Gå til innhold

Ny PC - Noen kommentarer?


Anbefalte innlegg

Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

1890,-

 

Abit Fatal1ty AA8XE Hovedkort for S775 I925XE,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16

1995,-

 

Chieftec LBX-02 Miditower, Sort/Sølv w/USB/Firewire 360W Strømforsyning

995,-

 

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

1249 x2 = 2498,-

 

2x Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

150 x2 = 2500,-

 

Plextor DVD-brenner PX-716A IDE OEM DVD+R/+RW and DVD-R/-RW

1095,-

 

PowerColor Radeon X800PRO 256MB PCI-E PCI Express, GDDR3, VIVO/DVI, Retail

3825.60

 

Totalt 14798.60

 

 

Alt kjøpes hos Komplett.no.

Passer alt sammen?

Holder det med 360W PSU?

Noen forbedringer? Erfaringer?

 

Har ingen erfaringer med S-ATA og PCI-e, men satser på at det går bra.

Har 2 IDE disker og en Plextor IDE Cd-brenner og en Asus IDE DVD-leser i tillegg.

 

Kommentarer?

Løp og kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor 4*512mb brikker fra twinmos, hvorfor ikke heller kjøpe en 1024mb fra corsair med toppbrikkene, da kan du klokke bedre og de har bedre timings som er en fordel og litt mer framtisrettet!

 

Hvorfor 2*250gb som er 500gb til 2500 kr. når man får 3*200gb som er 600gb til ca. 2500 kr... ;) Det er snakk om 100gb ekstra her!

Lenke til kommentar

Takker for tipsene.

 

Har nå byttet ut HK til:

Abit AG8-3rd Eye Hovedkort for S775 I915P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,PCI-Ex16

1075,-

 

Byttet RAM til:

2x Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

1695,- x2 = 3390,-

 

Byttet HD til:

3x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

950,- x3 = 2850,-

 

Totalsum: 14974,60

 

Noen som har noe annet å legge til?

 

PC'n blir neppe bestillt før rundt mnd.skifte Jan/Feb. So feel free :cool:

Lenke til kommentar

Chieftec LBX-02 Miditower, Sort/Sølv w/USB/Firewire 360W Strømforsyning

995,-

 

 

Hva med et annet kabinett? Jeg hadde det kabinettet der, men det bråker endel når diskene jobber pga at det ikke er noen slags demping til hdd'ene.

Ikke syns jeg kabinettet er noe fint heller, men det er en smakssak og smaken er som kjent lik baken.

 

Mitt tips er imidlertid at du kjøper dette Beantech kabinettet isteden. Jeg har gjort det og angrer ikke et sekund. Det er av aluminium og er svært lett i tillegg til at det er gummioppheng for harddiskene slik at de nesten ikke lager en lyd. Du må kjøpe til en strømforsyning, men jeg tror ikke det vil bli så mye dyrere løsning enn Chieftec kabinettet.

Lenke til kommentar

Har kun hatt WD disker opp igjennom årene, og har aldri hatt problemer. Derfor fortsetter jeg med de :yes:

 

Men jah, jeg satser på p4 ennå.

 

Regner med at jeg oppgrader igjen når 64-bit system blir utnyttet maks!

 

Takk for alle tips folkens! :thumbup:

 

Nå får en vente på lønning og gjøre klar verktøyet :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, det kabinettet var kanskje ikke så dumt. Uttrekkbar skuff for HK er jo genialt! Kanskje jeg skal prøve dette nå. Har et Chieftec kabinett fra før, og det bråker jo litt som du nevner, men jeg har egentlig aldri brytt meg om det.

 

Kanskje jeg ska skru opp kravene litt :)

 

Noen som har en go PSU å anbefale da?

Lenke til kommentar
Har kun hatt WD disker opp igjennom årene, og har aldri hatt problemer. Derfor fortsetter jeg med de :yes:

Har Bare Gode ord om WD jeg da. Syns begge De to merkene er gode. Både WD og Seagate. Maxtor vile jeg ikke kjøpt dårlig erfaring med maxtor, tror heller ikke at hitachi merket er noe særlig. leste i et slikt datablad engang om Datarednings firma (ontrack?) og syns og huske at det var minst av Seagate diskene, også WD var det lite av...MERK: dette jeg kun noe jeg mener å ha lest, er noen måneder siden så husker ikke helt.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg har hatt 2 wd disker, nærmere bestmt 2 skt 80 gb disker med 8mb cache (Special Edition, IDE).

 

Den første disken gikk til helvette for 1 år siden, satt hjemme og surfet og hørte på musikk, tenkte jeg skulle gå ut og møte noen kamerater da plutselig "Pssshh" *lyden av vifter som slår seg av og en svart skjerm. "hva faen?" tenkte jeg og slo på pcen igjen, for så og høre en horribel klikkelyd og en skummel knatring. Det gav seg etter 10-20 sekunder, den begynte og laste windows, men den gang ei. Blåskjermen var et faktum, etter utallige forsøk i sikkerhetsmodus og gud vet ikke hva annet var det ingen løsning, reinstall av win xp, men nei. Disken var totalt ubrukelig, den døde rett og slett helt magisk. Og siden jeg fikk denne disken hos faren min, og han hadde rotet bort kvitteringa på expert, så var det ikke noe mer og si om den disken.

 

Den andre disken har jeg faktisk enda, men den har en tendens til og gjøre nesten akkurat det samme som den forrige. En vakker dag for et halvt år siden eller noe, så satt jeg på lan, pang, pssh, akkurat det samme skjedde. Satt og forbannte meg i en halvtime før jeg skulle se om det var liv i den. Joda, fikk reinstalert win xp, men når jeg skulle velge hvilke partisjon jeg skulle legge installasjonen på, så fikk jeg opp en partisjon på 44gb. Det skal sies at jeg hadde 2 partisjoner, en på 5 gb til windows og resten til lagringsplass. Så der forsvant en albumsamling på ca 300 album som jeg var veldig glad i.

 

Dette er jo bare mine erfaringer, det er sikkert noen her som ikke har plagdes med wd, men til trådstarter vil jeg anbefale en Seagate Barracuda. ;)

Lenke til kommentar

Har tre WD harddisker og var fornøyd med de.. men det var før da eg ikke hadde så mange andre å sammenligne med.

 

En av diskene er kaputt og de to andre har en tendens til å bråke litt i meste laget.

Kjøpte for et år eller to sia en seagate 160 GB disk og må si meg mye mer fornøyd med den... ble som en ny maskin (nesten støyfri) og disken er minst like stabil som WD diskene eg har hatt. Så neste gang eg bygger ny maskin går eg nok for to Seagate Barracuda 200 eller 250 GB disker (alt etter pris)...

 

Om du skal ha tre harddisker i den nye maskinen din bør du absolutt gå for Seagate Barracuda ostedet for WD.. kan spare deg for mye problemer og en bråkete maskin etter en del bruk

Lenke til kommentar

Jeg har en WD Raptor 74 og to Hitachi 250gig Sata. Funker som bare f. Hitachi har fikset opp en del av det som IBM gjorde feil. Diskene deres støyer lite og er kjappe.

WD har jeg hatt mange disker fra, og bare hatt problemer med noen av 120 gigerne deres. De har visst en vedkjent feil på flere av caviar 120 gig med 8 meg cache og gir ny disk tilbake uten spørsmål om den man har feiler.

 

Ellers ville jeg nok også valgt AMD64 på NForce 3 Ultra eller NForce 4-kort. Det er mer bang for the buck og prosessorene er ikke så varme som Preschot. AMDs boxed-vifter er veldig stillegående og funker bra. En 3000+ koster ikke mer enn en middels Prescott. Og du får bra disk-kontrollere på NForce-hovedkortene. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

-Beantech Igloo 4 Aluminium Kabinett

 

-Plextor DVD recorder PX-716A IDE OEM

 

-PowerColor Radeon X800PRO 256MB PCI-E

 

-Abit AG8-3rd Eye Mainboard for S775

 

-2x Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB

 

-Hiper Powersupply Type R 480W Red

 

-3x Western Digital Caviar 200GB S-ATA

 

-Intel Pentium 4 540J 3.2 GHz 1MB

 

 

Dette ble den endelige listen.

Rekner med å få alle delene på torsdag. Da begynner byggingen.

 

Takk for hjelp og tips folkens! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...