RastaXP Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) Bit torrent går så klekkelig tregt. Hva kan det komme av? Har satt ned uploaden og tweaket de meste instillingene i Windows, men fortsatt går det som sirup. Hva må jeg gjøre? Har 2048/256 fra Direct Connect. Edit: Update : Fant ut hva som hang. Selvom jeg kjørte 200 halfopen connections måtte jeg stille in på 200 Max tilkoblinger per aktivitet. BitComet kunne først da dra nytte av patchen. Kunne ikke gjøre det når en kjørte Deafult. Dette stod det altså om på bitcomet's hjemmeside. Nå kjører jeg nesten altid over 1 mbit. Men denne tråden kan godt være en BitTorrent "tipse tråd" for de som har problemer. Endret 15. januar 2005 av lord_vivec9
m-kane Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Stort sett får du vel laste ned med så mye som du laster opp. (DVS at om du har 20 K ut, får du 20K ned) Dette er litt forskjellig fra site til site dog. Kan også være at du laster ned noe med få kilder?
KickF Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Vel at du har samme nedlastinghastighet som det du har opp via BT er ikkje heilt riktig. Det er mykje som er avhenging av hvilgen BT client du har. Har ofte hatt +100k sec. mens eg uploader kun i 10-45k sec. Det som er ein del av tanken til BT er jo at du skal uploade like mykje som du Downloader alså ShareRation som er 1 eller høyere ... Du finner sikker shareration 1.000 evt. 0.023 vist du ikkje har delt like mykje som du har Downloadet ... idielt sett skulle alle som DL via BT hatt ein shareration på 1 eller meir. PS! kva BT client bruker du ?
RastaXP Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 (endret) Mange kilder nu. 7 seeds og 806 users. Virker ikke som jeg får koblet til så mange av dem. Edit: BitComet Endret 13. januar 2005 av lord_vivec9
PumpAction Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) Bitcomet har en nedre shareratio på 0.5. Ergo du kan laste ned i 2x din upload hastighet. Med andre ord, du skal maks oppnå 512kilobits(64kilobyte per sek) nedlasingshastighet. Edit: Er ikke sikker på at 0.5 shareratio er fakta, men min erfaring er at det aldri ligger under 0.5 og at download ofte = upload*2 Endret 13. januar 2005 av PumpAction
Old_Crow Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hei. Jeg har akkurat samme linje som deg, og får som oftest helt ok hastighet, ca 100 i gjennomsnitt tenker jeg. Det jeg har lært meg, er å se etter torrents som har minst dobbelt så mange seeds, som det er peers, da får du som ofte god hastighet. Det jeg også pleier å gjøre, er å la torrenten være oppe til seedinga er 100 %, da kan du med god samvittighet laste ned neste, og BT holder seg gående. Mange trackere krever også nettop dette, at "Share Ratio" er på 1.000. En annen ulempe med å ha lav "share ratio" er at man ofte må vente en stund før torrenten starter, og til slutt kan man også bli "banna" fra trackeren. Håper dette forklarte litt. Stay seeding
Old_Crow Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Buker forrsten Azereus, og etter å ha prøvd de fleste, synes jeg denne fungerer best..........
Jonassen Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har også nylig begynt å bruke Azureus, dvs etter suprnova ble nedlagt, og jeg gikk over til "ny". Synes også at det programmet fungerer veldig bra, og jeg får bra hastighet. Når det gjelder fart, har mange problemer med at de bare får en hastighet ned på ca. 3-5 kb/sec. Mest sannsynlig er du da bak en brannmur. Dette ser en bl.a. i Azureus ved at man ikke får "grønt lys". Portene en stort sett må åpne er 6881-6889. En annen ting er at en innenfor mange torrent sider får 5x ned av det du laster opp. Dette fungerer i praksis også, ikke 0,5 som noen skriver her. Kan nok stemme på noen, men ikke de på de største sidene. OG, selv om mange her hater ordet, bør man bruke et prg, f.eks netlimiter til å begrense hastigheten ut. Har du maks hastighet ut, påvirker dette din hastighet ned. Sånn skal lingene egentlig ikke være, men sånn er det nå. Tror dette skyldes tcp/ip protocolen. men dette skal jeg ikke påstå 100%. Alt etter hva slags båndbredde du har, setter du en limit på upload. Jeg har ca 1800 ned og 500 opp. Jeg kjører med en limit på 20kb/sec opp. Dette fungere meget bra, og jeg har stort sett opp mot 100kb/sec ned. Dette må en derimot prøve seg frem på, og se hva som er best.
KickF Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Buker forrsten Azereus, og etter å ha prøvd de fleste, synes jeg denne fungerer best.......... vel har kjørt Azereus også men liker ikkje at det er det er ein BT client som er JAVA kode ... har kjørt programmet på kompisen min sin AMD Athlon 64 3200+ WinXp Pro å programmet load CPU'en 80-90% konstant ... Kan ikkje seie at eg liker at eit P2P program skal tyne så mykje ut av cpu'en sidan eg liker å drive med andre ting i tillegg ... kjører for tida BitTorrnad ( http://www.bittornado.com/ ) ... trur nesten eg må seie at dette er den beste eg har prøvd , men GUI suger litt men funksjonaliteten er super. Ja SharRation på 1.000> .... Keep the file open and the Torrent will live.
Jonassen Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) har kjørt programmet på kompisen min sin AMD Athlon 64 3200+ WinXp Pro å programmet load CPU'en 80-90% konstant ... Det er farlig å påstå ting konsekvent her, men vil kunne med stor sikkerhet si at det ikke var det programmet som forårsaket at cpu kjørte på 80-90%.... Sjekket her nå, det er nesten ikke utslag på cpu engang....(pentium 4, 2,4 ghz, win xp pro)............. Endret 13. januar 2005 av Jonassen
KickF Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) har kjørt programmet på kompisen min sin AMD Athlon 64 3200+ WinXp Pro å programmet load CPU'en 80-90% konstant ... Det er farlig å påstå ting konsekvent her, men vil kunne med stor sikkerhet si at det ikke var det programmet som forårsaket at cpu kjørte på 80-90%.... Sjekket her nå, det er nesten ikke utslag på cpu engang....(pentium 4, 2,4 ghz, win xp pro)............. å ja ... vel sjølve programmet brukte ikkje mykje, men husk at java engine må også kjøre for at programmet skal fungere ... trur det var der lasten på cpu'en låg ... kan no hende at dei har fixet dette i ein Update på programmet i etterkant ... dette var i september - oktober ein gang ... men uansett så har jo bittorrnado fungert beire for meg ... men every man has it's own meaning ... right ... å det du sjølv meiner er jo riktig Endret 13. januar 2005 av KickF
Jonassen Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Stemmer.... , Så lenge en er fornøyd selv....
Iminzilion Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 jeg kjørte abc clienten Satte uploaden litt ned og åpnet portene i serveren min. Og BANG. Er det mangen som seeder så har jeg alltid full fart på downloaden og kansje 30-40kbsec opp. har 1024/256linje
hart Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 100% CPU load issuen i Azureus (windows) kan dere løse ved å laste ned (og evt reinstallere) siste java-pakke og ikke minst reinstallere siste versjon av Azureus fra scratch (ikke update). Løsningen på dette problemet står på siden hvor du laster ned azureus-klienten og er en del av FAQ der (den ekte). Søk-Finn-Les-Lær! Har 2200/512 linje selv og har flere ganger fått nesten maks hastighet ned med BT. Alt beror på at de som seeder har høy nok hastighet ut. Logisk nok så får du bare 50k om du laster ned fra 25 stk med 2k ut.
thomassit0 Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) jeg har åpna port 6881 - 6889 i firewallen og capper up speed på 8k, da ligger jeg ofte på 40k eller mer (har 704\128). hvis jeg ikke capper upload så ligger jeg alltid tregere. Endret 14. januar 2005 av 2mass
Tantor_ Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 sett port range til 1-65535 i clienten din, maxer linja så å si på alt jeg laster ned. Hva du upper er et oppskrytt fenomen, er egentlig ikke relevant. Bruker bitlord, kanonbra. Veldig lik azureus
Kahuna Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Jeg har lastet ned litt med bt uten at resultatet har imponert meg. Typisk så går upload i metning(jeg har en 704/128 linje fra NGT) mens download ligger på det halve Hvor mye vil en brannmur 'sabotere'? Jeg mistenker NGT-ruteren for å sperre det meste av innkommende tilkoblinger. Noen tips for å måle dette?
Jonassen Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Du kan logge deg inn på ruteren å sjekke om den blocker noen pakker. Jeg har ngt, og måtte åpne porter. Bruk ngt kundesider hvis du er usikker på hvordan du logger deg inn på ruteren. Her finner du noe som heter endringsweb. Der kan du åpne evt. porter...
Kahuna Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Endringsweben har vært nede over ei uke nå(har ikke sjekket siste døgnet), jeg vet heller ikke hvordan jeg logger meg på 'manuelt'. Sendte en mail til NGT-support for å spørre om nettopp det men har ikke hørt noe ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå