Shhhh Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 (endret) Håper jeg traff riktig forum nå Jeg lager en hjemmeside for tiden. Jeg er nesten nybegynner i faget, og trenger litt hjelp. Til design bruker jeg Photoshop og er vel vant med bruken av det. Til html har jeg kun brukt Frontpage fra før. Ellers har jeg vært såvidt innom Nvu. Problemet er som følger: Designet er jeg ferdig med, men når jeg legger det som bakgrunn i frontpage og legger til litt tekst oppstår det problemer. Dersom jeg legger til for mye tekst begynner bildet på nytt nederst på siden. Hvordan unngår jeg dette? Takker for alle svar! Endret 11. januar 2005 av Shhhh
Rescudo Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Må nesten se kilden for å kunne svare på det...
svamp Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Du kan for eksempel bruke background-position:fixed; på bakgrunnen, eller du kan bruke no-repeat. Du må kunne CSS for å endre dette. Om det ikke finnes et eller annet menyalternativ i FP.
Skateee Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Kan du ikke bare sette det som bakgrunn i frontpage? nesten som svamp foreslår? eller CSS ja.. funker best...
PoleCat Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Redigert emnetittel. Prøv å beskrive selve problemet så godt som mulig ut fra emnetittelen. "Hjelp til hjemmeside" kan være så mangt innen web-verden. Prøv å huske på dette til neste gang. ------------------ Nå begynner det å bli en stund siden sist jeg knotet i FP, men finnes det ikke noe alternativ for å huke av for "Vannmerke" der du setter sidebakgrunnen? Da mener jeg det skal hindres i å repetere seg.
XaroN_ Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Tror ikke man kan hindre bakgrunner i å repetere seg selv, hvis ikke man bruker background-repeat: no-repeat; i css
Gjest Slettet+546574 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Tjah.. Du kan 'jukse' det til med å bruke en layer som bildet ligger i, og legge dette helt bakerst. Ikke en optimal løsning, men før du lærer css vil dette løse problemet ditt
Shhhh Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 Takker for hjelpen så langt. Et par spørsmål til: Må jeg kunne HTML eller xHTML for å bruke CSS? Hvilke programmer nyttes for CSS? (og ikke si notebook)
Steinmann Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 trenger ikke noe program for å bruke css, det må bare skrives i en texteditor. og det blir nok veldig vanskelig å bruke css uten å kunne (x)html
Pilot_ Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Takker for hjelpen så langt. Et par spørsmål til: Må jeg kunne HTML eller xHTML for å bruke CSS? Hvilke programmer nyttes for CSS? (og ikke si notebook) HTML er jo grunnleggende
Shhhh Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Skrevet 13. januar 2005 (endret) ok, jeg kan bare litt HTML og er avhengig av hjelp der. Den første siden jeg lagde var laget i bare FP alene og resultatet ble ikke bra. Men siden jeg lager nå skal ikke være så enormt bra. Det var designet jeg satte ut for å forbedre, og da jeg skulle legge til teksten ble alt bare rot. Jeg er fornøyd med designet mitt, der er det ingen problemer ettersom jeg jobber en god del med photoshop i utdanningen min. EDIT: Problem løst: Vannmerke var svaret Endret 13. januar 2005 av Shhhh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå