Gå til innhold

Hvordan koble PCI-E strømplugg? noen som vet


Anbefalte innlegg

som det står, hvordan kan jeg koble en PCI-E strømplugg om jeg ikke har kontakten som skal i den??

 

vel jeg har et Nforce4 kort og et X800XT kort men ikke PCI-E STRØM kontakten,

å ikke har jeg mer penger til ny PSU med det første heller

 

så jeg vil "jukse" koble den, men vet ikke hva som skal på hva!

 

vil nesten tro det er en kobinasjon av 5V, 12V og Jord men er det noen som vet om et sted er det står hva som er hva eller som vet det

 

Takker for de svar som leder til en løsning :D

Endret av the animal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå surrer du felt, har du et nforce 4 kort med pci express og et X800XT agp kort ?

 

Da må du selge kortet og kjøpe nytt det er ikke mulighet for og bruke det dessverre.

 

Prøv og forklare vis det ikke var dette du mente..

sorry tror du tokk meg litt feil der

 

X800XT kortet er PCI-E men jeg har ikke PSU som har den PCI-E strømpluggen

 

jeg vil koble den pluggen ved hjelp av de andre 5V-12V-jord ledningene fra de andre strømpluggene

Lenke til kommentar

Du trenger en overgang. Ikke begynn å kødde med powerkabler og sånt med mindre du er elektriker. Du vil høyst sannsynlig drite deg ut og kortslutte noe, som igjen vil koste adskillig mer enn en overgang fra 20 -> 24pols strømkontakt.

 

Edit: Rettet noen skirvleifer.

Endret av captzalo
Lenke til kommentar
Du trenger en overgang. Ikke begynn å kødde med powerkabler og sånt med mindre du er elektriker. Du vil høyst sannsynlig drite deg ut og kortslutte noe, som igjen vil koste adskillig mer enn en overgang fra 20 -> 24pols strømkontakt.

 

Edit: Rettet noen skirvleifer.

jepp, må si meg enig med han......

var jeg deg ville jeg kjøpt en overgang, da dette sannsynligvis ikke koster no særlig

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten)

 

Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen)

Lenke til kommentar
PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten)

 

Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen)

Simen1 du er den føste som forsto det!!! Takker så meget

 

men kan jeg da kjøpe en sånn en overgang til PCI-E??

 

å "captzalo" jeg er elektriker om du lurer

Lenke til kommentar
Sjekk manualen eller dokumentasjon av skjermkortet på nett så finner du kanskje ut hva som skal hvor.

 

Hvis ikke så finn et bilde av den adapteren og se hvor de forskjellige ledningene går. Sort=jord Rød=5V og gul=12V

kan dere hjelpe litt til her

 

3.jpg

 

skal se litt

 

ser ut som det er:

 

Sort - rød - gul

Sort - rød - gul

 

 

mer bilder

 

r423power.jpg

Endret av the animal
Lenke til kommentar
PCI-e strømplugg er vel den på skjermkortet (ikke selve PCI-e sloten)

 

Mange andre skjermkort får strøm via en vanlig 4-pins Molex-plugg, men nyere skjermkort har begynnt å ta i bruk en annen type plugg med 6 pinner. (sikkert bare jord 5,0V og 12V arrangert litt annerledes enn den vanlige Molex pluggen)

Simen1 du er den føste som forsto det!!! Takker så meget

 

men kan jeg da kjøpe en sånn en overgang til PCI-E??

 

å "captzalo" jeg er elektriker om du lurer

Hvorfor skrev du ikke hva du mente med en gang? "Det er en seks-pols kontakt på skjermkortet mitt. Skjermkortet er PCI-E og jeg har ikke den sekspols kontakten på strømforsyningen min." Se, så lett. :)

 

Overgangen pleier å følge med PCI-E skjermkort, så tusle tilbake og be om en ny. Eller gjør snikkararbe som oppført på bildene.

Lenke til kommentar
Hvorfor skrev du ikke hva du mente med en gang? "Det er en seks-pols kontakt på skjermkortet mitt. Skjermkortet er PCI-E og jeg har ikke den sekspols kontakten på strømforsyningen min." Se, så lett. :)

 

Overgangen pleier å følge med PCI-E skjermkort, så tusle tilbake og be om en ny. Eller gjør snikkararbe som oppført på bildene.

sorry for at du misforsto meg.

 

men kortet er kjøpt brukt uten noen kabler :(

 

tenkte faktisk aldri på den kontakten før jeg skulle sette det sammen :(

Lenke til kommentar

ingen som har PCI-E her å kan bare se ossen den kontakten er da?

 

er desperat her :(

 

EDIT:

 

Fikk det til

 

det funker å koble det sånn som det vises på det enorme bildet litt oppe på siden!

 

skal si hjertet ver oppe i halsen når jeg startet pcen.

likte ikke tanken med et skjerkort til 4600 kr og en liten "hobby-kobling" assa

Endret av the animal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...