Gå til innhold

Borre i kobber.Hvor stort bor for 1/8"BSP-gjenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde et lite testhull nå nettopp. Det viste seg at det faktiskt blei for lite :confused: tipper at det trenger nærmere 9mm hull. 10mm blir jo garantert for stort og..ehm finnes det egentlig 9mm bor? :mad:

 

En ting til jeg lurer på: Er det egentlig noe "standard" hullstørrelse for 1/8"BSP-gjenger mao. finnes det bor spesifikt for 1/8"BSP-gjenger?

 

Btw, begynner å få litt problemer med størrelsen her. Har nemlig kun en 10mm tykk kobberblokk, og det begynner å bli litt i det minste laget...

Lenke til kommentar

Ja du får bor i akkurat den størrelsen du vil men det går greit med 8,5 siden kobber er ganske mykt. men du kan også bruke 9 men det er i største laget egentlig.

Når du borer så må du være nøye med at det ikke blir for varmt da vil kobberet smelte seg fast til boret ditt ikke kjør full fart med vanelig drill.

Lenke til kommentar

Borra nettopp ca. 4cm (Ø8mm) uten noe som helst "tilsetningsstoffer". Tok en liten pause litt over halvveis, da kjente jeg at den var ganske varm. Men det gikk helt fint det. Dro bare bort alt sponet innimellom med henda.

 

En ting jeg lurer litt på, og alltid har lurt litt på. Hva er egentlig korrosjon? Sånn lettfattelig, kort beskrevet.

 

 

Ellers takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...