Gå til innhold

hvilken temp. <> skadelig?


hauard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett enkelt spm: Ved hvilken temp. kan det være skadelig for en CPU/Bærbar pc og være på noe lenger?

 

Ved plenty load ligger min på rundt 75 grader, og jeg har en Intel Celeron 2,6GHz CPU.

 

Må bare får vite om det er verdt og skru av PC'en nå, eller ikke. ;)

Du finner en oversikt over dette på Intel sine sier. Så at min p4m hadde kritisk temp på hundre grader. Men jeg tror ikke det kan være noe særlig for disken....

Lenke til kommentar

75C og 100C høres begge i høyeste laget ut. En Prescott skal ligge på 50-70, en Northwood på 40-65 ca.

 

P-M og C-M burde derfor ligge ett sted imellom eller under pga lite varmeuvikling. Det som skal varme mest i en bærbar må vel bli HD.

 

Tallene er beregnet med at det er normal boxed-vifte eller veldig god ribbekjøling på CPU selvfølgelig.

 

Virker nesten som om noe er gått galt med vifta eller viftestyringa skulle en tro.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Mener nå å ha lest et Pentium-M tåler opptil 85 grader jeg, men det er jo selvsagt mulig jeg husker feil.

 

Edit: Jepp, har lest feil. Er 100 grader faktisk... Tok meg en tur innom Intels sider og leste litt :)

Ja den tåler det nok, men det forkorter levetiden, og er ikke bra for resten av elementene / hovedkortet med em CPU som holder 100C :/

 

Med vifte eller stor kjøleribbe skal en CPU aldri komme opp i så høye temperaturer.

 

 

Karma

Lenke til kommentar
stress og begynne og åpne laptop'en tror jeg...kan overlate det til forhandleren når de skal fixe inn en 256DDR brikke til meg senere ;)

Man må vel ikke til forhandler for å installere minne på en sånn maskin? På min ligger minnebrikkene bak et lite lokk under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...