Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette har blitt spurt om før, men prøver jeg :)

 

Hvordan kan jeg lage en macro som sier at all looten skal plukkes opp fra monsteret som er dødt foran meg..? Er det mulig? Evt. om det går ann å få den skinna også med den samme macroen. altså: "loot all" -> "skin"..

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Denne macroen sender en /w til target som du har i markert. Er spesiall laget for Paladins som kaster Blessing of Protection

It isnt tested 100% because I dont have a pally, but it should work:

/script s=13;if (IsActionInRange(s)==1 and GetActionCooldown(s)==0 and UnitInRaid("target")) then SendChatMessage("Im casting Blessing of protection on you","WHISPER","Common",UnitName("target"));end;

/cast Blessing of Protection

 

Fill in the actionslot number for s (13 in the example), so the macro can check for cooldowns and range, preventing you from whsipering when you cannot actually cast the spell on your target.

Dette er laget fra en i vår guild er og er sinsykt bra macro. Det eneste cluet er att du MÅ sette in riltig slot id der i begynnelsen.
Lenke til kommentar

Vil ha en macro som jeg kan toggle visning av andre knapper (hvis det går ann).

 

har nå:

/flexbar show button=43-48
/flexbar hide button=43-48

Fikk det til å fungere en gang (tror jeg hadde noe annet også i macroen da), men den "loopet" ikke tilbake.

Skal ikke være automatikk eller noe, bare slik at når jeg klikker første gang, så viser den. Når jeg klikker andre gang så gjemmer den, tredje gang så viser den igjen, osv.

Er det mulig?

Endret av TRS
Lenke til kommentar

Har en macro som sier Hello %T med en påfølgende /hello

 

Men det jeg trenger en som sjekker om det er noe targeta. og viss ikke skriver ut Hello everyone istedet for Hello <No target>

 

Altså noe som: /script if ((noen er targetet)) Hello %T /hello

else Hello everyone /hello

end.

 

Hva må jeg putte inn i (()) for at det skal funke?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er rette post å spørre i men; hvordan får jeg det slik at jeg ser all skade jeg selv tar i tillegg til skaden jeg skader? Jeg husker jeg hadde en ui-mod som gjorde det engang, tror det var comos men den hadde så mye annet tull som jeg ikke ville ha så jeg bare avinstallerte den. Vet noen om modden eller hvordan jeg får det til? :blush:

Lenke til kommentar
Hei, finnes det en macro som gjør at jeg mounter, og umounter bare ved å trykke på mushjulet?

 

skriv /macro da får du opp macro mekke vinduet, finn deg ett fint icon (gjerne ett som ser ut som det du har på mounten din :p) så tar du bare og åpner bag`n din og shift klikker på mounten din. lagre macro, dra macroen ned på actionbar også går du på keybindings og binder den slotten til musehjulet.

 

eeeeeller, du tar bare og binder den slotten i action baren der du har mounten din til musehjulet :p

 

velg det du synes virket enklest, men her har du da begge mulighetene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...