Gå til innhold

Min Nokia 3310 slår seg av etter 1-2 minutters samtale..grrr


Anbefalte innlegg

Har alltid hatt Nokia mobil og nå har jeg 3310..

Jeg bruker tlf'en lite til å ringe med, skriver mest sms.

MEN så til problemet: Når jeg mottar en samtale så etter et par minutter slår telefonen seg av uten noe forvarsel. Jeg har trodd det var batteriet som ble fort utladet da mobilen nå er godt over 1 1/2 år gammel. Men nei, selv med fulladet batteri så slår den seg av og alltid etter 1-2 minutter.

Dette skjer altså under samtalen, mobilen står uten problem på i flere døgn. Og det er aldri problemer når jeg sender sms.

 

Mener jeg har hørt snakk om at dette har vært et vanlig problem på denne modellen..?..

Anyway, noen andre som har hatt samme problem? Gikk det på garantien og hva var feilbeskrivelsen?

 

Garantien er på 2 år etter kjøpsloven ikke sant?

 

Håper på svar..

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-13 12:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-13 12:35, Mr.Hassan skrev:


Du kan kanskje gå til forhandlaren du kjøpte mobiltelefonen av og høre om dei veit kva som er feil og kva det koster og om det går på garantien.



 

hehe.. Det frister meg ikke så veldig for jeg kjøpte den på Komplett Datas webshop, da kan jeg vel regne med 3-4 uker ventetid. Med litt flaks 2 uker og 6 dager eller no sånt :smile:

Sender en mail til komplett og hører om de kjenner til problemet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-07-01 11:30, Yngvejos skrev:

nesten alle 3310/3330 har dette problemet. kjenner ca 10 stk med samme problemet.



 

HAr aldri hørt om lignende før...

 

vi har i familien min 4 3310'er + 1 3330 som aldri har vært noen problemer med.

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-07-01 15:05 ]

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har omtrent samme problemet. Hadde fullt batteri i dag når en kompis ringte til meg. Etter litt over 4 minutter viste den nesten tomt på batteriet. Litt senere var det "fullt" igjen. Ellers skrur den seg av titt og ofte under samtaler, men ikke etter et spesiellt antall minutter.

 

Har erklært telefonen som søppel og leter nå etter en arvtager.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 18:26, Kjellinge skrev:

Har omtrent samme problemet. Hadde fullt batteri i dag når en kompis ringte til meg. Etter litt over 4 minutter viste den nesten tomt på batteriet. Litt senere var det "fullt" igjen. Ellers skrur den seg av titt og ofte under samtaler, men ikke etter et spesiellt antall minutter.


Har erklært telefonen som søppel og leter nå etter en arvtager.


 

hvis du har erklært telefonen som søppel - gidder du å sende den til meg i steden da? Jeg betaler selvsagt porto.

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problem med to forskjellige nokiatelefonene (6150 og 6210) Begge telefonene slo seg av under samtaler, men slo seg ofte av bare de lå i lomma.

Begge gangene ble de reparert på garantien. Og begge gangene ble nesten hele innmaten skiftet ut. 6210en fikk jeg aldri noen forklaring på hva problemet var, bare en utskrift av utskiftede deler.

6150en fikk jeg beskjed om at den var blitt levert med et korrupt batteri, og dette batteriet hadde ødelagt noen komponenter. De skiftet ut så og si hele innmaten fordi de regnet med at flere komponenter ville ryke etterhvert dersom det ikke ble gjort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe..! Velkommen i klubben!! (mener ikke Nokia-Club)

 

Bare husk en ting! Dersom du etter mange reparasjoner får tilbud om en ny telefon, så sørg for at du får en i eske. Ellers er det nesten garantert en brutk telefon, som er reparert, med nytt deksel. Og du har fort et større problem !!

 

NB! Husk at uansett hva Nokia sier, så har du to års reklamasjonsrett på mobiltelefoner ihht. Lov om forbrukerkjøp.

Dersom de sier at det er feil, så kan du bare med hånden på hjertet si: "Jeg regner med at dere som profesjonelle kjenner lov om forbrukerkjøp en smule bedre en dette, ellers ville det være veldig flau". Da sjekker de fort, og finner ut av du kan få en ny telefon, eller reparere den gamle.

Men husk altså: IKKE TA I MOT EN BRUKT TELEFON!!! Det har de ikke lov til å gi deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...