Gå til innhold

Yesico FL-420ATX Passiv PSU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint at det kommer mange flere vifteløse strømforskyningsløsninger inn på markedet! En vakker dag må det vel kommet et prisdropp? :p

Skal dette "komme for og bli" må nok det bli noen endringer i kabinettene. Iallfall standard midi kabinetter, tror alle vet hva jeg mener! Eller om disse i det heletatt klarer seg eller detter ut til fordel for sine "stille 120mm inkludert" venner? Man trenger jo i de fleste løsninger en kabinettvifte, så hvorfor ikke ha den i strømforskyningen...

LOZER

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig vitsen med vifteløs PSU når du uansett må ha vifter til å lage den nødvendige luftstrømmen?

Da kan man vel heller kjøpe en mye rimligere PSU med lav viftestøy...

Skrevet

Kjempebra test! :) Jeg vurderer seriøst å investere i en slik strømforsyning, kombinert med vannkjøling ellers i kabinettet. Begynner å bli mektig lei mine 4 x papst 80mm, som sammen med skjermkort, cpu og strømforsyning kan konkurrere med en hel del støvsugere på dagens marked - støymessig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tja, i følge manualen til A8N-SLI, så kan man da drite i å kjøre et 2x6800GT oppsett, noe jeg mener at et 400W psu av god kvalitet skal klare fint. Det mener forøvrig manualen også... Se her:

powerreq.gif

Skrevet
min 500watter oppgir32A elns?

18A er jo over 200w, så det er tilstrekkelig, men til prisen så burde det ha vært mer.

12 V er jo den mest kritiske kanalen i mine øyne, alle "godsakene" går jo på den.

AtW

Skrevet

Har nevnte vifteløse PSU og er langt på vei tilfreds.

Da med PSU'en plassert på 4 stk. 1cm avstandstykker oppe på PC'en. Kablene er mer enn lange nok. Greit på min stasjonære PC, og da er PSU'en i realiteten vifteløs. Den mye omtalte "elektronikk" støyen er helt akseptabel.

Det jeg kunne ønske meg er et kabinett med en åpen plass til en vifteløs PSU oppe i bakkant. Et rom på ca. 20 x 20 x 14 cm (bxdxh) ville passe. Et hull i veggen inn i PC'en til kabelbunten ville gitt et ryddig opplegg. Om nødvendig kunne det lages ett gitter for å hindre direkte kontakt. Finnes det kabinett av denne typen?

Ser at Yesico har kommet med egne kabinetter, har noen testet disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...