Gå til innhold

Kritikk av daehlielopet.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finn frem silkehanskene, og finn så mye småplukk dere klarer på http://daehlielopet.no/dev/. Dette er nettsida til et barneskirenn, et oppdrag gjort gjennom Comart.no.

Jeg kommer ikke til å gjøre større endringer på layouten, men er ute etter det "lille ekstra" som kan gjøre designet enda bedre.

Er tekstformateringa ok? Er overskriftene ok? Er teksten i sidebaren for utydelig? Har bildet under menyen for stor opacity? Er :hover i menyen forferdelig? Er toppen for tam?

Skyt i vei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra generellt inntrykk, men her er det eg vil kommentere:

- Litt rart oppsett? Verken side eller midtstilt hovedkolonne, såg litt rart ut igrunn...

- Og dei greiene i header (små stjerner elns) bør du enten ta vekk eller gjøre litt meir markerte, såg litt skittent ut no.

- "Foto: Lisbeth Andresen" med pixelfont i det bildet var også litt upassande synest eg.

- Litt meir luft på sidene i innholdsfeltet hadde gjort seg.

Ellers fint. Dette var det eg kom på i farten ivertfall ;)

Skrevet

Ai! Svinbra :) Bildet av barna gjorde seg fint. Bra at du ikke har brukt vanlige farger på det (Er fargen i ansiktet på hun til venstre litt rar, kanskje?)

- Det er mulig det hadde gjort seg med en grafisk logo. Mulig det bare er mye arbeid for lite utbytte, og det er vel kanskje ikke din jobb.

- Tror muligens jeg ville ha gjort venstremarginen i brødteksten bittelitt større, slik at den kommer på linje med logoen og «hjem» i menyen.

- Likte det aller meste. «Bulleten» var fin. Ser at det muligens kommer sponsorbannere. Håper du klarer å få dem i samme stilen som resten av siden, for de kan ødelegge litt.

Ellers en helt topp side. Har lite negativt å si om den.

Skrevet

Dette her var nice! Behagelig å se på, fine og rolige farger, ikke noe å si på fargevalget i hvertfall! Ser jeg prikker i «den røde løperen» i toppen? Hvis det ikke bare er jeg som begynner å bli trøtt, er dette en stilig detalj :)

Overskriftene i sidebaren er kanskje en smule små, men man kan fint lese hva som står der for det :)

Liker ikke helt hvordan overskriften i innlegget er. «11 Januar 2005» blir liksom så stort. Tror kanskje det kunne gjort seg bedre å ha dato nyheten er skrevet på under overskriften, og i mindre skriftstørrelse så klart. Datoen blir liksom så alt for fremtredende i forhold til hvor lite viktig den egentlig er for innlegget.

Du har også en liten feil i nyhetspubliseringen din når man trykker på «Les mer». Får opp en fatal error om at shownews() ikke er definert... Må vel kanskje fikses, eller hva? ;)

Ellers har jeg ikke så mye mer å si om siden, da jeg synes den var utrolig snasen og behagelig å se på. Typografien fungerer veldig bra, har ikke noe særlig å utsette på den, bortsett fra det med datoen i overskriftene!

Godt jobbet, stå på videre! :grin:

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene, dette er til stor hjelp!

- Litt rart oppsett? Verken side eller midtstilt hovedkolonne, såg litt rart ut igrunn...

- Og dei greiene i header (små stjerner elns) bør du enten ta vekk eller gjøre litt meir markerte, såg litt skittent ut no.

- "Foto: Lisbeth Andresen" med pixelfont i det bildet var også litt upassande synest eg.

- Litt meir luft på sidene i innholdsfeltet hadde gjort seg.

-Siden er midtstilt, men det virker kanskje ikke sånn siden det ikke er et skille mellom sidebaren og bakgrunn i body.

-Jeg tenkte opprinnelig å gjøre mer ut av headerne, men det ble tydeligvis bare halveis. Det virker som Jibril liker stjernene, så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

-Navn på fotograf må være med.

- Mer luft ved siden av teksten er ordnet :)

Ai! Svinbra smile2.gif Bildet av barna gjorde seg fint. Bra at du ikke har brukt vanlige farger på det (Er fargen i ansiktet på hun til venstre litt rar, kanskje?)

- Det er mulig det hadde gjort seg med en grafisk logo. Mulig det bare er mye arbeid for lite utbytte, og det er vel kanskje ikke din jobb.

- Likte det aller meste. «Bulleten» var fin. Ser at det muligens kommer sponsorbannere. Håper du klarer å få dem i samme stilen som resten av siden, for de kan ødelegge litt.

Ellers en helt topp side. Har lite negativt å si om den.

- Bildet av barna reddet gårsdagen. Ved å legge til cutout på et bilde, fant jeg endelig noe som ikke gjorde designet fullt så kjedelig.

- Tviler på at jeg kommer til å gjøre noe mer med selve logoen. Har verken tid, krefter eller evner :)

- Har tenkt å gjøre et eller annet med sponsorbannerne, så de passer bedre inn i sidebaren. Kanskje greyscale, duotone eller noe.

Overskriftene i sidebaren er kanskje en smule små, men man kan fint lese hva som står der for det smile2.gif

Liker ikke helt hvordan overskriften i innlegget er. «11 Januar 2005» blir liksom så stort. Tror kanskje det kunne gjort seg bedre å ha dato nyheten er skrevet på under overskriften, og i mindre skriftstørrelse så klart. Datoen blir liksom så alt for fremtredende i forhold til hvor lite viktig den egentlig er for innlegget.

- Var ikke jeg som implenterte nyhetspubliseringa, så det med datoen er en ting jeg glemte av i sted. Har i det minste fiksa en midlertidig sak nå. Er klar over at "les mer" ikke funker.

Skrevet
- Var ikke jeg som implenterte nyhetspubliseringa, så det med datoen er en ting jeg glemte av i sted. Har i det minste fiksa en midlertidig sak nå. Er klar over at "les mer" ikke funker.

IMO ser det i hvertfall bedre ut nå :thumbup:

Skrevet
-Siden er midtstilt, men det virker kanskje ikke sånn siden det ikke er et skille mellom sidebaren og bakgrunn i body.

-Navn på fotograf må være med.

Klar over at den er midtstilt, men det ser ikkje slik ut - det var poenget mitt ;)

Vurdert å la innholdscontaineren inneholde den sidebaren også, og heller skille den sidebaren ut på en anna måte? Ser litt... "skeivt" ut slik det er no.

Klar over at navn på fotograf må være med, men det MÅ ikkje være så upassande plassert. Redusere opacity til 70% kanskje? Trur noke slikt hadde hjulpe en del.

Skrevet

Behagelig og pen side.

Synes kanskje at teksten som ligger i headerbildet kunne vært litt mer til høyre, slik det er nå forstyrrer den litt med bildet av barna.

Har du prøvd med noe annet enn pixelfont der du har navnet på fotografen?

Informasjon teksten bryter liksom litt med resten av designet, vet ikke om det er mulig å gjøre det på noen annen måte heller.

Har du prøvd å fjerne Informasjon headeren, og lagt tid, sted osv til høyre for Dæhlieløpet oppe i det røde området?

Forhåpentligvis ødelegger ikke sponsor bannerene for designet

Datoen er fremdeles litt stor

Ellers ett meget pent design!

Stå på.

Skrevet

I IE(bare testa i IE :yes: ) får du en liten forskyving i bildet.

mulig det bare er hos meg så jeg la ved et bilde.

ellers kunne det vært fint med en strek sån som på vedlagt bildet

der informasjons tingen slutter.

den skal selvfølgelig ikke gå opp på det røde.

bare være en anelse lysere, også fade ut.

ellers ser det veldig bra ut.

btw: validerer ikke, og veit at det er nyhetscriptet som lager krøll,

men det går jo ann å gå inn i å endre på det også da,

med mindre du har planer om å bytte.

post-76-1105610969_thumb.png

Skrevet

Spennende. :) Føler du har gjort det bra med å konvertere

et bloggaktig design til noe mer seriøst.

- overskrifta i header litt malplassert. må flyttes noen få pixler nedover

- jeg liker ikke cotout-effekten på barna. vet ikke helt hva annet som kan funke

- upassende farge på "les mer"-linken

- pixelfonta i bildet er både upassende og malplassert

+ finfin typografi! elskbart!

+ nydelig meny!

+ herlig fargekombinasjon i bakgrunnen

+ drop shadow-effekten gjør seg veldig bra

+ god fokus på innholdet

Fantastisk jobba! Meget bra!

Skrevet

Liker ikke de mørke røde, firkantede bulletene noe særlig. De ga assosiasjoner til Word eller noe slikt. De blå funka egentlig bedre.

Cutouteffekten på barna syns jeg funker veldig bra, i motsetning til Dunestar.

Hva med å prøve å få menyen til å strekke seg over hele bredden? IMO irriterende det oppholdet til høyre i menyen.

Ellers syns jeg siden var fin. Jeg glemte meg, og leste gjennom kritikken først, så jeg tror jeg avstår fra å si noe mer. :)

Skrevet

Takk for all kritikk! Har prøvd ut en del, men har endret relativt lite. IE 6-buggen som er nevnt ovenfor, kommer merkelig nok ikke hos meg. Samtidig vurderer jeg om jeg skal ta hensyn til IE 5 når det gjelder bakgrunnen i html. Jeg liker ikke ekstra container-element.

Skrevet

en liten teknisk detalj (Firefox / Linux): Dersom browservinduet er for smalt (når det kommer en horisontal scrollbar) blir den hvite rammen forskjøvet mot venstre ift headeren med bildet i. Teksten blir stående der den var opprinnelig... Kan også se ut som om det skjer et eller et annet med den nederste delen av høyrekanten på bildet, men skjermen min er ikke helt topp.

(litt mer testing) Jo, det samme skjer i Opera 7.5 og konqueror, kanskje vært å ta en titt på? (Det kan jo være at jeg er den eneste i verden som ofte har et relativt smalt browservindu og i så fall er det jo ikke noe å bry seg med, men det ser ikke bra ut...)

M.

Skrevet

det første som slår meg er at hele siden ser skeiv ut. Sannsynligvis på grunn av at den

"boksen" på høresiden ikke har noen bakgrunn..fiks det. En annen ting som plager meg litt er den "resten" som er i menyen, den tar seg ikke ut. Ellers ser dette meget bra ut.. fargene er behagelige å se på og oppsettet er oversiktelig (bortsett fra den boksen på høresiden som ikke vises særlig godty da..). Denne s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...