Gå til innhold

Har min XP 2500+ tatt kvelden mon tro?


omr

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra luft- til vannkjøling her i romjula og etter det har jeg ikke fått pc-en til å funke. Får startet opp, kommer inn i BIOS og så netter den ned. I følge BIOS stiger temperaturer fra romtemp til 99+ på 30 sekunder!! (Selv med vannkjøling) Så: Har jeg kanskje knust kjernen? :blush: Er det noe håp eller er det bare å kaste? :no: Den er litt klokket og da er vel garantien å anse som null verdt?

Endret av omr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, forsøkte i går å rense CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat.

Men om CPU-en var død, kommer en noen vei i hele tatt da?

 

Problemet er at jeg ikke kommer forbi BIOS, feilmeldinga sier at CPU er overklokka, noe den ikke er.

 

I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv.

 

Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp...

 

Lett frustrert nå.. :(

Lenke til kommentar

Hmm, forsøkte i går p rese CPU-en for pasta og satte i gang med samme resultat. Men om CPU-en var død, kom du noen vei i hele tatt da? Fikk du starta med bare å fjerne pastaen? Problemet mitt er at jeg får en advarsel fra hovedkortet om CPU-overklokking. I følge BIOS er det ingen OC nå, har til og med prøved å starte opp på default, etter å ha restarta CMOS, bytta minne osv. Det virker som om det er på grunn av temperaturen på CPU at hovedkortet mitt nekter å starte opp...

 

Lett frustrert nå.. :(

 

Ja da, dobbeltpost.. Beklager

Endret av omr
Lenke til kommentar

Har allerede "gitt opp" og bestilt en AMD 3200+ og et MSI Neo 2-kort.

 

Men det er nå en gang kjedelig å kastet det gamle om det er mulig å få til å funke, broderen er interessert i å kjøpe om jeg får det opp å gå, og da er det jo vert ett forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...