Gå til innhold

Kabler ved kopiering


Anbefalte innlegg

Har en Panasonic MX300 med 2-3 utganger, slik de fleste videokameraer har:

*AV in/out -analog, mini-jack med 3 poler (1 for bilde, 2 for lyd).

*S-video -analog, "alt-i-ett"-utgang

*DV in/out -digital, FireWire.

 

Har ikke prøvd ut så mange av kopieringsmulighetene enda, men har for det meste brukt AV -utgangen med tilhørende kabler for å kopiere et par VHS-kassetter over på DV-tape.

 

Har ønsker om å kopiere gammel film fra video 8 -tape i et annet kamera over til min DV-tape. Da er bare AV og S-video aktuelle. Blir det både lyd og farger hvis jeg bruker en av disse?

 

HVILKE kabler er å anbefale, altså: hvilket fabrikat? Er det noen typer kabler som gir bedre bilder ved analog overbøring? Bør en bruke skjermede kabler?

 

Digital overføring via FireWire gir vel best bilder, når det er mulighet for det, men har kabelen egentlig noe å si der?

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Har et lite ekstra spørsmål ang. et Panasonic DV-kamera. På siden er det en liten luke hvor det befinner seg to utganger bak. På den ene står det bare DV og på den andre står det "To PC".

Har disse to en sammenheng når det gjelder lyd og bilde hvis jeg har tenkt til å overføre til PC'en??

Hadde tenkt å få filmen inn på maskinen for så å brenne det ut som backup til filmkasetten.

 

Fulgte ikke med noen kabler da jeg kjøpte kameraet, så det hadde vært fint om noen kunne veilede meg til hvor jeg får tak i de rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...