Gå til innhold

Forslag til Album


--Makaveli--

Anbefalte innlegg

Hei, hørte nettop på Queen of the damned OST albumet og syntes det var helt genialt, liker den mørke, dystre, rolige stemningen, iallfall de fleste sangene var slik. Spesielt : Wayne Static's - Not meant for me, David Draiman's - Forsaken, Chester Bennington's - System, Jay Gordon's - Slept so long, Static X's - Cold. Liker også noen av sangene til Godsmack og Disturbed. Uansett, noen som kan anbefale meg noen Album som kan sammenlignes med det jeg nevnte ovenfor?, og hva slags kategori hører denne musikk typen til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig bør du skifte musikksmak så fort som overhodet mulig.

Spar deg. Hører ikke på nu-metal selv, men det var inngangsporten til metal for noen år siden, så gikk jeg gradvis over til "skikkelige" saker.

 

Disse albuma er brukbare:

 

Static-X - Machine

Disturbed - The Sickness

Godsmack - Awake

 

Mens vi er igang; sjekk ut disse, kanskje det faller i smak (dette er ikke nu-metal, bedre enn ovennevnte etter min mening):

 

Fear Factory - Obsolete

Coal Chamber - Dark Days

 

Og de andre albuma, hvis du liker det.

 

Btw, Killswitch Engage og Chimaira kan du også sjekke ut.

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for alle svar hittil, har hørt på de alle og gikk til innkjøp av Korn,Disturbed,Godsmack albumene, de andre likte jeg ikke noe særlig. For bråkete... Men for all del kom med flere forslag til artister/album som er nogenlunde lik de som ble nevnt ovenfor.. Queen of the damned albumet er fremdeles det beste jeg har hørt innen Nu-metal kategorien. Helt genialt.

Lenke til kommentar
Jeg elsker Korn, og hater det meste annet jeg har hørt av nu-metal. Jeg synes ikke det er noe likt i det hele tatt. Men sjangrene er vel satt av de som har peiling.

 

Korn får herved Vandalens kvalitetsstempel

Jeg er også stor fan av de, og meget få andre i den båsa der. Men jeg sier ikke at alt de har gjort er bra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...