Gå til innhold

Start-up problem (URGENT)


Haarball

Anbefalte innlegg

I et forsøk på å finne ut hvor jeg skulle formatere harddisken lette jeg rundt i menyene man får opp ved å trykke DEL eller F8 ved oppstart, men nå når jeg starter den opp får jeg med en gang opp en melding hvor det står "CPU fan isn't running! Shut down now? (Y/N)" sammen med grusomme piplyder.

 

Hva har jeg gjort og hvordan fikser jeg det? Trykker jeg N og holder så inne DEL kommer jeg til en meny hvor jeg kan fikse på instillingene for dataen (som jeg var inne på også før problemet oppsto), og der ser det ut til at vifta er helt fin og ligger på mellom 40 og 50 grader.

 

I den ovennevnte menyen valgte jeg også (før problemet oppsto) å kjøre "Load High Performance Defaults," kan det ha hatt noe å si?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, den er det. Alt virker normalt, og velger jeg å ikke skru av dataen kjører den greit opp og alt virker som det skal.

 

Likevel urovekkende å få en sånn melding.

 

Disablet "CPU detection" som synes å ha løst problemet så langt. Om meldingen betydde noe eller ei vet jeg ikke, men dataen virker hvertfall som den skal og kan ikke skjønne at det skal være noe problem da.

 

Hadde jeg i det hele tatt kunnet skrudd på dataen uten CPU-vifta i bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...