Gå til innhold

Dv kasett leser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg bruker et Canon MV550i som "DV-leser" til min PC. Den står tilkoblet firewire og strøm konstant, slik at jeg ikke behøver å koble den fra og til. Du kan gjerne kjøpe det billigste kameraet du finner med dv inn/ut, da avspilling og opptakskvalitet er det samme på alle kamera.

 

Kan være lurt å bruke et billig kamera for overføring til/fra PC, da dette sliter mye på selve kassettmekanismen. Synd om ditt dyre kamera må inn til reparasjon fordi kassettmekanismen er slitt.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, jeg bruker et Canon MV550i som "DV-leser" til min PC. Den står tilkoblet firewire og strøm konstant, slik at jeg ikke behøver å koble den fra og til. Du kan gjerne kjøpe det billigste kameraet du finner med dv inn/ut, da avspilling og opptakskvalitet er det samme på alle kamera.

 

Kan være lurt å bruke et billig kamera for overføring til/fra PC, da dette sliter mye på selve kassettmekanismen. Synd om ditt dyre kamera må inn til reparasjon fordi kassettmekanismen er slitt.

Jeg viser til siste del av innlegget dit som omhandler slitasje på mekanikk etc. Det som tar på mest og som sliter mest, er jo belastningen på motor ved selve spolingen og denne kan avhjelpes ved å kjøpe egen båndspoler. Denne koster ikke så mye. Har akkurat gått til anskaffelse av en slik og er meget fornøyd. Denne kan bruke egne batterier eller tilkobles vanlig strømnett.

 

(Kassett inn og ut av kamera kan jo også medføre mekanikkfeil etterhvert. Følsomme saker! Men er man forsiktig skal ikke dette være noe problem)

Lenke til kommentar
Det som tar på mest og som sliter mest, er jo belastningen på motor ved selve spolingen og denne kan avhjelpes ved å kjøpe egen båndspoler.

Det er smarte greier det ja. Ved kopiering fra gamle Video-8 taper til mini-dv/DVD på jobben, bruker vi en båndspoler for å spole tapene tilbake. Den er sånn omtrent ti ganger raskere enn Video-8 avspilleren, og det sliter mindre på det dyre utstyret. Godt tips. Men vil allikevel ha hatt et billig kamera for å overføre video til og fra datamaskin.

 

Nylig så har kameraet mitt begynt å spise taper ved tilbakespoling... så da må det nok inn til reparasjon. Det er allikevel betryggende, at om det ikke går på garanti og blir veldig dyrt, så er det ikke så fryktelig mange penger ut vinduet om jeg må kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...