Gå til innhold

Bruk av angrerett


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle benytte meg av angreretten om jeg ikke var fornøyd med mitt neste mobilkjøp, men hvordan stiller egentlig nett-butikkene seg til denne retten?

og er det like lett å "få angret" på varer hos de forskjellige butikkene?

og får du i det hele tatt angret på mobilkjøp?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk en ting. Du får høyst tvilsomt tatt angreretten i bruk om mobilen har vært brukt noe særlig av deg innenfor angrerettsperioden. Den skal nemlig "leveres tilbake i så og si samme stand og mengde", dvs at du har rett til å teste produktet, men ikke å _bruke_ det. Om du bruker telefonen til å ringe, skrive meldinger osv og så finner ut etter en uke at nei, dette var ikke noe, så vil du ikke få benyttet angreretten mener jeg.

 

Men mulig noen webshopper kanskje er ekstra greie.

Lenke til kommentar

Elkjøp er ett fint sted å kjøpe telefoner hvis du vil teste den først. Kjøp en telefon UTEN abonnement, test den i inntil 30 dager. Lever den tilbake, få tilbake pengene. Hvis du likte telefonen, kjøp den på Lefdal. Finn den billigste prisen på telefonen og bruk Lefdal sin prisgaranti for å få tilbake det du har betalt for mye + 50% i fortjeneste.

Lenke til kommentar
Elkjøp er ett fint sted å kjøpe telefoner hvis du vil teste den først. Kjøp en telefon UTEN abonnement, test den i inntil 30 dager. Lever den tilbake, få tilbake pengene. Hvis du likte telefonen, kjøp den på Lefdal. Finn den billigste prisen på telefonen og bruk Lefdal sin prisgaranti for å få tilbake det du har betalt for mye + 50% i fortjeneste.

Elkjøp har dessverre ikke returrett på mobiltelefoner lengre.

Men snakk med selger og få ordnet deg en deal. Er da bare mennester de også :mrgreen:

Lenke til kommentar

Elkjøp har dessverre ikke returrett på mobiltelefoner lengre

 

Joda, har riktignok hørt noe om at de har kuttet ut garantien på telefoner i butikken men tråstarter spør om nettbutikker. Og i nettbutikken til Elkjøp under garantier og avtalevilkår står det følgende:

 

30 dagers full returrett.

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.

 

 

Skulle like å se elkjøp vri seg unna den

Lenke til kommentar
Elkjøp har dessverre ikke returrett på mobiltelefoner lengre

 

Joda, har riktignok hørt noe om at de har kuttet ut garantien på telefoner i butikken men tråstarter spør om nettbutikker. Og i nettbutikken til Elkjøp under garantier og avtalevilkår står det følgende:

 

30 dagers full returrett.

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.

 

 

Skulle like å se elkjøp vri seg unna den

 

 

umm.. har du i det hele tatt lest hva som står der???

 

Vi prøver en gang til...

 

30 dagers full returrett.

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.

 

 

Skal like å se deg vri deg unna den :tease: (spøk)

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Det som står er at det ikke gjelder mobiltelefoner eller andre produkter med abonnement. Produkter uten abonnement inkudert mobiltelefoner er omfattet av garantien. Skal være enig i at hvis du ser den teksten for første gang i dag så kan den leses begge veier. Men den teksten har stått sånn lenge og siden de "alltid" har hatt returrett på telefoner så vil i hvertfall nettbutikken være pliktig til å ta en telefon i retur. Når det gjelder butikkene må jeg lene meg til en annen trå her på forumet som mente at elkjop hadde startet å reklammere med at telefonene ikke var omfattet av returretten. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Det som står er at det ikke gjelder mobiltelefoner eller andre produkter med abonnement. Produkter uten abonnement inkudert mobiltelefoner er omfattet av garantien. Skal være enig i at hvis du ser den teksten for første gang i dag så kan den leses begge veier. Men den teksten har stått sånn lenge og siden de "alltid" har hatt returrett på telefoner så vil i hvertfall nettbutikken være pliktig til å ta en telefon i retur. Når det gjelder butikkene må jeg lene meg til en annen trå her på forumet som mente at elkjop hadde startet å reklammere med at telefonene ikke var omfattet av returretten. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke

Hør nå her.

 

Returretten gjelder ikke mobiltelefoner ELLER produkter solgt med abonnement. Hadde de ment produkter solgt med abo, så hadde det stått der. Og tro meg, dette vet både jeg og surreality.

Lenke til kommentar

Elkjøp sluttet først med returrett på produkter solgt med abo for en tid tilbake, så sluttet de med returrett på mobiltelefoner solgt både med og uten abo for en stund siden. Jeg husker dessverre ikke datoene akkurat nå, men det kan jeg komme tilbake til.

 

 

Jeg foreslår at vi avslutter denne diskusjonen her før dette blir en elkjøp only tråd, da trådstarter lurte på hvordan nettbutikker generelt forholder seg til angrerett.

 

Iflg. Kjøpsloven så har du 14 dagers angrerett på produkter kjøpt på steder uten fast utssalgssted (f.eks. en nettbutikk) Som alastor skrev så bør den være minst mulig brukt :) komplett og i peach stand selvfølgelig..

 

Som jeg har skrevet i foregående innlegg. Snakk med selgeren og se om dere kan komme til enighet (hvis du velger Elkjøp selvfølgelig). Selv om Elkjøp i utgangspunktet ikke har returrett på mobiltelefoner så er det mennesker du snakker med som er kapable til å ta egne avgjørelser. Spør om å få prøve mobiltelefonen i butikken evt.

 

 

Nuff said.

 

Ps. @ trådstarter: Lykke til med mobilkjøpet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...