Gå til innhold

Pentium 4, Grader


biro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg att min P4 Prescott 3.0ghz er varm. ligger på rundt 60. Øker fort til rundt 70 når jeg spiller halflife2. Har ett veldig varmt 3dconnect 9800pro128 også. I kassa er det rundt 47 grader. Men maskinen er stabil og knirkefri. I tillegg varmer den opp min lille hybel :). Men når jeg åpner kassa, blåser med bordvifta og tempen synker, så yter den mer i benchmark tester. Merker det også på spilling og applikasjoner. Har bestillt vifter og kjølepasta, så nå blir det kaldt. Men da kan jeg klokke. For konklusjonen er att P4 Prescott tåler mye varme. :yes:

Lenke til kommentar
Er vel litt forskjellige programmer ute å går. Jeg bruke programmet som fulgte med hovedkortet.. Men motherboard monitor finnes og sikkert fler...

Jeg har en Dell skjønner du.. Du kan jo bare glømme tanken på at det følger noe med hovedkortet iform av ekstra stash som kan være viktige for overklokkere.. :p

Fikk pokker ikke med ekstra S-ATA kabler engang.. :roll: (Hovedkortet har 4 S-ATA porter liksom)

Lenke til kommentar

Ser flere her snakker om temp på rundt 30 grader, om dette er med std kjøling og i et normalt temperert rom kan dere med 99% sikkerhet kalkulere med at dere er blandt de enormt mange med hk som viser for lave tempraturer.

Dette sier jeg utifra erfaringer med mange hk til disse der vi har kontrollmålt tempraturene.

Lenke til kommentar

min 3.2 prescott ligger mellom 36 og 44grader avhengig av om det er idle eller lett load...og mb temp på 34grader ved en del bruk ellers er mbtemp ofte en del lavere har ikke undersøkt så godt på spill enda men

min cpu har aldri vært over 60 grader... cpufan veksler mellom 2400 og 2600 rpm

bytta ut boxed vifta grunnet bråk.... men an kamerat av meg som har samme hovedkort og processor der er cpu kjøligere og vifta går med et høyere tempo fra fabrikk så jeg vet ikke helt jeg

 

han ligger på 36-38 idle

 

ligger som regel på rundt 42 grader på min ved lett belastn som msn explorer og outlook og evt winamp

 

personlig mener jeg 60grader idle er for mye tillogmed for en prescott

alarmen på motherboard monitoren min går ved 72 grader.... kjører asusprobe som jeg imidlertid er ganske fornøyd med

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ser flere her snakker om temp på rundt 30 grader, om dette er med std kjøling og i et normalt temperert rom kan dere med 99% sikkerhet kalkulere med at dere er blandt de enormt mange med hk som viser for lave tempraturer.

Dette sier jeg utifra erfaringer med mange hk til disse der vi har kontrollmålt tempraturene.

Ja.. dette dukker stadig opp.. spørsmål, skryt og tullprat om CPU-temp.

Uten å sjekke/kontrollere med en ekstern probe er de verdiene man får fra Bios->utility ikke annet enn enn ett tall man kan bruke for å sammenlike ulike kjølerløsning på *sitt* system..

Når det er sagt er det jo en del HK/Bios'er som faktisk rapporterer rimelig nøyaktig.

Man behøver vel ikke være Einstein for å innse at en CPU-temp på ca.30 grader i ett luftkjølt system med kabinett-temp på ca. 20-25 grader er *høyst urealistisk*..særlig for en CPU som yter ca. 100W..

Ta og putt fingeren på den nærmeste glødelampa på 60Watt og sett i gang hjernecellene.. :)

Lenke til kommentar
Ser flere her snakker om temp på rundt 30 grader, om dette er med std kjøling og i et normalt temperert rom kan dere med 99% sikkerhet kalkulere med at dere er blandt de enormt mange med hk som viser for lave tempraturer.

Dette sier jeg utifra erfaringer med mange hk til disse der vi har kontrollmålt tempraturene.

 

Ja.. dette dukker stadig opp.. spørsmål, skryt og tullprat om CPU-temp.

Uten å sjekke/kontrollere med en ekstern probe er de verdiene man får fra Bios->utility ikke annet enn enn ett tall man kan bruke for å sammenlike ulike kjølerløsning på *sitt* system..

Når det er sagt er det jo en del HK/Bios'er som faktisk rapporterer rimelig nøyaktig.

Man behøver vel ikke være Einstein for å innse at en CPU-temp på ca.30 grader i ett luftkjølt system med kabinett-temp på ca. 20-25 grader er *høyst urealistisk*..særlig for en CPU som yter ca. 100W..

Ta og putt fingeren på den nærmeste glødelampa på 60Watt og sett i gang hjernecellene..

 

Tja, enig i at det er vanskelig å ha 30 grader på cpu når du har en cpu som yter 100W med luftkjøling. Men hvis det var en northwood så ville det ikke ha vært så usannsynlig. Jeg har ingen prescott selv, men som sagt tidligere her så har jeg bygget pc med prescott til en kompis (3.4GHz) og jeg synes den ble svinvarm (60-70 grader). Det ville ha vært veldig :cry: vanskelig å holde lav temperatur på den med vanlig luftkjøling, og det kan jeg si med sikkerhet fordi jeg sitter med 7 kabinettvifter i kabinettet og deltavifte på cpu som kan kjøre opp til 6200rpm (52dB!) og det er på min barton som er en del kaldere enn en prescott.

Lenke til kommentar

Jeg blir skremt når jeg ser tempen på en 775 3,2MHZ som jeg har kjøpt. Da jeg skulle brenne en cd for første gang på en helt ny pc, gikk cpu'n opp til 75 og fortsatte opp til 77 før det ble ferdig. Den har også vært oppe i 81 da jeg skulle laste ned mozilla.

 

Kan det være at temperatur måleren viser feil? Det er en skjerm-monitor som fulgte med skjermkortet. Systemet ble nemlig ikke ustabilt i det hele tatt!

 

Og er ikke 80 grader veeeldig høyt?

Endret av punzel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...