Pålarn Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hei.. En kamerat av meg vet ikke hvordan han sjekker IP adressa si på data maskina! Han har ikke tillgang på internett så han kan ikke gå inn på http://www.whatismyip.com for å sjekke det! Er det noen andre steder inne på maskina man finner det! Jeg prøvde å søke litt rundt på forumet men fant ingenting! PÅL..
jokkakim Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 skal han ha lokalip, siden han ikke har tilgang på nett da eller? isåfall: start -> kjør -> cmd -> ipconfig vis han bruker xp da.
Pålarn Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Han prøvde det, men han behøver internett for å sjekke det! Annen mulighet?
ka1ser Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hvis du ikke har tilgang til internett så har du ikke noen ip.
Pålarn Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 ok.. Har ikke så mye peiling på sånn jeg.. Trudde det var en IP adresse på hver maskin jeg..
BlackDeath Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Klart du kan ha IP uten internett tilgang! Du må ha et nettverkskort eller et modem. Hvis du har win98/ME så finner du IP adressen ved å skrive i "kjør" feltet "command" i ms dos vinduet skriver du "ipconfig" Kent
BlackDeath Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Da får du opp en utility for å fornye IP adressen mot DHCP!! Men ja du ser IP adresse der også! Kent
Mr_Sunde Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hvis du ikke har tilgang til internett så har du ikke noen ip. Du kan ha IP adr. selv om du ikke har internett. Skal like å se deg sette opp et nettverk uten IP adr. samme om det har internet tilgang eller ikke.
ka1ser Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hehe sorry. formulerte meg vel litt galt der, det jeg mente var vel egentlig at ip ikke er et serienr, det er klart at du har ip i netverk o.l.
jon67 Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Han har ikke noen ip-adresse hvis han ikke er tilkoblet et nettverk. Hvis han er tilkoblet et nettverk, gå inn på Nettverkstilkoblinger/Network and dial-up connections, høyreklikk på nettverksklienten (f.eks. Local Area Connection), klikk egenskaper/properties, velg Internet Protocol (TCP/IP) og deretter egenskaper/properties. Da får du opp et vindu som angir ip-adresse m.m., evt automatisk ip-tildeling.
Arcus Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Skrev denne for å prøve å forklare noen på jobben hvordan de fant ip'en sin
palh Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 myip.dk Denne er fin for å finne din "utside" ip.
jorgis Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 (endret) Absolutt lettest (og enklest å huske) er www.ipadresse.no Endret 13. januar 2005 av jorgis
Cerb89 Skrevet 22. januar 2005 Skrevet 22. januar 2005 (endret) jeg fikk ikke samme IP adresse på den internett siden. og start/kjør/cmd/ipconfig men fikk det samme på ww.ipadrsse.no og www.whatsmyip.com. hvilken er riktig?? Endret 22. januar 2005 av johnny Bravo
jokkakim Skrevet 22. januar 2005 Skrevet 22. januar 2005 jeg fikk ikke samme IP adresse på den internett siden. og start/kjør/cmd/ipconfigmen fikk det samme på ww.ipadrsse.no og www.whatsmyip.com. hvilken er riktig?? "start/kjør/cmd/ipconfig" der komemr bare den lokale ip adressen din opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå