Gå til innhold

thermaltake shark ,noen meninger ?


Anbefalte innlegg

min forrige traad ble stengt pga 3-ords reglen :(

 

jeg prøver paa nytt,

 

 

er det noen her som har dette kabinettet +?

 

hva er derse synspunkt anngaaende

 

 

-plass

-brukervennlighet

-støy

 

takker paa forhaand

 

sry det var dobbel posting min feil sry :blush:

Endret av kekky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke dette kabinettet men jeg var og undersøkte det i lokalbutikken i går.

 

Første inntrykket mitt er at det er et fint kabinett. (børstet alu eller stål) på front luka. Et lite vindu på siden, og ikke noe ellers fjas som = høyere pris.

Eneste negativt var at det er èt LED rett bak luka på fronten. Denne lå høyt oppe og ligger derfor i faresonen til ødeleggelse. Ellers så er det ganske stilrene detaljer. litt bulker her og der(detaljer) men størrelse og vekt kan man ikke klage på. (dette var det i sølv) Så viss du kjøper det og liker slike kabinett tror jeg ikke du kommer til og angre :) håper dette hjalp deg litt.

 

mvh Erik_s

Lenke til kommentar

jeg skal kjøpe dette selv jeg!!!

 

trur dem kommer snart på microplex, ser dem har lagt thermaltake navnet inn på kabbisen der!! men er ikke noe der enda!:(

jaja

Staf

men her er værtfall linker du kan se på!!! bilder å slikt

 

http://www.thermaltake.com/xaserCase/shark/sharkmenu.htm

 

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306030&cks=PRL (:sliver)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306029&cks=PRL (:black)

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet selv. Er veldig fornøyd med det. Liker stilen det er bygd i, måten det er oppbygd å løsningene de har brukt med demping av HD. Har vært igjennom en del kabinetter i det siste, men tror dette kommer til å bli stående en stund.

 

Har kun 2 minuser med det.

 

1) Som nevnt før. Den lysdioden i front står litt i glaningen. Synes den burde vært bedre gjemt.

 

2) Viftene støyer for mye. Løste dette problemet selv, med å kjøre de på 5v istedet for 12v. Da ble de skikkelige fine, å flytter fremdeles en del luft

 

Har postet dette bildet en gang før, men kan gjøre det igjen her så du slipper å lete etter det.

 

post-153-1106072068.jpg

Lenke til kommentar

har også dette kabinettet, sammen med TT BW.

har ikke noe negativt å si annet enn at for at vifta foran skal blåse bra på diskene, må døra nemlig være åpen. den blåser helt greit om døra er igjen, men merkbart bedre om den er åpen. dette fordi døra sperrer for luftveiene.

pluss at døra holdes igjen av 2 ganske svake magneter, så skal det fraktes, MÅ døra låses.

Lenke til kommentar
jeg har bestilt det no , hmm er grønn på alt som har med modding :) 

 

hvordan kjører du viftene på 5 volt ? må du lodde ? :p

 

liker ikke støy vettu

I vanlige "drevkontakter" er det 4 ledninger:Rød +5V, 2 sorte i midten som er jord og en gul som er +12V. Syns eg såg et bilde i en omtale av Shark der det var vanlig "drevkontakt" (molex) på vifta bak. For å gi ho 5V kan en bytte posisjonene på den "røde" og "gule" pinnen i kontakten på vifta. Vil en gi ho 7V flytter en gjordinga til vifta til +5V i kontakten, får Shark over helga, men det kom trøbbel med hovedkortet, se tråd om MSI SLI Diamond :no:

Lenke til kommentar

Har dette jeg og. I sølv. Men har ikke fått montert det enda. Venter på PSU fra pc-utstyr.no. Som har messa opp så veldig. Har ventet i 3 uker no :(.

 

Viftestyring vil nok funke på støyen.

 

Jeg skal pælme inn 2*120mm til jeg da. I hver av de "vinduene" på siden :p. Kjøling o'yeah.

Lenke til kommentar

En kompis har kabinettet og som sagt tidligere så støyer vftene en del. En av grunnene er at "nettingen" i døren slipper lyden ganske lett igjennom.

 

Og det er lett å få hybelkaniner i kabinettet pga "nettingen" i døren.

 

Men det har mangen smarte løsninger. Som uttakbart HK brett. Vibrasjonsdemping i HDD-brønnen.

Lenke til kommentar

Jeg har et Thermaltake Shark. Utrolig estetisk å se på. Veldig lett vekt og lett montering er noen stikkord. Du har noe støy pga. vifter og det slipper kanskje en eller 2 kaniner inn av og til i "nettingen" på siden. Men alle de gode sidene trekker hele snittet på dette kabinettet opp, langt opp. Se på testene som bla. Xtremecomputing har gjort. Kabinettet er laget for at du lett kan installere vannkjøling i det.

 

Jeg kan trekke opp noen dårlige sider ved kabinettet:

 

-Litt for mye støy fra vifter(men kan sikkert justeres)

-Netting/kaninhull i siden

-Kanskje litt for lite luftgjennomstrømming for 120vifta i fronten når du lukker

igjen døra

-Det blå lyset framme på døra er VELDIG skarpt...

 

Men alle de gode sidene er jo så adskillig fler:

 

-Thermaltake 6,8 KG til 995,- (hos www.mpx.no)

-Aluminium, Solid

-2 X 120mm vifter i front og bake

-Bygd for lett innstallering av vannkjølingskit

-Uttagbart MB-plate.

-Låsbart

-Lettvint installering av HD, DVD/CD, MB osv.

-FW/USB/LYD i front

-God luftgjennomstrømning i kabinettet.

-God plass

 

Så jeg ville anbefalt dette kabinettet. Se på testene. Det er ikke bortkastede penger. My advice:

 

Buy it! :thumbup:

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar

Jge fikk meg dette kabinettet igår, og jeg er stor fornøyd, har nettopp kobla til TT Big water vannkjølings settet å, og det er akkurat nok med plass til det du vil ha kabinettet, og det er mye lettere enn det Chieftech kabinettet jeg hadde før.

Og viftene som er med støyer som en fly plass så de skal bort her, bak er tatt bort pågrunn av radiatoren til vannkjølinga og den i fronten skal bort og kansje byttes mot en Papst vifte eller så gidder jeg ikke å ha vifte der i det hele tatt.

Jeg kan værtfall annbefale dette kabinettet vis du skal ha deg et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...