Gå til innhold

Gigabyte K8NS Ultra vs K8NSNXP


piccard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei de var ikke verst.. men tror nok jeg bare tar de corsair brikkene, har hørt fra en annen her at det fungerte bra og jeg trenger ikke veldig klokkevennlige brikker eller noe.. men bra tips :)

 

men en ting; jeg har kjøpt arctic cooling silencer 64 ultra tc som er veldig stille og temperatur kontrollert.. men hvis den kjører på lav rpm , vil da hkets vifte overvåkning gå inn og slå av dataen ? er nok sånn sikring på den, er det på de fleste nyere hk.. for å hindre at cpu går i dass.

 

og en ting til jeg har adsl her og bruker nå en 10mbit ( :hm: ) hub for å dele linja med bror min. men i gigabyte kortet er det jo dual Gb lan, hvordan stiller jeg inn så den fungerer som en gateway \ router? så linja går inn på pcen min og en annen tp går ut til hans pc.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Det er en Gigabit LAN og en Megabit LAN, takk :)

Gigabit'en er den som er nærmest skjermkortet, det vil si det er der du plugger inn den som DU skal ha, så får broderen nøye seg med en litt saktere linje.

 

Jeg har ikke gjort dette selv, men jeg har mine tvil om det går ann å bruke et MoBo som hub.

Lenke til kommentar

fant ut det ja. men det skal gå å bruke det som hub\router ifølge testen..

 

"The 10/100 interface in this case is supported via the ICS 1883 LAN PHY chip, where as the Gigabit support comes from the Marvell 8001 Gigabit Ethernet controller. This gives the K8NS Ultra-939 a Dual LAN function, making it ideal for a home gateway."

 

fra legionhardware testen..

 

edit og hvis jeg gjør motsatt som det du sier, kobler linja inn i 100mbit lanen og kobler linja over til bror min i 1GB lanen så får jeg jo mye raskere linje mellom oss :) det er vel smartere :) :) adsl trenger ikke akkurat mye båndbredde når vi har 704..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Jeg har også akkurat kjøpt Gigabyte GA-K8NS Ultra-939.

 

Jeg lurer på om den GULE lyd utgangen på bracket kortet som det står

"RCA OUT" på, er en coaxial SPDIF utgang? Det står "SPDIF OUT" ved

siden av den optiske utgangen, men "RCA OUT" på den gule..

 

Kan ikke finne noe konkret om dette i manualen heller. Jeg er avhengig

av at dette kortet har coaxial SPDIF utgang til digital lyd på Xvid filmer

med AC3 osv på anlegget mitt.. Noen som kan bekrefte dette ???

Lenke til kommentar
godt poeng. det som gjelder er at du kan kutte båndbredden hvis han blir vanskelig å gjøre med :)

ikkesant :) fungerte fett etter at jeg kjørte network wizard i XP, valgte at denne pcen deler internett ut til andre..

 

:) ellers svært fornøyd med dette hovedkortet.. men hvis jeg klokker cpu multiplier hva det nå heter, står hvertfall på 200 som standard så den kjører 2Ghz standard, jeg har økt den til 210 så den kjører 2.1Ghz, men klokker det rammen og ? og er det en smartere, / bedre måte å klokke på ?

Lenke til kommentar
jeg stoppet viften en gang, men da stoppet også hele pcen etter noen få minutter så min ble iallfall ALT for varm

Vet ikke om vi snakker forbi hverandre nå. Altså: På mitt K8NSNXP (som er socket 754) er den DPS saken et eget kretskort m/vifte på som man kan velge om man vil montere eller ei. Hvis man ikke monterer den så kan jeg ikke se at dette påvirker temperaturen på noe annet i PC'en.

 

Har man den montert må man selfølelig la viften gå eller kjøle den på annen måte.

Har noen prøvd å koble viftestyring på den bråkete vifta? Lurer på om jeg skal prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...