Gå til innhold

Spm. om Nokia 3230


tnese

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har 3230 kommet til oss. Den virker mindre enn 7610, men når man holder di ved siden av hverandre så er da faktisk ganske like i størrelse. Mp3 spilleren er ikke noe særlig bra! Veldig metallisk lyd og flat lyd. Ellers en snerten telefon da ;)

Lag en liten brukertest av den da vel ;)

Lenke til kommentar

Da har vi også fått inn to eksemplarer av 3230.

 

Mine første erfaringer:

 

Telefon nr 1: Rebooter etter å ha tatt bilde. DOA. Dårlig førsteinntrykk.

 

Telefon nr 2:

 

Treg! Tar lang tid å åpne undermenyene. Fra man tar bilde til det vises i diaplayet tar det 10 (!) sekunder!!!!

 

Knappene er mildest talt latterlige. Dårlig respons, veldig dårlig kvalitet (plastikk), veldig løse, så man må passe på å trykke rett ned, ellers reagerer den ikke.

 

Irriterende at man ikke kommer til meny ved å trykke joystick rett inn.

 

Irriterende å ikke ha egen hurtigknapp til kameraet på siden.

 

Ååååh. Driver å trykker litt rundt på den nå og blir så irritert over knappene og tregheten at jeg ikke klarer mer. Det var nok siste gang jeg leker meg med den mobilen.

 

Dessuten er det kun 1,2 mpx kamera og ikke 1,3 som mange hevder.

Lenke til kommentar
Irriterende at man ikke kommer til meny ved å trykke joystick rett inn.

Er det ikke bedre å ha en menytast som tar deg til menyen samme hva du gjør mens den blir trykket på? Det må da være mye mer irriterende å måtte lukke alt av programmer/legge dem i bakgrunnen for å åpne menyen?

Dessuten er det kun 1,2 mpx kamera og ikke 1,3 som mange hevder.

Faktisk tar det bilder i opp til 1,2288 megapiksler, slik de aller fleste andre mobiltelefonkameraer som sies å være 1,3 megapiksler. Desto mer avskrekkende enn oppløsningen er kvaliteten på de bildene jeg har sett, Nokia har nok fokusert mer på å kunne si at den har megapiksel-kamera enn at den faktisk skal kunne ta gode bilder.

 

Men har du prøvd noen av smarttelefonfunksjonene? Symbian er et kraftig operativsystem med få grenser for hva tilleggsprogramvare får tilgang til, og kan bruke mye mer avanserte programmer enn de fleste telefoner, som må nøye seg med Java. Det er en av hovedgrunnene til at jeg tilgir SX1-en min for å til tider være like treg og stor som en død elefant.

Lenke til kommentar
QUOTE (Crazysteps)

Irriterende at man ikke kommer til meny ved å trykke joystick rett inn.

 

 

Er det ikke bedre å ha en menytast som tar deg til menyen samme hva du gjør mens den blir trykket på? Det må da være mye mer irriterende å måtte lukke alt av programmer/legge dem i bakgrunnen for å åpne menyen?

Hadde gått an å trykke inn joysticken for å komme til menyen så lenge man ikke er i et program og ellers bruke den meny-knappen når man holder på med noe.

 

QUOTE (Crazysteps)

Dessuten er det kun 1,2 mpx kamera og ikke 1,3 som mange hevder.

 

 

Faktisk tar det bilder i opp til 1,2288 megapiksler, slik de aller fleste andre mobiltelefonkameraer som sies å være 1,3 megapiksler.

 

1,228 er nærmere 1,2 enn 1,3.

Det som er rart er at Nokia skriver 1,3 på sidene sine, men 1,2 på telefonen.

 

Samsung D500 sier 1,3 men har 1,31 da den tar bilder i 1280 x 1024. 3230 tar i 1280 x 960.

 

Men har du prøvd noen av smarttelefonfunksjonene? Symbian er et kraftig operativsystem med få grenser for hva tilleggsprogramvare får tilgang til, og kan bruke mye mer avanserte programmer enn de fleste telefoner, som må nøye seg med Java. Det er en av hovedgrunnene til at jeg tilgir SX1-en min for å til tider være like treg og stor som en død elefant.

 

Er kun én Symbianfunksjon jeg hittil har sett den store nytten av og det er GPS, men denne ene tingen veier absolutt ikke opp for at Symbiantelefonene er trege som en Commodore 64. Jeg orker rett og slett ikke å bruke dem. Det er kvalmende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...