Gå til innhold

Ny Canon iP3000 printer- ingen USB 2.0-kabel?


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

I dag var jeg og hentet min nye Canon iP3000-printer hos posten bestilt fra PSdata. Etter å ha åpnet pakken og gravd fram innholdet kom sjokket. Det fulgte ikke med USB-kabel. Dette er den eneste tilkoblingsmuligheten mellom printeren og PC, ergo får jeg ikke brukt den.

 

Sjekket bakpå esken over content. Der stod ikke USB-kabelen over medfølgende utstyr.

 

Jeg bare lurer på om jeg har rett på USB-kabel i prisen jeg betalte for den?

 

Det stod ingenting om at denne printeren leveres uten kabel på PSdata sin hjemmeside. Har heller ikke funnet noe om temaet andre steder heller.

 

Bør jeg klage?

 

Øystein :(

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De burde selvsagt ha informert om at ikke kabel fulgte med, men jeg har "alltid" måttet kjøpe skriverkabel til de skriverne jeg har fått. Tror altså ikke du har noe særlig sjans til å vinne fram med en klage.

Hmm...

 

Nettopp.

 

Det har alltid pleid å være med skriverkabel med skriverne jeg har kjøpt. Jeg mener at det er hinsides all fornuft å ikke la dette være med når man kjøper en printer, spesielt med tanke på at PSdata ikke opplyser om dette.

 

Ikke det at det er så dyrt med ny kabel, men det er og blir en prinsippsak.

 

Er det en ny trend å ikke la en slik vesentlig bestandel av en printer følge med i pakken?

 

:no:

 

:thumbdown:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bare den siste (IP4000R) ble lever med!

 

Fikk du med USB kabel med IP4000R? Det er da veldig merkelig, ettersom det ikke følger med på IP4000. Til info er IP4000R forsynt med trådløs nettverkstilkobling, mens IP4000 ikke er det, så det er jo helt omvendt.

 

Første gang vi solgte en Pixma printer, fikk vi vite av kunden at det ikke fulgte med USB kabel. I etterkant opplyser vi alltid om dette, men du kommer nok ikke lenger med en klage ettersom de vel ikke er forpliktet til å opplyse om dette da det ikke står som tilbehør på esken.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Canon sender med USB-kabel på IP4000R er nok fordi det ikke er mulig å bruke den trådløst uten at man først har koblet seg til printeren med USB-kabel for å konfigurere oppsettet for trådløst :p

 

Det ble en lang setning... :!:

 

Så kan man argumentere i hytt og gevær om hvorfor USB-kabel ikke følger med vanlige printere..

 

Men de fleste har vel en slik kabel liggende nå, eller?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Ikke sikker på om det stemmer. Men jeg mener å ha hørt at grunnen til at det nå ikke lenger er med kabel stammer fra den tiden usb-kablene begynte å komme. Når alle printere var med parallell synes jeg å huske at det fulgte med printerne. Men når da noen printere begynte å komme med både parallell og usb tilkobling var da problemet for leverandørene. Skulle de legge med en parallell kabel eller en usb kabel?

 

For å spare peng fant de da like godt ut at de kunne legge med ingen kabel. Så kunne folk få velge selv hvilken de trengte. I en overgangsfase er det er naturlig tenkemåte vil jeg si. Men nå er det såpass uvanlig at man har behov for parallelltilkobling på nye printere at de gjerne kunne gått tilbake til å legge med en kabel (USB) det tviler jeg nok sterkt på at skjer. :(

Lenke til kommentar

 

Sjekket bakpå esken over content. Der stod ikke USB-kabelen over medfølgende utstyr.

 

Jeg bare lurer på om jeg har rett på USB-kabel i prisen jeg betalte for den?

 

Det stod ingenting om at denne printeren leveres uten kabel på PSdata sin hjemmeside. Har heller ikke funnet noe om temaet andre steder heller.

 

Bør jeg klage?

 

Øystein :(

Det er ytterst sjelden at det følger med skriverkabel. Det har ikke gjort det de siste 3-4 årene.

 

Eneste er hvis det er en spesiell kabel som må brukes. (Eksempel noen av HP sine lasere før)

 

Hjelper nok ikke å klage.

Lenke til kommentar

F.eks komplett skriver:

Husk at USB kabel ikke følger med på de fleste skrivermodellene.

Kanskje psdata også burde opplyse om det.

 

En gang kjøpte jeg usb-kabel til en ny skriver, men måtte kjøpe en annen type, da det ikke var plass til det 90-grader-bendet som var på den første kabelen. Kanskje et lite tips.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ikke sikker på om det stemmer. Men jeg mener å ha hørt at grunnen til at det nå ikke lenger er med kabel stammer fra den tiden usb-kablene begynte å komme. Når alle printere var med parallell synes jeg å huske at det fulgte med printerne. Men når da noen printere begynte å komme med både parallell og usb tilkobling var da problemet for leverandørene. Skulle de legge med en parallell kabel eller en usb kabel?

 

For å spare peng fant de da like godt ut at de kunne legge med ingen kabel. Så kunne folk få velge selv hvilken de trengte. I en overgangsfase er det er naturlig tenkemåte vil jeg si. Men nå er det såpass uvanlig at man har behov for parallelltilkobling på nye printere at de gjerne kunne gått tilbake til å legge med en kabel (USB) det tviler jeg nok sterkt på at skjer. :(

4837577[/snapback]

 

 

Dette stemmer ikke, det fulgte ikke med kabel før i tiden heller når alle skriverne hadde parallelltilkobling. De eneste gangene jeg har opplevd å få med USB kabel er når jeg har kjøpt scannere.

 

Men jeg synes det er forferdelig irriterende, det koster toppen 2 kroner ekstra for HP eller Canon å ta med en kabel.

Den eneste grunnen jeg kan tenke meg til at de ikke gjør det er at sleipinger som Elkjip skal få sjansen til å selge noen av sine 200 kroners kabler til uvitende kunder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Det følger ganske enkelt ikke med USB kabler når man kjøper printer.

For mitt vedkommende er jeg lykkelig over det, skuffen er full og jeg

trenger ikke en til....

 

Ellers er prisprofilen på kabelen veldig forskjellig fra kjede til kjede.

Noen har den i inntjeningssortimentet sitt, mens andre har den i et

"hyggeligere" sortiment. Prisen på samme kabel kan variere fra

kr. 198.- i "Dixon kjedene" til 59.- hos Binders.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...