Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleportalen.no - "Kompetanse i MS"


Anbefalte innlegg

Grunnen til at skoleportalen.no, et essensielt verktøy for elever i HFK (Hordaland fylkeskommune), ikke støtter Opera, Mozilla-Derivater og alle IKKE-MS-systemer er: "Kompetansen ligger i MS".

 

Dette er ansvarlig i skoleportalen.no sitt svar.

 

Kompetanse og MS i samme linje? :nei:

 

Jeg må beklage frekkheten for de som mener IIS er en verdig tjeneste, og som krever sitt av individet som skal benytte seg av den, men dette er ikke tilfellet. IIS er en latterlig tjeneste og bør bare brukes av amatører og mennesker med null sans for sikkerhet og kvalitet. I tillegg til dårlig sikkerhet, er også en del av modulene MSIE-avhengig. Dvs. at en del krever rett og slett den nettleseren, som ikke akkurat er skrevet av kvalitetsbevisste programmerere, for å fungere. Og MSIE er ikke et program du WINEr, eller har i bruk på ditt eget system er du oppegående og kjent med at ondartede filer eksisterer.

 

Se på tjenesten som skoleportalen er totalt avhengig av, "Windows Authentification".

 

Ikke bare er denne BARE kompatibel med MSIE, men den utelukker ALLE som er inlogget i domene utenfor din egen skole. Dette utelukker altså samtlige hjemmenettverk med brukere i domene, som benytter seg av innebyggede credentials. Noe mange domener gjør.

 

"Kompetanse i MS" betyr da, grovt sett, inkompabilitet.

 

 

Jeg vil bare gjøre leksene mine. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh, skoleportalen.no... Bringer tilbake minner på læretida mi. MS basert og sparte meg for mye drifting av e-post og det som tilbys. Men selv så er jeg ikke så glad i at mye brukt programvare ikke støttes uansett hvor det måtte være.

 

"Kompetanse i MS" betyr da, grovt sett, inkompabilitet.

 

Hehe, dette er noe av det morsomste jeg har hørt på lenge. Det er jo faktisk litt sant også :)

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...