Gå til innhold

Hvor skal en nybegynner innen programmering starte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd meg litt på HTML, men er ellers helt grønn på programmering. Jeg har tenkt å begynne så fort som mulig. Jeg lurer på hvilket språk jeg skal programmere i og hvilket operativsystem og hardware det kreves. Please guide meg gjennom jungelen.. :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man starter ikke å lage programmer som er hardware bestemt. (Litt merkelig setning.. Ja, du skjønner)

OS kan du velge selv. Man kan programmere i Windows og linux. (Regner med du ikke tenkte på noen fler)

Skrevet

Du kan fint få til plattformuavhengig programmering. Alt du trenger å gjøre er å skrive standard kode og bruke biblioteker som støtter flere plattformer.

Det Jonas hevder om at "Man starter ikke å lage programmer som er hardware bestemt" (det er forresten ikke orddeling på norsk, og det skrives dermed "maskinvarebestemt") er galt. Windows er skrevet på en måte som gjør at det bare kjører på PC-er, for eksempel.

Du kan programmere på alle operativsystemer du kan tenke deg: Linux, Solaris, MacOS/X, IRIX, BeOS, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, QNX, PalmOS, osv...

Tråden er forøvrig dårlig postet fordi denne informasjonen kan oppnås ved å søke på forumet. Det er dessuten en aktiv tråd som omhandler det samme -- Jeg rapporterer derfor tråden, så en moderator kan stenge den og vi kan fortsette i den opprinnelige tråden.

Skrevet

Myubi, startet du med å programmere et OS? Nei, det tvilte jeg egentlig på.

Jeg tenke mer på at småprogrammer, som f eks en chat av noe slag, ikke er hardwarebestemt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...