgradere grafikk kortet ditt burde være greit, men lite vits hvis du ikke skaffer mer ram.

 

Har selv Rd ram og dette irriterer meg grønn

Lenke til kommentar

Vil det ikke være mulig å bare oppgradere skiten?

Jeg kan vel komme med hele situasjonen:

Denne dell pc'en fikk vi til jul for 2 år siden, da 128mb ram var greit, men etter veldig kort tid klarte ikke komponentene å yte godt nok i nyere soill som max payne 2 og bf:vietnam (og vanlig bf hadde jeg ca 10fps). Så nå etter å ha mast og mast så skal vi oppgradere den, men siden min mor tenker ganske gammeldags (det fins ikke dårlige pc'er i hennes øyne) så blir det vanskelig å få henne til å punge ut mange tusen til en ny pc :/ . Og jeg trenger noe å spille på den tiden jeg er hos mora mi (skilte foreldre med 50-50 tid hos hver). Den jeg har hos faren min er en bærbar jobb pc til veldig mange tusen kroner så den får jeg ikke ta med...

Derfor er jeg nesten avhengi av å få oppgradert.

 

Men hvis ingen ting virker så finner jeg kansje en annen løsning....

Lenke til kommentar
Det er ikke helt riktig, du må ha to moduler, men den ene kan godt være en "blide" modul (uten noe ram på, bare en grønn flast brikke).

Ville ha kjøpt nytt hk, ny ram og nytt skjermkort jeg.

De brikkene må stå i fordi alle slottene må være fylt.

 

Men skal du legge til mer minne, må du sette i to og to like brikker. Har prøvd på to slike maskiner fra Dell, og begge var slik (8100 het den ene iallfall, husker ikke den andre). Endte opp med begge brikkene i den ene maskinen og ingen til den andre. Dyre saker, de brikkene der.

 

Men CPU kan du jo beholde ja, 2,4GHz holder jo lenge enda. Ville gått for nytt hk, ddr-ram og skjermkort, som du sier, Brusfantomet.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å oppgradere pc'en. Det er en Dell pc med 2.4 ghz, 128mb rdram (2*64) minne, geforce 4 420mx. Så jeg håpet at dere her på forumet kunne komme med forslag. Oppsettet skal ikke overstige 4000,-

Kan jeg alternativt beholde cpu'en og kjøpe nytt hk, ram og grafikkort?

 

EDIT: Pc'en kommer til å bli brukt til lettere spill, word, msn messenger og surfe på internett.

Selg denne Pc`n og kjøp ny hvis du skal bruke 4000 kr.

tror ikke det.....

 

Målet er å beholde så mye som mulig, og bytte ut gamle deler som virkelig sliter og lager flaskehals på ytelsen

Hvorfor er det et mål? Siden du har et budsjett på 4000 hadde jeg heller kjøpt et nytt system. F.eks dette: (alt fra komplett)

 

Chenbro Gaming Box Green 350W Strømforsyning

Varenr.: 304242

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 549 549

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A KT600, SATA, ATA133, ATX, LAN, LYD, Raid

Varenr.: 122997

Lagerstatus: 100+ stk på lager 465 465

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

AMD Sempron 2400+ 1.667 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, OEM

Varenr.: 302369

Lagerstatus: 100+ stk på lager 579.64 579.64

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Varenr.: 122900

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1145 1145

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Varenr.: 113518

Lagerstatus: 500+ stk på lager 629 629

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM

Varenr.: 118867

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 437 stk 2005-01-24 480 480

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

LG CD recorder 52x/32x/52x IDE Silver OEM

Varenr.: 305456

Lagerstatus: 100+ stk på lager 295 295

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0

Totalt: 4142.64

 

 

Her får du en billig og bra maskin som kan brukes til det meste, til og med nye spill kan du kjøre med brukbar ytelse.

 

Hvis du vil beholde processoren du har er det bare å kjøpe et socket 478 hovedkort istedet. Men tenkte det enkleste vil være å selge maskinen du har og kjøpe alt nytt, siden du får en helt ny maskin som det virker som vil duge til ditt bruk, for budsjettet ditt på 4000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...