MagE Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg får ikke ipadresse av en litt gammel router, det fungerer på en annen pc' og det trådløse nettet som er koblet på den samme routeren. Pc'en er nettopp reinstalert og helt virus fri. Har også et helt nytt nettvekskort. kabelen er på ca 25-30M og er koblet direkte på routeren. noen som vet hva som er galt med PC'en? BTW: kjører win xp sp2
mylife Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Kan være du har feil settings i internett protocol TCP/IP. Sett internett protocol TCP/IP til: Obtain an IP adresse automatically.
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Kan være du har feil settings i internett protocol TCP/IP. Sett internett protocol TCP/IP til: Obtain an IP adresse automatically. har gjort det. tror dere det kansje vil fungere med faste IPadresser?
jokkakim Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 er vel bare å prøve det, eneste måten å finne det ut på
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Ser det at en masse folk har problemer med SP2 og nettverk. Kan vel være det.
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Ser det at en masse folk har problemer med SP2 og nettverk.Kan vel være det. for en stund siden fungerte det fint oss meg, (med SP2) men så en dag skulle jeg på LAN. når jeg kom der fungerte ikke nettverkskortet(intrigert) så i dag kjøpte jeg et nytt. men det får ikke IP adresser, det andre sier kabelen ikke er plugget i (når den er det) skal prøve med faste IPadresser i morgen, eller kansje prøve og få låne en nyere router
uberleif Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Har du prøvd en annen kabel da? Siden du sier at det står at nettverkskabel ikke er plugget i, kan det vel være kabelen din som er ødelagt.. Men vet ikke jeg
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Søk litt på SP2 før du begynner å bruke penger. Har sett en masse folk som har fått problemer med nettverk etter å ha instalert SP2. kan jo være det blir bedre ved å fjerne den.
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Har du prøvd en annen kabel da? Siden du sier at det står at nettverkskabel ikke er plugget i, kan det vel være kabelen din som er ødelagt.. Men vet ikke jeg jeg la nettopp en midlertidlig kabel hele veien mellom router og PC. samme problem skal nå prøve og koble inn en switch og bruke faste IPadresser.
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 det virket ikke med switch og faste adresser. feiler det kansje noe PC*en min. eller (dette tviler jeg sterkt på) er det for stor motstand i kabelen min? (25-30m cat5e) har egentligt hatt problemer lenge med nettet på denne pc'en.
opticus Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 ikke for stor motstand i kabelen din, cat5 kabel kan være rundt 150meter lang på 100mbit nettverk. har norton internett security installert?
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 ikke for stor motstand i kabelen din, cat5 kabel kan være rundt 150meter lang på 100mbit nettverk. har norton internett security installert? nei. har ingenting unntat windows siden jeg ikke har komt meg på nett enda
Royal Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Har opplevd at winxp Home med med SP2 innstalert skrur av automatiske innstillinger av tcp/ip, men hvorfor hvet jeg ikke Har skrudd den tilbake på automatisk tildeling, men når man skrur på maskinen på nytt igjen er den satt til tildelt ip. Håpløst
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 kabelen var nok synderen. Jeg prøvde og sette pc'en atmed routeren med en 1-2meters kabel. alt fungerer fint nå. skal sener i dag hente en kabeltester og teste kabelene. kan jo være nettverkskortet som hater hjemmelagde kabler eller noe
agvg Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 det virket ikke med switch og faste adresser. feiler det kansje noe PC*en min. eller (dette tviler jeg sterkt på) er det for stor motstand i kabelen min? (25-30m cat5e) Er dette hjemmemek eller ferdigkjøpt? Er den hjemmelaget så har du vel koblet den korrekt etter koblingsskjema? Hvis ikke vil du fort få alle slags rare problemer.
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 det virket ikke med switch og faste adresser. feiler det kansje noe PC*en min. eller (dette tviler jeg sterkt på) er det for stor motstand i kabelen min? (25-30m cat5e) Er dette hjemmemek eller ferdigkjøpt? Er den hjemmelaget så har du vel koblet den korrekt etter koblingsskjema? Hvis ikke vil du fort få alle slags rare problemer. se innlegget ovenfor men det skal vel ikke ha noe og si sålenge det er likt i begge ender. eller?
agvg Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 men det skal vel ikke ha noe og si sålenge det er likt i begge ender. eller? Nettopp det det gjør, rekkefølgen er svært viktig, likt i begge ender duger ikke og skaper slike plager som du har. http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/cable/cable5.htm
MagE Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 men det skal vel ikke ha noe og si sålenge det er likt i begge ender. eller? Nettopp det det gjør, rekkefølgen er svært viktig, likt i begge ender duger ikke og skaper slike plager som du har. http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/cable/cable5.htm da skal jeg bytte pluggene i dag. takker for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå