Idioteque Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hva synes dere er best av GuildWars og WoW...(ja jeg vet at GW ikke har kommet ut, og WoW ikke i Europa, men skader ikke med litt meningsytringer vel? ) Da jeg testet US Open Beta til WoW synes jeg det var veldig bra...og trodde at dette ville bli det beste MMORPG'et hittil, men så kom Januar, og jeg prøvde GuildWars betaen...og da begynte jeg å bli usikker ja Faktisk så synes jeg nå at GuildWars er bedre enn WoW. (Ja, skyt meg ) Husk, dette er bare personlige meninger, ikke flame meg fordi om jeg skriver dette som "facts" -PVPen i GuildWars er bedre. -Questingen synes jeg er bedre, da de er litt mindre gå til X og drep to Y og lever skinnene deres til L, noe som var mye av i WoW. -GuildWars er lettere å komme inn i, man kan spille i 15 minutter og så stikke igjen, mens i WoW føler jeg at man må spille mye lenger, og at man tilbringer mye av den tiden ved å springe til X plass -GuildWars har ikke månedlige betalinger -Exploringen i WoW er vel kanskje litt bedre, da man kan reise sammen med over 8 stk. mens i GuildWars er man i Instanced Areas (noe som jeg synes er positivt i forhold til Quests, men ikke til Exploring) Hva mener dere? EDIT : Det er selvsagt flere fordeler til både GuildWars og WoW, men gidder ikke skrive mer Endret 11. januar 2005 av GuardiaN--
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 jeg spilte guildwars betaen no, og svarte steiner jeg sov lite da, jeg klarer ikke å slutte å spille det, det er umulig, det er jo de beste som slutta på blizzard som tuller med spillet etter alt det jeg hørte. Min mening er at guildwars blir så stort og så overlegent over alle spill at servern deres krasher
sixx Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Guild wars blir visstnok gratis også da! Wow koster jo en del regner jeg med når det kommer Så sånn sett er guildwars bedre.
SkyMarshall Arts Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Men sånn egentlig så er WoW haugevis bedre. Why? - Stemning - Verdenene - Størrelsen - Stemningen - Stemningen - Variasjonen - Stemningen .... OOOOOOOOOOOOG - Stemningen!
Gjest member-60584 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 WoW = PvP de har jo ikke implenta battlegrounds enda som er en stor del av PvP quests er bare for at du måtte gå mange plasser for å få sett hele verden og selvfølgelig for XP så du kan PvP i battlegrounds osv. questan følger jo en historie og jeg trur verden forandrer seg etterhvert(når blizzard blir ferdig med EU release og alt det. er jo de som må forandre tingan seff). trur jeg leste en plass at de følgte en "story".. så f.eks blir Gnomeregan reddet osv.. er ikke helt sikker på dette, men ganske sikker på at jeg leste det en plass WoW koster ja.... 100kr i måneden for evig med underholdning = verdt det som faen
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 .... OOOOOOOOOOOOG - Stemningen! jeg syntes at guildwars hadde bedre stemning men alle sin mening questan følger jo en historie og jeg trur verden forandrer seg etterhvert(når blizzard blir ferdig med EU release og alt det. er jo de som må forandre tingan seff). trur jeg leste en plass at de følgte en "story".. det skjer akkurat det samme med guildwars, hele spillet updater hele tiden, kommer det noe nytt så skjer det live, trenger ikke å åpne spillet igjen (hvis ikke ny client er kommen) guildwars følger en histore også, og den ble bare mer og mer avansert før jeg tok kveld....., men man kan altids bare drite i historien å ta missions for NPCer. min erfaring med guildwars er at det ikke blir kjedelig uansett hva som skjer, og det er sjeldent for meg.
Standish Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 ettersom guildwars ikke har månedsavgift ser jeg ikke noe problem i å kjøpe seg begge spillene
Gjest member-60584 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 hmm ok... hakke prøvd guild wars, men holder meg til WoW.. liker universet og alt det der.
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 bare å prøve frank, hvis du har en kveld til overs så kan du laste ned, er på laterlige 600mb sistgang jeg skjekket
pronoob Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Noen som kan innføre meg litt i hvordan man får beta key etc til guildwars?
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 det med beta key er litt muffins, sjekk på guildwars sia om akkurat det er,sist betakey fikk jeg fra fileplanet
Idioteque Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Skrevet 12. januar 2005 BetaKeys kan du få til hver eneste beta frem til release hvis du preorder fra visse sider. Se www.guildwars.com Eller du kan få det fra spillmagasiner/sider (som fileplanet) noen ganger.
Idioteque Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Skrevet 12. januar 2005 Men sånn egentlig så er WoW haugevis bedre.Why? - Stemning - Verdenene - Størrelsen - Stemningen - Stemningen - Variasjonen - Stemningen .... OOOOOOOOOOOOG - Stemningen! - Synes stemningen i GuildWars er minst like bra jeg. Digger grafikken - Synes verdenen er like variert og god som i WoW, om ikke bedre. - Størrelsen i WoW er vel ikke større enn Guild Wars om jeg ikke tar feil. - Variasjonen. Selv synes jeg begge spillene er ganske varierte, men at det blir litt mye grinding i WoW. Menmen, hver mann sin mening Sorry for dobbeltpost btw.
Kim Roger Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 har prøvd Guild Wars og jeg ble ikke direkte imponert. regner med at WoW er manger bedre. syns det ble for lite variasjon i skillsene i guild wars
Idioteque Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Skrevet 12. januar 2005 Er over 400 skills i Guild Wars da, sikkert flere ved release. Men mulig de er veldig like, vet ikke jeg
Kim Roger Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Er over 400 skills i Guild Wars da, sikkert flere ved release. Men mulig de er veldig like, vet ikke jeg i løpet av de 4-5 timene jeg spilte guild wars når det var open beta så var det utrolig få skills å velge mellom når jeg prata med han skill-trader duden i byen. mulig at jeg ikke hadde kommet langt nok. men uansett så syns jeg det var lite variert
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 i løpet av de 4-5 timene jeg spilte guild wars når det var open beta så var det utrolig få skills å velge mellom når jeg prata med han skill-trader duden i byen. mulig at jeg ikke hadde kommet langt nok. men uansett så syns jeg det var lite variert ehem, er mer en 1 skilltrader i spillet, skal til lion arch så ta en liten npc mission, der er det en kar som tar 10g per skill....og det er mye det, man finner masse syke ting hos han
Mr.Garibaldi Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 har prøvd Guild Wars og jeg ble ikke direkte imponert. regner med at WoW er manger bedre. syns det ble for lite variasjon i skillsene i guild wars "regner med at Wow er manger bedre"?! Du spillte GW's beta i 4-5 timer og på bakgrunn av det så må Wow være bedre, uten at du har prøvd dette? Hvilken Beta spillte du i? Startet du på level 1, 15 eller 20? Spillte du PvP eller PvM? Og ikke minst, hva forventet du? Imotsetning til MMORPGs så er det ingen "Woodcutter", "Farming" e.l. skills, da spillet er lagt opp på en helt annen måte (og så kaller det seg heller ikke en MMORPG*).... Som en annen sa så er ikke alle skills tilgjengelige fra alle skill-traders, noe som også gjør spill-opplevelsen mer variert, da ikke alle vil ha like skills... * Guild Wars has some similarities to existing MMORPGs, but it also has some key differences. Like existing MMOs, Guild Wars is played entirely online in a secure hosted environment. Thousands of players inhabit the same virtual world. Players can meet new friends in gathering places like towns and outposts where they form parties and go questing with them. Unlike many MMOs, when players form a party and embark upon a quest in Guild Wars, they get their own private copy of the area where the quest takes place. This design eliminates some of the frustrating gameplay elements commonly associated with MMOs, such as spawn camping, kill stealing, and lines to complete a quest. Guild Wars takes place in a large virtual world made up of many different zones, and players can walk from one end of the world to the other. But Guild Wars eliminates much of the tedium of traveling through the world. Players can instantly return to any safe area (town or outpost) that they've previously visited just by clicking on it in the world overview map. Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-on-guild warfare or the international tournament. But engaging in combat is always the player's choice; there is no player-killing in cooperative areas of the world. Finally, unlike existing MMOs, all characters in Guild Wars inhabit the same virtual world -- they are not divided onto different servers or shards -- so players can always team up with or compete against any other player in the world. Fra FAQ'en til GW...
Keylar Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Men sånn egentlig så er WoW haugevis bedre.Why? - Stemning - Verdenene - Størrelsen - Stemningen - Stemningen - Variasjonen - Stemningen .... OOOOOOOOOOOOG - Stemningen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå