Gå til innhold

Ekstern USB2 harddisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderte å kjøpe meg en WD 180 GIG USB2 HD. Eneste problemet er at maskinen min ikke har USB2, kun "vanlig" USB.(maskinen er 4 år gammel). Vil dette fungere,eller vil overførsel av data etc går tregt?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min Lacie (USB2) får jeg 30-40MB i sekundet ved kopiering fra eller til disken. Dette skulle da tilsvare 240-320Mbit per sekund. USB2 er teoretisk 480Mbit, USB1 10 Mbit (?). Det vil vel fungere, men bli veldig tregt.

MVH Audun

Skrevet
Vil det bli noen forskjell på slik jeg har det i dag med mine interne disker?

Enorm forskjell..

En ekstern disk på USB2 går noe tregere enn interne harddisker.. da kan du tenke deg hvor mye tregere det går med USB1..

48 ganger tregere enn USB2.. Enda tregere enn IDE...

Skrevet

Men vil det gå aså tregt at det er morsomere å se maling tørke på veggen?

Jepp

Jeg kjøpte en mp3spiller med 20gig harddisk, og etter tre minutter overføring via usb1 gikk jeg og kjøpte meg et usb2.0 kontroller kort...

Så med mindre du kun skal ha den til back-up, og kan overføre til den over nattet, så er malingstørking gøyere.

Skrevet

Firewire er i teorien bitte litt tregere enn usb 2.0, men i praksis har Firewire en stødigere overføring som faktisk går raskere i gjennomsnitt.

Konklusjon. Kjøp deg en usb/firewire kontroller.

En slik vil fungere fint :thumbup:

Skrevet
Feil firewire er raskere.

However, while USB is limited to 12 megabits per second, IEEE-1394 currently handles up to 400 megabits per second.

Det er USB1, USB2 er teoretisk raskere, men i praksis viser det seg at Firewire er mer stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...