Gå til innhold

Gigabyte K8NS Ultra vs K8NSNXP


piccard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den "Billge" versjonen er den som flest synes er best. Leste en test der en uttalte seg om at prisene burde byttes om på grunn av at lillebror uten DPS var generelt et par hakk bedre enn storebror. Lillebror skal visst være en av de beste overklokkerne til 939 også. Gleder meg bare til jeg får en metallbakplate fremfor hele socketramma som er ganske skjør i plastik. Eneste minus ;)

Lenke til kommentar

jeg har selv det K8NSNXP kortet, kan anbefalle det og kan ikke anbefalle det!

 

forvirret ja ikke sant

 

vel kortet er bra, det klokker fint også (ja jeg vet det har også med CPU også)

 

MEN, enten er det bare mitt kort eller så er det alle.

 

den DPS saken har en liten vifte som bråken noe så inni H**V**E.

har 3*120 vifter og 4*80 vifter og en 60 vifte

å den lille overdøver dem alle :no:

Lenke til kommentar
jeg har selv det K8NSNXP kortet, kan anbefalle det og kan ikke anbefalle det!

 

forvirret ja ikke sant

 

vel kortet er bra, det klokker fint også (ja jeg vet det har også med CPU også)

 

MEN, enten er det bare mitt kort eller så er det alle.

 

den DPS saken har en liten vifte som bråken noe så inni H**V**E.

har 3*120 vifter og 4*80 vifter og en 60 vifte

å den lille overdøver dem alle :no:

Har også K8NSNXP. Ettersom det var vifte på den DPS saken gadd jeg ikke montere den. Fungerer jo helt greit uten. Den er vel ment for å gi mest stabil spenning til CPU'en men jeg har ikke merket noen problemer. Mulig den gir fordeler hvis man skal overklokke mest mulig.

Endret av six
Lenke til kommentar
jeg har selv det K8NSNXP kortet, kan anbefalle det og kan ikke anbefalle det!

 

forvirret ja ikke sant

 

vel kortet er bra, det klokker fint også (ja jeg vet det har også med CPU også)

 

MEN, enten er det bare mitt kort eller så er det alle.

 

den DPS saken har en liten vifte som bråken noe så inni H**V**E.

har 3*120 vifter og 4*80 vifter og en 60 vifte

å den lille overdøver dem alle :no:

Har også K8NSNXP. Ettersom det var vifte på den DPS saken gadd jeg ikke montere den. Fungerer jo helt greit uten. Den er vel ment for å gi mest stabil spenning til CPU'en men jeg har ikke merket noen problemer. Mulig den gir fordeler hvis man skal overklokke mest mulig.

jeg stoppet viften en gang, men da stoppet også hele pcen etter noen få minutter så min ble iallfall ALT for varm

Lenke til kommentar
jeg har selv det K8NSNXP kortet, kan anbefalle det og kan ikke anbefalle det!

 

forvirret ja ikke sant

 

vel kortet er bra, det klokker fint også (ja jeg vet det har også med CPU også)

 

MEN, enten er det bare mitt kort eller så er det alle.

 

den DPS saken har en liten vifte som bråken noe så inni H**V**E.

har 3*120 vifter og 4*80 vifter og en 60 vifte

å den lille overdøver dem alle :no:

Har også K8NSNXP. Ettersom det var vifte på den DPS saken gadd jeg ikke montere den. Fungerer jo helt greit uten. Den er vel ment for å gi mest stabil spenning til CPU'en men jeg har ikke merket noen problemer. Mulig den gir fordeler hvis man skal overklokke mest mulig.

er det ikke litt smartere lydmessig å kun ha de 3 12cms viftene ? det er da vel nok det ? ?

Lenke til kommentar
jeg stoppet viften en gang, men da stoppet også hele pcen etter noen få minutter så min ble iallfall ALT for varm

Vet ikke om vi snakker forbi hverandre nå. Altså: På mitt K8NSNXP (som er socket 754) er den DPS saken et eget kretskort m/vifte på som man kan velge om man vil montere eller ei. Hvis man ikke monterer den så kan jeg ikke se at dette påvirker temperaturen på noe annet i PC'en.

 

Har man den montert må man selfølelig la viften gå eller kjøle den på annen måte.

Endret av six
Lenke til kommentar

istede for å lage ny tråd spør jeg likesågodt her:

 

jeg har to twinmos 512MB pc2100 brikker og en 256MB apacer pc2100 som jeg skal ta med over på ny pc med gigabyte K8NS S939 hovedkort.. men den støtter ikke tre brikker så jeg må fjerne apacer brikka og da tenkte jeg at hvis jeg vil ha en gig til med ram, tåler hovedkortet da at jeg kjøper ram brikker som er PC3200 feks ? er de bakover kompatible ?? finner nemlig ikke like brikker. og hvis de er dual channel, føkker det opp da ?

Lenke til kommentar

Det kan hende dette vil fungere, men du vil ikke få utnyttet systemet på sitt fulle pga.

at pc2100-ram kjører på 266MHz. Det som er "default-hastighet" med et K8NS-kort

(eller alle socket 939 om du vil) er 400MHz. Vil anbefale deg å selge minnet du

har i dag, og heller kjøpe deg en pakke med 2x512 PC3200-RAM. :thumbup:

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Okey.. :hmm: men det vil fungere ikkesant ? for jeg vil ikke bruke så mye penger og tenkte å bare kjøpe cpu hovedkort og kabinett og beholde dvd brennern (nec 3520), psuen (northQ 400W silent), skj kortet (xfx 6600gt agp) og rammen (twinmos 2x512 pc2100). da må jeg bare ut med ca 3,6 lapper. så kjøper jeg heller ram senere.. men hvis jeg får solgt dem seff, da kjøper jeg nye :D

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
jeg har tenkt å skaffe meg dette hket og en amd 64 3000+ \ 3200+.. har XFX 6600GT AGP.. men lurte på blir det veldig cpu begrensa av den nåværende amd 1800+ prosessoren ?

Gjorde selv noe lignende du tenker på. Har 6800 GT som jeg før kjørte med en Athlon XP 2100+. Byttet ut med K8NSNXP (socket 754) sammen med A64 3400+. I begge tilfeller med 1GB RAM, men raskere på det nye HK'et. Og ja, det hjalp betraktelig. Forskjellen i syntetiske tester som 3DMark05 (som primært tester ytelsen på skjermkortet) blir kanskje ikke såå stor, men i krevende spill er forskjellen betydelig.

 

Nå er det jo ikke like mye å hente på raskere CPU med 6600GT som på 6800GT så hva resultatet for deg vil bli vet jeg vel ikke helt. Forøvrig er det mye å hente på gå fra 512MB til 1GB RAM for krevende spill.

Endret av six
Lenke til kommentar
jeg har tenkt å skaffe meg dette hket og en amd 64 3000+ \ 3200+.. har XFX 6600GT AGP.. men lurte på blir det veldig cpu begrensa av den nåværende amd 1800+ prosessoren ?

Gjorde selv noe lignende du tenker på. Har 6800 GT som jeg før kjørte med en Athlon XP 2100+. Byttet ut med K8NSNXP (socket 754) sammen med A64 3400+. I begge tilfeller med 1GB RAM, men raskere på det nye HK'et. Og ja, det hjalp betraktelig. Forskjellen i syntetiske tester som 3DMark05 (som primært tester ytelsen på skjermkortet) blir kanskje ikke såå stor, men i krevende spill er forskjellen betydelig.

 

Nå er det jo ikke like mye å hente på raskere CPU med 6600GT som på 6800GT så hva resultatet for deg vil bli vet jeg vel ikke helt. Forøvrig er det mye å hente på gå fra 512MB til 1GB RAM for krevende spill.

ok. jeg vil tro mitt 6600GT klarer å yte bedre med raskere system buss, raskere ram. raskere cpu osv. skal nok oppgradere ja.. :thumbup:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...