Gå til innhold

Null bilde på skjermen!


GrandMa

Anbefalte innlegg

Heisann. For ikke så lenge siden var jeg på et LAN hvor det var veldig varmt. Etter jeg hadde spilt et par timer var temperaturen oppe i 80-85. Grunnen til at den ble så varm er fordi jeg har en Shuttle som er veldig liten. På lanet gikk alt greit den var bare varm, men etter en uke eller to skulle jeg innstalere nye skjermkort drivere. Jeg var ikke sikker på hva skjermkortet jeg viste bare at det var en ati radeon 9600 xt. Derfor tok jeg ut skjermkortet. Når jeg satt inn igjen skjermkortet ville den ikke starte. Hver gang jeg statet maskinen reboota den bare igjen( jobbe lyset lyste om og om igjen) den ville ikke starte. Så tok jeg ut ramen da reboota den ikke lenger men da bare kom det ikke bilde på skjermen. Jeg snakket med en fyr og han sa at han trodde det var cpu som var svidd. Derfor kjøpte jeg ny cpu(før hadde jeg intel pentium 4 3.0 gh. Denne jeg kjøpte nå var intel pentium 4 3.2). Jeg satt i den nye cpuen i dag men den funker fortsatt ikke. Noen som har et forslag på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker den samme viften som du brukte på den andre så anbefaller jeg deg å bytte, for temperaturen skal ikke komme så høyt opp uansett om du er inne i lokaler hvor det er varmere enn vanlig.

Kjangsen for at cpu blir ødelagt med en sånn temperatur er relativt stor!

Du har på kjølepasta regner jeg med?

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Det ikke vifta det var bare det a jeg spilte også var det et spill som klikka hele tia jeg trodde det var varmen som gjorde det og så tok jeg av kabinetet og satte inntil en vifte. Jeg har heatpipe så det hadde vært mye kaldere hvis jeg ikke hadde tatt av kabinetet. Og til du som sa noe om vga. jeg kan jo ikke se hva det står så det er litt vanskelig å få gjort noe der inne

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer inn i bios så må du behandle bios manuelt, dette gjør du ved å stille CMOS tilbake. Det kan hjelpe og du kan komme inn i bios, der burde du sette safe mode eller safe settings hvis du kan, og så restarte. Går ikke det så burde du lese instrukjsonsbøker som fulgte med hovedkortet hvis du har disse eller du må levere PC'en din til en forhandler for reperasjon.

 

Du skulle aldri kjøpt ny CPU, sorry. Det er jo skjermkortet du har problemer med uten tvil, PC'en din virket jo helt til du tok ut og satte skjermkortet tilbake. Du har nok installert de nye skjermkort driverne dine feil og maskinen har hengt seg eller fått en klikk etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...