Gå til innhold

Bråkete hk vifte


Daffa

Anbefalte innlegg

Hei! har kjøpt meg ett Abit NF7-S V2.0 hovedkort, og hk vifta bråker en del.

Godt over 25db vil jeg tippe.

 

Hva kan jeg gjøre for å forhindre støyen ?

 

1. trekke ut vifta (Blir det for varmt da?)

2. Sette på chipsetkjøler (Har Zalman cpuvifte, blir vel liten plass?)

3. Andre tips ?

 

Trenger vel kjøling på chipsettet i og med at jeg skal klokke en del.

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjør speedfan, der skulle det gå an å senke chipsetviften..

NB-vifta har kun 2 ledninger og hastigheten på vifta kan derfor ikke måles og dermed ikke styres av Speedfan.

 

Jeg fatter ikke at en så velrenomert produsent som ABIT kan klare å lever så elendige vifter. Min vifte bråkte omtrent umiddelbart og jeg fikk ny av Netshop - skulle bare mangle - så bare klag !!!!

 

Hvis nok klager skjerper de seg kanskje og montere skikkelige vifter eller mye bedre: en skikkelig kjøleribbe slik mange andre produsenter bruker.

Lenke til kommentar

er standard behandling det..

 

På mine 2 abit hk, der vifta selvfølgelig har begynt å bråke etter en stund, så har de kastet viftene i posten samme dag og jeg hadde den neste dag.. Uten noe som helst klaging.

 

Samme med netshop.no, når CPU vifta til min P4 2,8 gikk til helvette, da sendte de ny vifte uten noen kostnad for meg..

 

Kjampis greier:)

Lenke til kommentar

Daffa; Jeg har kjørt samme HK i 'årevis' med en zalman-kjøleribbe. NB blir ikke særlig varm.

 

Oxford; Du er nok nødt til å komme til HK fra baksida for å løsne chipsett-vifta. Noen får kabinetter har plass til å gjøre dette uten å ta ut HK, men på de aller fleste må du ta det helt ut. Du kan jo alltids klippe et lite hull i blikket under HK slik at du neste gang kan gjøre det uten å ta ut HK.

Lenke til kommentar
Jeg har også fått ny vifte til et NF7-M hk. Må jeg demontere hovedkortet for å få løs den gamle, eller er det en enklere måte å gjøre det på?

Hvis du har samme vifte som ABIT NF7 v2.0 er det bare å løsne en 2-3 skruer på metallet rundt vifta, skifte vifte og skru på igjen. Mao du trenger ikke demontere HK. Har gjort det selv når jeg skiftet vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...