Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp server, hvordan forwarde porter?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt å sette den gamle maskinen min opp som server, den skal kjøre blant annent bnc. Men får ikke til å åpne porter i routern, har en D-link 604. Når jeg er inne på routerkonfigurasjon er det flere steder jeg kan åpne porter ser det ut som, vet ikke hvor jeg skal gjøre det. En som sa jeg skulle se etter NAT ellernoe, men fant ikke det heller. Noen tips?

 

Og når noen skal connecta til min bnc, de connecter da til internett ip en min, med port etterpå eller? Fordi routern deler jo ut lokal ip er..

 

Men hvis det er internett ip en min, hvordan skal da routern vite at trafikken skal sendes til servern der bnc står og kjører og ikke til en av de andre maskinene på nettverket?

 

Hvis noen har noen tips eller innspill så hadde det vært fint :)

 

Har ADSL fra Tiscali, SpeedTouch 510i og D-Link 604.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan det er med din router, men på min så går jeg inn på menyen under "NAT" og velger vilke porter som skal gå til de forskjellige ipene, f.eks du har ip 10.10.10.30 på servern og bruker port 13500 da forwarder du port 13500 til ip 10.10.10.30 inne i din router etter bnc`n er satt opp skal du som er i lan med servern bruke 10.10.10.30:13500 som adresse altså /server 10.10.10.30:13500 menst de som er der ute i den store værden må bruke din internett adresse, f.eks 81.26.32.54:13500

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...